DSG váltónál hogy lehet manuálisan váltani?
nyomhatod nyugodtan a gázpedált,ahogy akarod,mert mindegy,
ugyanis te csak az elektromos gázpedált nyomod,az igazit az autód állítgatja,
és közben le is-föl is váltogathatsz a kormányfülekkel,vagy a + és - gombbal a váltókarral,
bolondbiztosra van megcsin,mert pl 100 km/h-nál nem tudsz pl 1 be visszaváltani,csak kb 3-ba,
és 20km/h-nál hiába töfködöd,hogy váltson már föl 4-be,5-be ,nem fog,
A kormány mögött szokott lenni két flepni, az egyik meghúzva felfelé, a másikba kapaszkodva lefelé kapcsolsz egy fokozatot. Vagy ha nem akarsz Räikkönent játszani, a váltókaron is lehet kapcsolgatni: előretolva fel-, hátrahúzva visszakapcsol (persze csak ha kitoltad D-ből oldalra, ezzel aktiválva a kézi kapcsolást).
Egyébként pedig a váltó vezérlése ilyenkor is felülbírálhatja az utasításaidat: nem engedélyez olyan visszakapcsolást, aminél túlpörögne a motor és ha sokáig bömbölteted leszabályzási fordulaton, feljebb kapcsol.
Több lehetőség van.
- kormányon van két kis fül jobb-bal oldat (egyikkel le, másikkal fel váltasz)
- kormányon van két kis gomb (egyikkel le, másikkal fel váltasz)
- váltókart előre vagy hátra tolod
- van ahol kombiálva is van (lehet a kormányon lévő kis fülecskékkel váltani is, és lehet a ülés között lévő váltókarral is, választhatsz melyik tetszik)
DSG váltó gyorsabban vált mint a kézi. Ugyanis DSG lényege, hogy kvázi két váltó van összeépítve. Az egyik váltóban van az 1-3-5 sebesség, a másikban 2-4-6-R. És mikor mondjuk 3ban mész akkor a másik váltó már 4ben van és mikor váltasz akkor csak nyomaték kerül át a "másik" váltóra (így kerül 4be)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!