Városban csakis benzinest? Nem kéne ezt kicsit átgondolni?
Azt maximálisan aláírom, hogy rövid 2-3Km-es városi távokra csakis benzinest szabad venni, mert a dízel nem melegszik be, ez nem kérdés. Ellenben ha valaki minden reggel-este araszol Budapesten belül 20+20Km-t (szerintem elég sokan vannak így) annak nem kéne ilyen kategorikusan megmondani, hogy város=benzines. Ugyanis a dízel kedvező fogyasztása városban jön ki legjobban, főleg a dugókban. Merem állítani tapasztalatból, hogy egy hasonló kaliberű dízel közel felét eszi egy reggel fél 8-as városi döcögésben, mint egy benzines, ami ilyen távon elég durva különbséget eredményez.
Persze, van logika ebben, hogy városban benzines, de hozzá kéne tenni, hogy rövid távokra.
Kíváncsi vagyok, hogy látjátok ezt?
Ezt nem én mondom, hanem Magyaország egyik legnagyobb, és mellékesen a Porsche Hungaria, a Renault, a Peugeot és Citroën hivatalos turbójavító műhelyének tulajdonosa.
"Viszont az óvatosságot túlzásba vinni sem jó – aki mindig ezerötszáznál felvált, egyáltalán nem kíméli a motort. Ahogy a jó Motordoktorunk részletesen kifejtette, extrém alacsony fordulaton nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pötyög csak a turbó úgymond a saját alapjáratán, a kenőanyag hiánya ilyenkor is kopást okoz. Változó geometriás turbófeltöltőknél további probléma, hogy a rostély állítószerkezete kellő átmozgatás hiányában elkokszosodik, hajlamos a beragadásra."
Dieselnél nem extrém alacson fordulat az 1500. És alacsony fordulaton nem is pörög hírül sem annyit a turbó mint magas fordulaton, ahol elérheti a 120 000-et is percenként.
Az igaz hogy pöröghet 120000-et, de akkor meg is van a kellő kenése a turbónak.
De tudod mit? Linkelem neked a szakember szakvéleményét: [link]
Ne haragudj ha nem olvasom el a totalcar-os szakértő véleményét, mert már olvastam párat, és gyakran annyira érezhető az írásukon hogy inkább a saját berögzült véleményét eröltti.
De legyen neked igazad, szarjon be a turbó. Mennyi idő alatt szarik be?
B vectrám van 1.7 td Isuzu motorral. Városban 6-ot eszik, ugyanez a kocsi benzines motorral 8-10 litert fogyaszt városban. Most a diesel, és a benzin kb egy árban van. kb 20 000-et tankolok havonta, ami 430 ft/l árral számolva 775 km-re utal egy honapban. Ha benzinesre átszámolom ezt a költséget, akkor 26 666-33 333 forint jön ki egy hónapra, tehát a különbség 10 000 forint / hó. Tudom hogy vannak kisebb fogyasztású benzinesek is, de ha már összehasonlítom akkor úgy igazságos ha benzinesből is ugyanakkora autót választok.
16 éves a kocsim, egy éve van nálam. Ez kb 120 000 forint megtakarítást jelent. Használt turbó van hozzá a neten (bárki megnézheti) 40 000 ft-ért 1 hét beépítési garanciával . 1 éve használom úgy hogy nem szoktam 3000 fölé pörgetni, és a turbónak semmi baja, és még lehet hogy jó ideig nem is lesz.
Döntse el mindenki hogy melyik éri meg jobban.
15-ös vagyok.
Annyit még hozzátennék, hogy 120 000-et számoltam üzemanyagköltségben különbséget a két általam felhozott kocsi között. De ez kúti árral van, ami jelenleg 430 ft/l. De most is tudok gázolajat 350-ért, múltkor meg tudta 300-ért. Had ne számoljam ki így is a különbséget, de így még drasztikusabb az eltérés. (benzinről mégcsak hírből sem tudok hogy árulnák háznál)
"15:00"
Szerintem nem kell összeesküvést keresni mögötte, amit leírnak logikus szerintem.
ma 15:37
Nem kerestem összeesküvést, és a válaszomat arra arra a variációra írtam hogy igazad van, és beszarhat a turbó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!