Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora főfúvókát használjak?

Mekkora főfúvókát használjak?

Figyelt kérdés

Yamaha Aeroxról lenne szó,

- 70-es Polini vashenger

- Dellorto 21-es karbi

- GYÁRI légszűrő

- Malossi variátor 4.7g és erős kuplungrugók

- Polini Funky sportkipufogó


Jelenleg 75-ös van benne, szépen indul és jól megy, de mintha kicsit sokat kapna, gyorsításnál kicsit gondolkodik, aztán nagyon megindul. 80-assal rosszabb, lehetséges hogy elég neki 72 körül? Még bejáratós, ezért tartok a kisebb fúvókától.

Köszönöm előre is a véleményeket! :)



2013. febr. 3. 16:09
 1/6 anonim ***** válasza:
lehet falsot szív, azért csinálja ezt! ellenőrizd le a csatlakozásokat.
2013. febr. 3. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Elméletileg 80,85 ös főfúvóka is belemegy,kb nekem is ugyanezekkel az adottságokkal rendelkezett a robogóm.Én onnan tudtam hogy nagyobb főfuvóka kell bele mint 72-74-es hogy 50-60 után már jelentósen elfogyott az ereje,de ha ráhúztam a szivatót akkor semmi baja nem volt akkor tettem bele 80-as főfúvókát amivel tökéletesen működött.

Amire viszont nagyon figyelj:használj gyári szűrőt mert ha több levegő miatt is problémák adódthatnak(picit erősebb sportlégszűrővel de akkor garantáltan egyszer befog rágódni a hengered vagy eltörik a gyűrűd)

Még annyi hogy fullszintetikus olaj használata kötelező!

Az erős kuplungrugók miatt csinálja azt hogy gondolkodik aztán megugrik!Ez marha jó kis tunning csak akkor évente új kuplungot kell tegyél bele mert sokkal jobban koptatja mint a gyári erősségű rugók,Érdemes a nyomorúgót is erősebbre kicserélni mert akkor jobban fog egy picit húzni rövid távon és jó lesz a gyorsulása is.

Még valami:a súber tű legyen középen.

A karbi beállítást tudod?

2013. febr. 3. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

A kontraszt rugót is cseréltem fehér Malossira (+30%), a sárga kis kuplung rugók mellé. A kis gondolkodás nem ezekből fakad, ezek a beállítások azt eredményezik, hogy olyan 6-7.000 fordulaton kapcsol a kuplung, félgáz alatt el sem indul a motor, de ezzel tisztában vagyok, a lehető legjobb gyorsuláshoz kellenek ezek a beállítások a hajtásban.


A súber az alsó állásban van, még nem volt időm visszatenni középre, ezt mindenképpen megcsinálom majd.


A karbi beállításhoz jól jönne egy kis segítség, hátha valamit esetleg helytelenül végeztem. Úgy próbáltam, hogy a levegő csavart 3/4 fordulatot kicsavartam, az alapjárati csavart pedig ahhoz állítottam és stabil lett az alapjárat. Hidegen, sok állás után 1-2 rúgásra indul. Szépen veszi a fordulatot.


60 felett még nem néztem hogyan viselkedik, mivel bejáratós, 1 tankot hajtottam még csak ki.


A gyertyát néztem, sötét barna, benzines, ezért is jutott eszembe hátha sokat kap kicsit.


Összességében tehát szépen megy a motor, de még nem tökéletes.

2013. febr. 3. 16:50
 4/6 A kérdező kommentje:
És még az olajról pár szó, Motul Scooter Racing full szintetikusat használok hozzá, a gyári olaj adagolás mellett 0.2 dl olajat teszek a tankba is. Kicsit köpi az olajat ahogy a hátsó keréken észrevettem, lehet nem kellene neki a plusz olaj.
2013. febr. 3. 16:53
 5/6 anonim ***** válasza:

A plusz olaj sosem baj,viszont a gyertyaképbe lehet hogy sokat alakít,meg a gyertyát ne rövid idő után nézd hanem menj vele legalább 10-20 kilómétert mert rövidtávon,városiközlekedésnél csalhat.Bejáratásnál amire figyelj hogy az első párszáz kilóméteren ne nyelezd neki azt idővel szabad csak megkóstoltatni vele.

A karbibeállításról pedig csak általában:Elösszőr szerintem akaszd középre a súbertűt.Levegőt betekered tökig,ha jól emlékszem robogóknál 3 teljes fordulattal kell kitekerni ,a lényeg az hogy magasabb fordulatot adsz egy picivel a gépnek és megkeresed levegő csavarral mindkét irányba hogy mikor változik a fordulat általa(valamikor kell egy picit várni mert nem azonnal jön a fordulatváltozás)nos ha megvan a két holtpontja mindkét irányba akkor a kettő kézé kéne belőni,majd az alapjáratot leveheted annyira hogy épp csak ketyegjen.

Amúgy írtad hogy néha gondolkodik ez akár lehet a variátor karakterisztikája is nem?

Gondolom a 60km/h-rát azt kényelmesen viszi,nekem sportkipuf nélkül ment a robogóm 80-at 90-et,volt mikor leejtőn lefelé 120.Na az már félelmetes volt,mert tudod ezeket a kis épeket nem erre tervezték,már egy ideje nagyobb motorral motorozok azzal sokkal kényelmesebb és biztonságosabb mint egy robogóval száguldozni.

2013. febr. 3. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Gyári állapotában 90 felett ment az enyém. De most érzésre jobban gyorsul, a 60-at meg se érzi, szerintem ha be lesz járatva 100 felett kell mennie simán.

Persze nem is igazán a végsebesség miatt lett tuningolva, hanem hogy még jobban gyorsuljon. A súbert visszateszem majd középre, aztán kipróbálom.

Köszi a tanácsokat!

2013. febr. 3. 21:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!