Automata váltónál lehet kereket füstöltetni
elinduláskor?
Figyelt kérdés
Van egy sima automata váltós clk Mercedes-em. Arra gondoltam, hogy üresben felvinném 5-6 ezerig a fordulatszámot, majd hirtelen D-be tenném a váltót. Ezzel nem tenném tönkre a váltót?
Ha lenne automataváltós autód, akkor tudnád, hogy az automata nem így működik. Pörgetheted te napestig üresben, mielőtt D-be teszed leesik a fordulat alapjáratra (amúgy szvsz üresben az automaták 99%-a letilt 2-3e fordulatnál).
Ha elég erős a motor akkor kikapcsolod az ASR-t és elindulsz padlógázzal, akkor is pörögni fog.
2012. júl. 1. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
MIRE jó füstöltetni a gumit? Komolyan kérdezem, soha semmi értelmét nem láttam, az egyetlen "haszon", hogy tönkremegy töle a gumi.
2012. júl. 1. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
hagyjátok haddcsinálja. valamikor meg kell tanulnia hogy kell banni az autokkal. az okosabb a más kárán tanul, a butábbja meg a sajátján.
amugy tuti leesik alapjaratra ha D-be teszed? nekem is automata kocsim van de gyanus ez nekem. mondjuk nekem még sose jutott eszembe ezt kiprobalni :D
2012. júl. 1. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Ha üresben 5-6 ezerig pörgeted, majd valahogyan sikerül D-be tenned, akkor lesz füst, csak nem biztos, hogy a kerekektől. Bár kis esély van rá, hogy füstöljön a váltó, inkább a bolygómű fogazata fog egy kicsit átalakulni.
Ha mindenáron gumifüstöléssel szeretnéd megmutatni az 1.4-es, turbóracsing-matricás Fóbiával nyomuló telepi suhancoknak, hogy keményebb vagy náluk, akkor meg kell próbálni D-be tett váltónál fékkel tartani az autót, majd lenyomni a gázt annyira, amennyinél még egyhelyben marad és felengedni a féket. Ha szerencséd van, gumicsikorgással fogsz indulni. Utána már csak a hasonlóan gumicsikorgós fékezést és a T***O-parkolóban kézifékrángatást kell megtanulnod. Ekkor büszkén ragaszthatod fel az első "NO FEAR" matricát a szélvédő tetejére. Az öntapadós alumínum tanksapkához a 45 fokban jobbra dőlve, műszerfal és tükörre akasztott Wunderbaum között kinézve vezetést, a gyorsulási versenyt (értsd: tök hideg motorral padlógázon, gumicsikorgatva rajtolás olyan váltásokkal, hogy mindegyik alkalommal majd' leszakad a motor a tartóbakokról, de a 402 méteres időeredményed nem jobb egy lógó belű 1.7-es szívódízel Astra F kombiénál) és a lehúzott ablak melletti zenehallgatást-fejrázást kell megtanulnod.
2012. júl. 1. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Szerelő vagyok, nem tennél benne semmi kárt, nekem hihetsz, bár a ladára nemtudom mióta divat clk feliratot rakni meg autómataváltót beletenni de nyugodtan csináld nemlesz semmi baja! xDD
2012. júl. 1. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
kicsit nyomod a féket, majd padlógázt adsz, ilyenkor az első fék ugye fogja az autót, a hátsó kereket pedig ugyan fogja a hátsófék, de ha elég erős a motor, akkor ennek ellenéra el tudja forgatni (persze a féket nem padloig kell nyomni, mert akkor ugy befog hátul is hogy az erősebb kocsik se forgatják meg a hátsó kereket), de mondjuk clk 230-ig eyélytelen szerintem, túl gyenge ehhez, clk 320-nűál már szenvedéssel de talán működik ez a dolog
2012. júl. 1. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Kissé lehetséges, hogy rosszul fogalmaztam, mindössze kaparni szeretnék vele kicsit. Tegnap eszembe jutott ez a dolog, hogy kiváncsi lennék milyen, ha saját magam csinálom. Mivel eddig csak utasként voltam tanúja. Dehát igy inkább hagyom a sunyiba, nem éri meg! Majd ezt a féket nyomom-közben gázt adok dolgot kipróbálom és ennyi. Nem fogom szétcseszni az autómat ilyen baromsággal. Augusztusban lesz 2 éve, hogy megvan, soha még egy koccanásom sem volt, semmi kárt nem okoztam még más autóban és nem is szeretnék. Sajnos az enyémben már igen, jó néhányat, még anno friss jogsival, de azok egytől egyig ki lettek javitva, mert csak kissebb horpadásokról, karcolásokról, lkhárító törésről-elvesztésről beszélünk. Nem vagyok valami telepi, rácsing suhanc. Nem versenyezni akarok, a baráti köröm is teljesen más szerencsére, egyikük sem szolgáltathat ilyen alapot, mindössze a kiváncsiság, köszönöm mindenkinek! Ment a zöld kéz!
2012. júl. 1. 14:47
9/11 anonim válasza:
Ha a féketnyomod közben a gázt tuti nem fog kipörögni mert olyankor bekapcsol a rajtprorgram aminek az a lényege, hogy a legoptimálisabb fordulatra pörgeti a motort, hogy kitűően tudj rajtolni. Tehát nem pörög ki, hanem tapadni próbál. De ha kivennéd az esp, kipörgésgátló biztosítékot, akkor talán kipörögne a kerék.
2012. júl. 2. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Már ha van rajtprogram. Az csak az utóbbi 10 év robotizált váltóiban van meg, azok közül is a drágábbakban mert egyszerű hidrós automataváltóval kicsit nehéz megoldani.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!