Mit jelent a kuplung csusztatas?
Benyomod a kuplungot
Berakod sebességbe
Felemeled nagyából a feléig,(tipus függő) pontosabban fogáspontig
Ott megtartod addig még elindul, addig míg érzed hogy nincs fordulatszám különbség a motor és a váltó között
Piros lámpánál ne nyomd folyamatosan a kuplungot (nem tesz jót a kinyomócsapágynak ha sokáig benyomva tartod a kuplungot)
Ja és ha jól emlékszem így is tanítják
Hát, ha kuplunggal tartod az autót az elgurulás ellen (ha jól értem) akkor valóban nem lesz hosszú életű a tárcsa, de ugye akkor már a szerkezetet, kinyomócsapágyat is igen ajánlatos cserélni.
A kinyomócsapágy élete is rövidülhet, ha folyton a kuplungon állsz. Egyszer tanultam egy Mercedes 1517-en, az annak nem volt rásegítője a kuplungnál, nah azt tuti nem nyomta az ember feleslegesen :P
Azt hogy nem engeded rá teljesen.
Olyan mint mikor úgy fékezel hogy még nem blokkol a kerék. csak kuplungal.
Nem engeded ki teljesen a kuplungot. Azaz nem engeded teljesen rá a motorra a meghajtást. Ilyenkor szó szerint csuszából hajt a motor. Azaz úgy nem adja át az erejét a váltónak és kerekeknek. Ezt a technikát elindulásnál kell használni hogy szép lassan meg tudj indulni.
A kuplung lényegébe olyan mint két tárcsa, az egyiket a motor forgatja a másik a kerekeket forgatja. és te szabályozod mennyire érjen a forgóhoz és milyen erővel szoruljon hozzá, Ha csak épp hozzáér akkor a motor forgatta elforog azon amit nekinyomtál de valamennyire megforgatja. Lényegébe egyszerűn mondva ez történik a kuplung csúsztatáskor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!