Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kompresszor épitése autoba?

Kompresszor épitése autoba?

Figyelt kérdés

A turbósítás nagyon meggyötri a motort. és mi a helyzet a kompresszorral?

Utolagosan feltölteni a motort kompresszorral mennyivel kivitelezhetőbb? Miket kell átalakítani hogy működjön normálisan? A papírok és a műszakivizsga része nem érdekel :)



Valamint egy diesel munkagép turbóját át lehet alakitani kompresszorrá? Levenni rola a kipu oldali csigát..


remélem érthető valamennyire:) előre is köszönöm



2013. jan. 23. 21:16
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A kompresszor is képes akkor nyomást előállítani mint egy turbó, tehát a rendes kis szívómotort ez is meggyötri. Előbb tanulmányozd a turbó és a kompresszor működési elvét.

Meglehet csinálni kompresszorosra is, turbósra is egy szívó motort, csak rengeteg szaktudás, idő és pénz.

2013. jan. 23. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
mivel a hatása ugyanaz a 2-nek, a különbség, hogy más energiát hasznosít, így tönkretenne egy szívó motort ha megfelelő átalakítás nélkül rátennél egy kompresszort. besülhet a dugattyúd, beéghet a szelep, lerobbanhat a hengerfej, eltörhet a hajtókar, csapágyak gatyára mennek. ne kezdj bele.
2013. jan. 23. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Tulajdonképpen a kompresszor és a turbó dolga ugyan az, ugyan úgy többletlevőt tölt, ugyan úgy gyötri a motort, sőt a kompresszort a motor hajtja nem a kipufogógáz.

A kompresszor mint feltöltő az izomautóknál terjedt el, azok a V8-as motorok alacsonyabb fordulaton üzemeltek ezért sokkal kivitelezhetőbb volt mint a turbó, és nagyobb teljesítményt is értek el.

Nagy haszna még a kompresszornak, hogy már alacsony fordulaton is megfelelő nyomást biztosít ellenben a turbóval ezért a keményebbek turbó mellé benyomnak még egy kompresszort is és ezzel kiküszöbölik valamennyire a turbólyuk jelenséget és rohadt jó hangja lesz a motornak, vagy az egyszerűbb megoldásként jöhet a biturbo.

2013. jan. 23. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Annyival még kiegészíteném, hogy a kompresszor kis fordulaton is tud számottevő nyomást előállítani, ami már hasznosítható. Míg a turbó a magasabb fordulatszám tartományban érvényesül. Most tekintsünk el a változó geometriájú turbótól. És természetesen a kettőt is szokták kombinálni (turbo-kompressor) de ez már más tészta.
2013. jan. 23. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ja igen azt elfelejtettem én is odaírni, bár leírták már de csak igazolni tudom:

Ahhoz, hogy haszna is legyen a dolognak, tehát tényleges érezhető teljesítménynövekedést érj el ahhoz elképesztően sok pénz és idő kell, rengeteg mindent le kell cserélni egy átlagos motorban mert sokkal nagyobb igénybevételnek lesz kitéve.

2013. jan. 23. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
manapság egyre kevesebben alkalmazzák a kompresszor+turbó párosítást, inkább 2 (sőt már létezik 3-as is) turbófeltöltő van, eltérő turbinakerék mérettel és geometriával.
2013. jan. 23. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

És mennyi ideig birná egy 320as bmw? (24v vanos)


az auto nem közlekedne közuton, nem lenne hajtva csak havi 2x 3x( vagy ahogy az idő engedi :) (de ha menne akkor jol meg lenne taposva)

2013. jan. 23. 22:24
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
ne haragudj, de ez elég hülye kérdés, kérdezz egy jóst. 10000 dologtól függ
2013. jan. 23. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 gkol1 ***** válasza:
Inkább vegyél egy kompresszoros kocsit szívómotor nem bírná el a nyomást át kellene építeni az egész motort és ez 1- 1.5 millió durván ennyit költeni VEGYÉL EGY TURBÓS AUTÓT és verd ki a fejedből ezt az ÁTALAKÍTÁST.
2013. jan. 25. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:

Nézd meg ezt az oldalt: [link]

Bőven találsz információt, de ha felhívod őket, minden kérdésedre választ adnak.

2013. febr. 12. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!