Van valaki rajtam kívül a világon, aki ugyanígy utálja az automata váltókat?
"... de főleg az AMG bivalyokban simán elférne egy pakolgatós valtó"
Pont ott nem férne el. Egy olyan kuplungszerkezet, ami képes 1.000 Nm-t átvinni (bizony, annyit is ki lehet csavarni a V12-es AMG-motorból) és belefér a hajtóműalagútba, olyan láberőt igényel, amit egy bőrkárpitos, hifis, 30-40-50 milliós autót vásárló mélyen tisztelt vevő nem hajlandó produkálni, mert tönkremegy a lábán a Lacoste cipő. Ráadásul lehet, hogy ehhez már csak rángatós szinterbetétet lehet használni, amivel nehéz finoman elindulni, hogy a barátnő/menyasszony/feleség 500-as szilikonmellei ne szakadjanak le. Ha meg kicsit is fakezű/falábú a sofőr, a sok száz newtonméter hamar elfüstöli a szerkezetet a mélygarázs rámpáján. A borzalmas teljesítmény meg a váltót is megviseli, ezért például lehet, hogy a fogaskerekeket úgy kell benne elhelyezni, hogy ne tekerje le őket a motor a tengelyükről. A végeredmény meg az lesz, hogy a klasszikus H-sémájú fokozatkiosztást el lehet felejteni, mert nincs az a kapcsolószerkezet, ami az össze-vissza beépített fogaskerékpárokat szabályos rendben tudja kapcsolni. És akkor még a nagy teljesítményre méretezett szinkrondobokat is be kell erőlködni az autóba, amiket egy nem túl ügyes sofőr hamar kinyírhat a turbómotorok segítségével.
Az automata váltó ezzel szemben hülyebiztos: a kuplung biztos, hogy finoman működik és nem ég le, a váltóban nem kell szinkronkapcsoló, tök mindegy, hol vannak a fogaskerekek és a legbénább multimilliomos playboy is el tud vele indulni. Meg lehet a kormány mögé váltóflepniket tenni, amitől úgy érzi, hogy ő Vettel és éppen megnyeri a monacoi GP-t.
Az a helyzet ugyanis, hogy a Mercedes-AMG-k, az M-es BMW-k, valamint az Audi S és RS modelljei (hogy ezen a szinten maradjunk, amit emlegettél) nem sportkocsik, hanem méregdrága, baromi erős, sportosnak tűnő luxusbatárok. Éppen ezért nem is kéziváltóra ácsingózó, autób*zi megszállottak veszik őket, hanem olyanok, akik esetleg vezetni se nagyon tudnak, de bejött nekik az ingatlanbiznisz, aztán mutatni kell, hogy jól megy. Így hát az elméletileg sportos kirakatmodellekben ne is várd a kéziváltót, ott már csak a DSG-nek és az olajkavarósnak van jövője.
Ha sportkocsira vágysz, ott a Lotus Elise, nevetségesnek tűnő katalógusadatokkal, ám pillekönnyű, merev karosszériával és kőkemény futóművel. Meg kéziváltóval, mert egy valódi sportkocsiban arra van szükség.
(bár mondjuk újabban a versenyautók közt is egyre ritkább a valóban manuális váltó, ez azért több, mint elgondolkodtató)
Elösszőr is Én voltam az aki ízt írta hogy az vesz ilyet aki nem tud vezetni.
Nos a kamionsoffőrök,búszvezetők kapják a járművet szal választási lehetőségük nincs,mondjuk egy kamionnál előny az automata mert városban csak pakolkatod folyamatosan asebességeket.
De autóba tényleg annak való aki nem tudja a manuálisat kezelni.
Nos Én nem csak az automata váltót,de még a szervót sem szeretem.
Egyetlen egy dolgot tartok hasznosnak és az a abs.
Nem tagadom Én egy zsigulival is elégedett vagyok mert azzal legalább élmény a vezetés nyers stílusa benne,mint akármelyik régi kocsiban.És nem holmi vénember vagyok aki a komunizmusban ragadt meg :)
Szóval továbbra is azt írom hogy az automata váltó nem jó.
De igazából engem nem is érdekel hogy másnak milye van!Ha valaki boldog az automatával és az előítéletekkel akkor használja csak nyugodtan!nem szégyen az hogy valakinek nehezebben megy a vezetés! :)
Véleményem szerint az automata váltó is csak azoknak való akik a vezetést még kényelmesebbé,egyszerűbbé szeretné tenni. Például városban araszoláskor nagyon jól jön hogy nem kell félpercenként taposgatni a kinyomócsapágyat, nem kell csúsztatni a kuplungot meg ilyesmi :) Én személy szerint nem szeretem az automata váltót,mert élvezetes nekem kapcsolgatni azon a fordulaton ahol éppen kívánok felkapcsolni :) Ugyanúgy van a visszaváltogatásnál is. Ugye ezt csinálja a tiptronic váltó ha jól tudom... Én nem mondom hogy az automata azoknak való akik nem tudnak váltani. Szerintem az automata azoknak való,akik nem szeretnek váltogatni :) Nincs ezzel baj,szokás kérdése.
Személy szerint én úgy vagyok vele,hogy ha autó,akkor kéziváltós legyen :) Dee ahány ember annyi féle :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!