Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Csepel, meg a régi teherautó...

A Csepel, meg a régi teherautó motorokon a dugattyús kompresszor milyen célt szolgált?

Figyelt kérdés
Azok töltötték fel a hengereket?

2013. febr. 6. 22:42
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:
A lényeg azon van, hogy azok még egykörös rendszerek voltak. Csak egy cső ment a pótkocsira. Először feltölti a pótkocsi légtartályát, majd ha rálépsz a fékre, akkor a tömlőből elveszi a levegőt. Ezáltal nyomás különbség alakul ki, a fékszelep elmozdul, ami a pótkocsi TARTÁLYÁBAN lévő levegőt rányomja a fékhengerekre, amik ezután elforgatják a fékkulcsot stb. Ezeket egy bikab*szó rugó feszíti és miután a tömlő újra nyomás alá kerül, kiengedi a levegőt a fékhengerekből. Tehát vagy satufék, vagy semmi. A ma használt rendszerek (jellemzően a nyerges szerelvényeken) kétkörösek. 2 tömlő megy a pótkocsiba, az egyik csak tölti, a másik meg a vezérlő ág. Ez sokkal kifinomultabb, lévén hogy ABS-el is szerelik őket, pontosan lehet szabályozni a fékerőt. De ezek csak a pótkocsi fékrendszerei! A vontató rendszere teljesen gyártó függő, hogy éppen ott mire és hogyan használják a levegőt rásegítésként. Mellesleg az alapja amúgy egy hidraulikus rendszer (pl. Ifában is), a levegő csak rásegít. Biztonsági okokból van ez így, mert nem engedhető meg az hogyha nincs levegő, ne legyen fék. Szóval a pótkocsi és a vontató fékrendszere teljesen máshogy működik, azonban lehet mindkettőt azonos kompresszorral táplálni, innen szokott eredni a sok félreértés.
2015. jún. 9. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!