Mi a különbség egy sima lada 4 es,5ös váltó és egy lada R-váltó között?
A "sima" négysebességes váltóból is háromféle van: körlámpás, ezerhatos és kocka. Ha emlékeim nem csalnak, az alsó fokozatokban van eltérés az áttételben: az 1600-as váló a leghosszabb. A negyedik mindegyiknél 1,00.
Az ötsebességes váltónál a hagyományos négysebességesre van "ráakasztva" az ötödik, kímélő avagy overdrive áttételezéssel. A kocka-Ladák váltója a kiindulási alap, ahhoz biggyesztettek hozzá egy 0,82 áttételű ötödik sebességet. Ezt néha ki szokták cserélni rövidebb vagy hosszabb áttételre, ha arra van szükség.
Az R-váltó már más, ott csak a váltóház és a tengelyek elhelyezése egyezik meg a többivel. A fogaskerekek helyei át vannak variálva, így másak az áttételi viszonyok, ezek már inkább versenyzésre valók, hosszabb egyessel, fent kisebb ejtéssel. Viszont ezek is szinkronváltók, ferde fogazással, a kapcsolási sémájuk is megegyezik a gyárival. Viszont néha szoktak alkalmazni erősített kapcsolóvillákat, hogy hosszabb legyen a szerkezet élettartama. Többféle típust gyártanak belőlük a felhasználási területnek megfelelően, sőt, néhol akár egyedi kiosztást is kérhetsz, ha úgy gondolod, jobban tudod, mint a váltókat készítő emberkék. De légy nyugodt: nem tudod te jobban, milyen áttétel kell a motornak.
Ezen túl már csak egy szint van: a "tolós", avagy kapcsolókörmös váltó, szinkrongyűrűk és -dobok nélkül, egyenes fogazású fogaskerekekkel. Az már egy egészen más világ.
Át lehet alakítani "sírós" váltóvá, ha erre vágysz. Van rá lehetőség, hogy egyenes fogazású fogaskerékpárok kerüljenek bele. Ha akarod, megmarad a gyári, szinkronos kapcsolószerkezet, ha másképp szeretnéd, kapcsolókörmös váltót is lehet belőle varázsolni. A versenyautók váltóit is így készítik: a gyári váltóházból kidobálnak mindent és új szerkezetet erőlködnek bele. Tehát lehet olyat, hogy a gyári tengelyeken vannak a fogaskerekek, a gyári szinkrondobokkal és a gyári kapcsolószerkezet kapcsolja őket, de közben visít a váltó, mert egyenes a kerekek fogazása.
Viszont ilyet nem éri meg a szériaváltó áttételeivel készíttetni. Önmagában az, hogy egyenes a fogazás, nem jár különösebb előnnyel azon kívül, hogy "olyan a hangja, mint a véeftéjesnek, he". Igen, tudom, nyomatékátvitel meg kuplung nélküli kapcsolás - nos, ez utóbbit el lehet felejteni, ha szinkronos kapcsolószerkezet marad az autóban. A gyári motor nyomatékát meg a gyári váltó is tökéletesen átviszi, általában bőven túléli a karosszériát, de még a motort is. Ha gyári áttételekkel készíttetsz "visítós" váltót, akkor jó sok pénzt költesz el a hangra, viszont az áttételek ugyanolyanok maradnak, ugyanannyit ejt a váltó két fokozat között, nem vagy előrébb.
Akkor éri meg igazán az ilyen játék, ha tuningolt motorod van, amihez a gyáritól eltérő áttételezésű váltót szeretnél.
Üdv mindenkinek.
Nekem az lenne a kérdésem hogy 2106 váltót össze lehet építeni VW golf 1.6 dízel motorral?
Esetleg tudna valaki valami infót leírást az átalakítás menetéről.Konkrétan mi kell hozzá? (lendkerék távtartó,közbetét stb-kívül?)Tudtok esetleg valakit aki gyárt ladához közbetétet,lendkerék távtartót ilyesmiket?
Másik kérdésem Fizikailag mi a különbség 2106 és a lada niva váltó között?
Előre is köszönöm a válaszokat.
előző vagyok.
bocsi... elírtam 2107 váltójáról lenne szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!