Hány km után kell egy autóban nagyszervízt csinálni?
5 éves opel astra G
még soha nem volt benne cserélve semmi, az olajon olajszűrőn, légszűrőn, gyertyán, kívül semmi
hány km-enként mit cseréljek? az olajat olajszűrőt 15000km után kell cserélni
68000km van az autóban
Benzines ugye?
Nekem haver a G Astrán 60ezrenként cserél vezérlést.Ha van könyve, abban benne van, de ha nem, akkor telefonon egy opel szervíz megmondja a tutit, de biztos lesz itt olyan aki 100%-osan tudja.
A nagy szervíz nem olcsó játék ha kihagyja az ember, mert nagy galibát tud okozni.
ezeken kívül a vezérműszíjat szokták cserélni. Apám Octavia Mk2-jén most 120 ezernél volt cserélve először.
Az inspekció pedig jó 15 ezrenként igen.
a futóművet érdemes néha megnézetni, bár az opelnek nem tudom milyen érzékeny, bár 68 ezernél még úgyse fáradt el a szilent sem.
Minden autoban mashogy, lehet nagy bolcsessegeket mondani, de mindig azt kell figyelembe venni hogy a gyar mit ir elo, ezt minden gyarto mashogy adja meg. Amennyiben azt irta hogy 15Ekm-kent csereld az olajat akkor ugy(olajjal egyutt mindig a szurot is csereld).
Ha van rutinod akkor ranezesre tudod hogy pl. a legszurot milyen allapotaban kell cserelni.
A leglenyegesebbek amiket nezni kell: motorolaj, legszuro, hutoviz, akkumlator, gyertyacsere.
Ez utobbit is eloirja a gyar, hogy milyen idokozonkent cserelje az ember
A motorolaj kicsit macerasabb, mert az Opel ugyan eloirja mennyi km-kent csereld, de a kor elorebbhaladtaval a motorterben az alkatreszek kopnak, ha ez bekovetkezik akkor pl. ket mozgo alkatresz kozott nagyobb lesz a res es ugyanaz a fajta mototrolaj nem lesz megfelelo, mmivel a ket kopotabb alkatresz kozul kifolyik a kenoanyag es mar nem tud keletkezni az a bizonyos filmreteg olaj ami biztositja a kenest inditaskor, ilyenkor erdemesebb egy surubb olajra valtani. Azonban egy 5 evesnel nem alakulhat ki ilyen jellegu dolgok.
A futomuben a szilenteket ugyis akkor kell majd cserelni ha erzed a vezetes kozbeni rangatozast vagy ingast vagy barmi mast a futomu felol.
A hutovizrol annyit hogy van egy ujfajta hutofolyadek ami nem tartalmaz fizet, ezert sose kell cserelni, azonban elotte elo kell kesziteni a rendszert, tisztitas, mosas elokeszitofolyadekkal, kb. egy hetig tart. A rendszer ezutan sosem fog rozsdasodni es lerakodasok sem fognak keletkezni, meg a vizpumpa munkafelulelten sem!
köszönom a válaszokat, utolsó az előbb leírtam hogy vezérműláncos! és a szerelővel már megvan beszélve hogy kicseréli, csak múltkor nem volt pont rávaló ékszíja, mert télen olyan hülye hangot ad az ékszíj, mintha benne lenne egy kavics! de nincs benne kavics, szerintem megfagy az ékszíj vagy nem tudom és ameddig át nem melegszik a motor hőjétől addig hülye hangot ad, de ezt már kb 3 éve csinálja,
és olyant vettem észre hogy ha elkezdem nyomkodni a fékpedált járó motornál, akkor 4. 5. nyomásnál elkezd ugrálni rángatózni a motor, tehát gyorsan lenyomom 4-5-szer akkor elkezd ugrálni a motor, de annyira hogy kicsit rángatja az autót is üres helyzetben
meg olyant csinál még hogy amikor hideg a motor, és kis gázzal indulok el akkor rázza magát az egész motor, úgy hogy majd szét esik
"meg olyant csinál még hogy amikor hideg a motor, és kis gázzal indulok el akkor rázza magát az egész motor, úgy hogy majd szét esik"
meg kell tanulni vezetni...
Azért rángat mert a fékszervón keresztűl a levegőt "elveszed " a motortól...(remélem érted ) ne nyomkodd :)
Benzinszűrőt nem láttam az előzőekben ...cseréld ki ,..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!