Mi a különbség egy sima lada 4 es,5ös váltó és egy lada R-váltó között?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A "sima" négysebességes váltóból is háromféle van: körlámpás, ezerhatos és kocka. Ha emlékeim nem csalnak, az alsó fokozatokban van eltérés az áttételben: az 1600-as váló a leghosszabb. A negyedik mindegyiknél 1,00.
Az ötsebességes váltónál a hagyományos négysebességesre van "ráakasztva" az ötödik, kímélő avagy overdrive áttételezéssel. A kocka-Ladák váltója a kiindulási alap, ahhoz biggyesztettek hozzá egy 0,82 áttételű ötödik sebességet. Ezt néha ki szokták cserélni rövidebb vagy hosszabb áttételre, ha arra van szükség.
Az R-váltó már más, ott csak a váltóház és a tengelyek elhelyezése egyezik meg a többivel. A fogaskerekek helyei át vannak variálva, így másak az áttételi viszonyok, ezek már inkább versenyzésre valók, hosszabb egyessel, fent kisebb ejtéssel. Viszont ezek is szinkronváltók, ferde fogazással, a kapcsolási sémájuk is megegyezik a gyárival. Viszont néha szoktak alkalmazni erősített kapcsolóvillákat, hogy hosszabb legyen a szerkezet élettartama. Többféle típust gyártanak belőlük a felhasználási területnek megfelelően, sőt, néhol akár egyedi kiosztást is kérhetsz, ha úgy gondolod, jobban tudod, mint a váltókat készítő emberkék. De légy nyugodt: nem tudod te jobban, milyen áttétel kell a motornak.
Ezen túl már csak egy szint van: a "tolós", avagy kapcsolókörmös váltó, szinkrongyűrűk és -dobok nélkül, egyenes fogazású fogaskerekekkel. Az már egy egészen más világ.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Át lehet alakítani "sírós" váltóvá, ha erre vágysz. Van rá lehetőség, hogy egyenes fogazású fogaskerékpárok kerüljenek bele. Ha akarod, megmarad a gyári, szinkronos kapcsolószerkezet, ha másképp szeretnéd, kapcsolókörmös váltót is lehet belőle varázsolni. A versenyautók váltóit is így készítik: a gyári váltóházból kidobálnak mindent és új szerkezetet erőlködnek bele. Tehát lehet olyat, hogy a gyári tengelyeken vannak a fogaskerekek, a gyári szinkrondobokkal és a gyári kapcsolószerkezet kapcsolja őket, de közben visít a váltó, mert egyenes a kerekek fogazása.
Viszont ilyet nem éri meg a szériaváltó áttételeivel készíttetni. Önmagában az, hogy egyenes a fogazás, nem jár különösebb előnnyel azon kívül, hogy "olyan a hangja, mint a véeftéjesnek, he". Igen, tudom, nyomatékátvitel meg kuplung nélküli kapcsolás - nos, ez utóbbit el lehet felejteni, ha szinkronos kapcsolószerkezet marad az autóban. A gyári motor nyomatékát meg a gyári váltó is tökéletesen átviszi, általában bőven túléli a karosszériát, de még a motort is. Ha gyári áttételekkel készíttetsz "visítós" váltót, akkor jó sok pénzt költesz el a hangra, viszont az áttételek ugyanolyanok maradnak, ugyanannyit ejt a váltó két fokozat között, nem vagy előrébb.
Akkor éri meg igazán az ilyen játék, ha tuningolt motorod van, amihez a gyáritól eltérő áttételezésű váltót szeretnél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Üdv mindenkinek.
Nekem az lenne a kérdésem hogy 2106 váltót össze lehet építeni VW golf 1.6 dízel motorral?
Esetleg tudna valaki valami infót leírást az átalakítás menetéről.Konkrétan mi kell hozzá? (lendkerék távtartó,közbetét stb-kívül?)Tudtok esetleg valakit aki gyárt ladához közbetétet,lendkerék távtartót ilyesmiket?
Másik kérdésem Fizikailag mi a különbség 2106 és a lada niva váltó között?
Előre is köszönöm a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
előző vagyok.
bocsi... elírtam 2107 váltójáról lenne szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!