Simsonon (s50) hengert cseréltem és raktam össze a dugattyút toltam rá a hengert és beszorult a gyűrű és el tőrt aztán egy 2cm-es darab bele esett a forgattyús házba ez a veszek rá gyűrűt és összeteszem kidolgozza vagy meg fogja karcolni a hengert?
Szerintem valamelyik kérdésednél vázoltuk, hogy óvatosan kell csinálni. Vagy ha nem értesz hozzá, akkor megkérni valakit hogy rakja össze.
Nem az a probléma, hogy kidolgozza-e vagy sem, hanem hogy közben milyen kárt csinál. Ha pl. elkezd szétforgácsolódni és a darabjai bejutnak a főtengelycsapágyakba vagy a hajtókar alsó csapágyazásába, akkor már húzhatod is szét a blokkot...
Ha biztos vagy benne, hogy csak egy akkora darab esett bele, akkor egy mágnessel vagy a blokk fejtetőre állításával megpróbálhatod kiszedni belőle. Én nem indítanám be így, mert volt már szerencsém menet közben fémforgácstól (konkrétabban a széthulló felső tűgörgő kosarának darabjaitól) beálló Simsonhoz.
Ha nem értesz hozzá, akkor miért nem csináltatod mással? Közben esetleg megfigyelhetnéd mi történik, aztán legközelebb menne egyedül is. Így csak azt éred el, hogy a hozzá nem értésed miatt megbízhatatlan lesz a gép - utána pedig minden kérdésnél szidni fogod a Simsont, hogy milyen megbízhatatlan szerkezet, kétnaponta szét kell borítani, 5000 forintot se ér, keletnémet hulladék stb stb...
Henger cseréhez jár a dugattyú csere is meg a főtengely csere is. Az ilyen részben felújított blokkok hamar mennek a "ganyéra".
Egyébként magában a kérdés feltevés is annyira 'unszakértelemre' vall, hogy kár volt neki állnod.
Azt csak észreveszi az ember, ha az összerakásnál eltörik a gyűrű, de te még be is indítottad ezek után.
Komolyan én szégyenlem magam helyetted is.
Ne zaklassátok már, ezen a Szimón tanulja a "szakmát"!
De legalább kérdez. 30 éve nem volt kit kérdezni a szomszédon kívül, mert apám letörte volna a derekamat, ha megtudja, hogy egy délelőtt kétszer húztam szét a blokkot, mert szarul raktam össze a váltót, és kidobálta az egyest!
Dávid, te meg legközelebb figyeld, hogy a gyűrűk passzoljanak a stiftekre!
Ha már beindítottad létezhet, hogy felszedte, de nem biztos. Én széthúznám, és megnézném, hogy nem sérült-e valami a forgattyúsházban. (pl. a szimeringek)
Ha feldobálja a darabokat, és mondjuk beleáll a dugó tetejébe, mint a tűgörgő darabkák szoktak, vagy elkapja a dugattyú széle, akkor lesz még cserélni való...
Látod ha babettád lenne nem esett volna bele!
(mondjuk nálad nem biztos)
A gyűrűtörés nem nagy dolog, amikor életembe először raktam össze motort én is eltörtem egy gyűrűt, nekem is beesett a forgattyúsházba. Csak éppenséggel én rögtön azzal kezdtem hogy megnéztem a henger hogy sérült-e, aztán meg egy pár perces fejjel lefelé rázogatással sikerült kiszedni a darabot a forgattyúsházból, hozzáillesztettem a gyűrű másik feléhez és megnyugodtam hogy egy pici szilánk se hiányzik belőle.
Szerintem ez ésszerű viselkedés lenne. De így hogy be is indítottad...
Hát erősen ajánlom hogy húzd szét a blokkot és mérd fel a károkat jó alaposan.
Összerakásnál meg kend be olajjal a hengert és szépen, finoman csúsztasd rá. Ügyelve a gyűrűk megfelelő helyzetére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!