Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A fordulatszám az ezrekben...

A fordulatszám az ezrekben értendő, nem?

Figyelt kérdés
Mert már nem is egy embertől hallottam, hogy százakban beszélnek, nem értem miért.

2013. jan. 15. 23:12
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
49%
Alapjárat 800...
2013. jan. 15. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
43%
Nem tiszta mire gondolsz. A skála ezres beosztású, de simán lehet pl 3600 vagy 4500 a fordulat, az alapjárat pedig 700 vagy 900.
2013. jan. 15. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Autótípustól függően 100 vagy 1000 a szorzó, de valahol a tényleges van kiírva.
2013. jan. 15. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

A fordulatszám egészekben értendő. Persze lehet ennél pontosabban is mérni, de autókban nem szokták, 1/min a legjobb nagyfelbontású fordulatszámmérők felbontása - és azokat sem építik be az autóba.

Egyébként pedig mindenkinek szíve joga, milyen pontossággal beszél a fordulatszámról. Az ezres beosztás sokszor kevés: az alapjárat általában 1.000 alatti, a motormérettől függően. Egy kis háromhengeres esetén az alapjárat és az 1.000-es fordulat között nem sok különbség van, egy V8-as batár meg monduk alapjárat és 1.000 között ötödikben eljut 30-tól 50-ig.

Az autógyártók is különböző módon tüntetik fel a fordulatszámot. A japánok egy számjeggyel, ezresenként szeretik kiírni, a németek két számjeggyel, százasként. Vagyis az osztások ugyanott vannak, de a japánnál a tű a 7-esen áll, a németnél 70-en.

Én a magam részéről 250-enként szoktam osztani a fordulatszám-tartományt. A saját autómon ugyan nincs fordulatszámmérő, de általában ennél pontosabb osztás az autóba épített műszereken nem szokott lenni, így hát én sem tudok ennél szűkebb intervallumot leolvasni.

2013. jan. 15. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Attól függ. Egy hétköznapi autóknál ezrekben. Egy versenyautónál tízezer fölé is megy, egy turbófeltöltő pedig a százezret is lepörögheti.
2013. jan. 16. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

semmi köze a százalékhoz ez hülyeség.

A fordulatszám a motor főtengelyének körbefordulását jelzi. 1 perc alatt hányszor fordul körbe...

Értelemszerű és egyszerű. Csak mivel sokan azt se tudják mi az a főtengely meg hol keressék így kitalálnak mindenféle hülyeséget.

2013. jan. 16. 05:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ja és nincs semmilyen szorzó!

van egy nagy szám. Az ezerben értendő. 1,2,3,4,5,6,7,8

meg vannak segédvonalak. ha 1 alatt van a fordultszám akkor az már csak 700 vagy 800 vagy ahol áll a mutató.

Azt nem

2013. jan. 16. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

Most olvasom miket írtok te Jóisten.. V8-ba meg 3 hengeresbe máshogy van a fordulatszám meg ilyenek.. Honnan jöttetek ide? minek írsz be ilyen baromságokat? Vááá. Hajam tépem tölletek. -Minden motorban a főtengely körbefordulási számát méri a műszer, Nem a dugattyú számát sem annak sűrítési vagy ütemszámát sőt semmi ilyesmi. ha száz dugattyú van egy főtengelyen akkor is a főtengely körbefordulását méri. Az baj hogy megveszi sok pacsirta a fordulatszám mérőt a tuning boltból a (sportautójába) És azt a gyújtótrafórol kötik be. És bezavrja őket hogy ott meg kell adni a hengerek számát mert onnan tud kalkulálni a műszer.

De ez csak azért van mert nem főtengelyről mér hanem a szikrából. De egy körbefordulásnál nem egy szikra van hanem dugattyú számtóltól függően eltérő.

Ha nem hiszed el hogy így van akkor jelőlj be a főtengelyen egy pontot és kezd el számolni hányszor ér körbe egy perc alatt. jó szem meg egy stopper kell.. Hajrá sok sikert. ha megszámolod akkor kb stimmelni fog azzal amit mutat a műszer. 1 perc 1000 körbefordulás például..

2013. jan. 16. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Százalékban pl. a Rolls-Royce Phantom jelzi a teljesítménytartalékot. Nincs benne fordulatszámmérő, helyette van ez a bizonyos "power reserve" műszer:

[link]

Lehet hogy ezt hallották valahonnan a százalékot emlegetők, aztán összekeverték a Gizikét a gőzekével...

2013. jan. 16. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Akkor egy értelmes válasz:

A hétköznapi fordulatszám beosztás motoroknál az angol rpm kifejezéssel terjedt el, ami azt jelenti hogy revolutions per minute. Ez magyarul percenkénti fordulatszámot jelöl, tehát hány fordulatot tesz meg a főtengely egy perc alatt.


Az hogy hogyan skálázzák az egy dolog. Lehet hogy a számlapon az ezres helyi értéket tüntetik fel, vagy százas helyi értéket. De alulra mindig akkora szorzó van írva hogy a végeredmény fordulat/perc-ben (rpm) jöjjön ki.


Lehet fordulat/óra, lehet fordulat/másodperc, de magát a fordulatot nem tudod mi másra kicserélni, ezért ez egy fix tényező! És ez kizárja a százakban beszélést...


Kialakulásánál amúgy én arra tudok gondolni, hogy egy perc alatt tudták mondjuk a lassú fordulatú gőzgép fordulatszámát megnézni pontosan.

2013. jan. 16. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!