Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy emelkedőnek...

Miért van az, hogy emelkedőnek felfele parkolásnál 1esbe kell hagyni a váltót, ha lefele van az autó orra akkor meg hátramenetbe?

Figyelt kérdés

valakitől hallottam ,de nem értem a logikáját


válaszokat előre is köszönöm !!


2013. jan. 8. 20:19
1 2 3
 11/21 Napkiraly ***** válasza:
ha rossz irányba forgatod, a lánc átugorhat, ezért kell irányba rakni
2013. jan. 8. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
Ha nem tél van és nem kell a befagyástól tartani, akkor tessék csak úgy megállni, hogy nyomod a féket, behúzod a kéziféket, elengeded a lábaddal a féket, majd berakod rükvercbe vagy egyesbe. Arra találták ki a kéziféket, hogy megfogja az autót. Ilyenkor nem a váltó fog feszülni feleslegesen amíg parkolsz, hanem a kézifék bowden, ami pont erre van kitalálva és utána is lehet állítani. Ha meg véletlen kiengedne, akkor mivel sebességben hagytad megfogja az az autót. Ha pedig a befagyástól kell tartani, akkor szépen lefékezel, berakod egyesbe vagy rükvercbe (telejsen mindegy), majd felengeded a kuplungot és ha nagy lejtőn vagy, akkor lassan, óvatosan a lábféket kiengeded és így szépen megtartja a motorfék. Még 30%os lejtőn, emelkedőn is megfogná az egyes is meg a rükverc is, teljesen mindegy...
2013. jan. 9. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
7-es válaszoló felejtős. Ha szerinte egy négyütemű motort be lehet indítani ellentétes forgásirányba is, akkor valószínűleg életében nem látott még motort közelről.
2013. jan. 9. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
hát nem tudom én bármilyen irányba állok berakom P-be azt cső..:)
2013. jan. 9. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Amit a kérdező írt, annak egyetlen okát látom:

Ha elbambulsz, nem figyelsz, stb., és véletlen úgy indítózol rá, hogy nem nyomod ki a kuplungot, akkor nagyobbat lódul az autó, ha lejtben 1-esben van. Ha viszont hátramenetben van, kisebbett moccan az autó.

100-ból egyszer szerintem mindenkivel előfordul, hogy véletlen ráindítóz sebességben. És nem mindegy, hogy ekkor nekiugrasz a kocsival az előtted állónak, vagy elkerülsz egy koccanást.

Egyébként, működés szempontjából SEMMI jelentősége nincs. Illetve ha csak a működési szempontot nézzük, akkor a legnagyobb áttételű sebességben kell(ene) hagyni, ami szerintem a legtöbb autónál az 1.

2013. jan. 9. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

"7-es válaszoló felejtős. Ha szerinte egy négyütemű motort be lehet indítani ellentétes forgásirányba is, akkor valószínűleg életében nem látott még motort közelről."


Többet láttam már mint te. Sőt, többet is tudok róla. Ne villogj azzal, ha nem értesz valamihez.

2013. jan. 9. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
Ha jóltudom a 2 ütemű dízel tud fordítva beindulni.
2013. jan. 9. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Négyütemű motort fordítva beindítani?

Dieselt fordítva beindítani?


Oké...


Mondják itt sokan, hogy leejtőn lefelé 1-es felfelé R.

Mindenhogy 1-be kell rakni. Ebben a fokozatban van a legnagyobb áttétel különbség, ez fogja legjobban az autót.

A hajtásláncnak teljesen mindegy merre van terhelve, A vezérlést minimálisan feszíti, és az átugrás ellen van a vezérműláncfeszítő....

2013. jan. 9. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%

4 ütemű motor főtengelyét visszafelé forgatva a kipufogószelepen fog szívni, ill. a szívószelepen fog kifújni. Ilyen módon NEM tud visszafelé beindulni.

2 ütemű otto motort lehet beindítani ellentétes forgásiránnyal is, ha az előgyújtást megszüntetjük (felső holtponti gyújtásra állítjuk), vagy átállítjuk felső holtpont előtti gyújtásról fhp utánira.

Tehát felejtsük el a visszafelé beindulós misztériumokat 4t autónál, meg a vezérmű átugrást is....

2013. jan. 10. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Heteske, attól hogy pattogsz, meg izmozol még nem lesz igazad. A négyütemű motornak egy forgásiránya van, az amire tervezték.

Piros mancs azért ment neked, mert nem csak buta vagy hanem agresszív is. Az én válkaszom 100% pozitív, a tiéd csak 55%, gonmdolkozz el kicsit... Ha az autópályán mindenki szembe jön, lehet hogy te mész rossz irányba.


Csak a kétütemű dízelmotoroknak van két forgásiránya, a nagyobb teherhajók motorjai mind így működnek. Nincs mechaniukus irányváltó áttétel, a motor közvetlenül hatja a hajócsavar tengelyét. De ez, ismétlem, kétütemú motor, zweitatk, teccikérteni? Nem négyütemű.

2013. jan. 10. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!