A Csepel, meg a régi teherautó motorokon a dugattyús kompresszor milyen célt szolgált?
Igen, szerintem arra gondolok, néha még most is árulnak ilyeneket, egy vagy két hengeres általában.
Akkor ugye a nem egyenletes légszállítás miatt nem is lehetne motor feltötltésre használni.
A levegőrendszer táplálására... :P
Komolyan - aztán hogy a levegőrendszerrel mit oldottak meg, az csak a gyártótól függ. A Csepeleken amennyire tudom csak a fék volt levegős, de pneumatikával meg lehet oldani sokmindent, akár az ablaktörlő lapátok mozgatását is.
A kompresszor amire te gondolsz levegőt sűrített egy tartályba. Amig nincs megfelelő nyomás kb6-7 bár el sem lehetett indulni ezekkel a gépekkel mert rúgóerővel fékeződtek a fékpofák. Amikor megvolt a megfelelő nyomás akkor a levegőőt beengedték a fékkamrába és a nyomás a rúgókat visszanyomta, a fék felengedett. Másra nem használták a levegőjét. Ha elromlott a rendszer vagy nem tudott elegendő levegőt termelni akkor blokkolodtak akerekek. Egyébként a légféket nem igazán használják már ebben a formájában mert nehezen adagolható.
Egy darabig nem fog aztán hirtelen meg fog. Ezért is volt felírva a légfékes tgk-ra hátul, hogy vigyázzlégfék.
Az Ifa az már más ott másként használták a levegőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!