Miért van az, hogy emelkedőnek felfele parkolásnál 1esbe kell hagyni a váltót, ha lefele van az autó orra akkor meg hátramenetbe?
valakitől hallottam ,de nem értem a logikáját
válaszokat előre is köszönöm !!
Amit a kérdező írt, annak egyetlen okát látom:
Ha elbambulsz, nem figyelsz, stb., és véletlen úgy indítózol rá, hogy nem nyomod ki a kuplungot, akkor nagyobbat lódul az autó, ha lejtben 1-esben van. Ha viszont hátramenetben van, kisebbett moccan az autó.
100-ból egyszer szerintem mindenkivel előfordul, hogy véletlen ráindítóz sebességben. És nem mindegy, hogy ekkor nekiugrasz a kocsival az előtted állónak, vagy elkerülsz egy koccanást.
Egyébként, működés szempontjából SEMMI jelentősége nincs. Illetve ha csak a működési szempontot nézzük, akkor a legnagyobb áttételű sebességben kell(ene) hagyni, ami szerintem a legtöbb autónál az 1.
"7-es válaszoló felejtős. Ha szerinte egy négyütemű motort be lehet indítani ellentétes forgásirányba is, akkor valószínűleg életében nem látott még motort közelről."
Többet láttam már mint te. Sőt, többet is tudok róla. Ne villogj azzal, ha nem értesz valamihez.
Négyütemű motort fordítva beindítani?
Dieselt fordítva beindítani?
Oké...
Mondják itt sokan, hogy leejtőn lefelé 1-es felfelé R.
Mindenhogy 1-be kell rakni. Ebben a fokozatban van a legnagyobb áttétel különbség, ez fogja legjobban az autót.
A hajtásláncnak teljesen mindegy merre van terhelve, A vezérlést minimálisan feszíti, és az átugrás ellen van a vezérműláncfeszítő....
4 ütemű motor főtengelyét visszafelé forgatva a kipufogószelepen fog szívni, ill. a szívószelepen fog kifújni. Ilyen módon NEM tud visszafelé beindulni.
2 ütemű otto motort lehet beindítani ellentétes forgásiránnyal is, ha az előgyújtást megszüntetjük (felső holtponti gyújtásra állítjuk), vagy átállítjuk felső holtpont előtti gyújtásról fhp utánira.
Tehát felejtsük el a visszafelé beindulós misztériumokat 4t autónál, meg a vezérmű átugrást is....
Heteske, attól hogy pattogsz, meg izmozol még nem lesz igazad. A négyütemű motornak egy forgásiránya van, az amire tervezték.
Piros mancs azért ment neked, mert nem csak buta vagy hanem agresszív is. Az én válkaszom 100% pozitív, a tiéd csak 55%, gonmdolkozz el kicsit... Ha az autópályán mindenki szembe jön, lehet hogy te mész rossz irányba.
Csak a kétütemű dízelmotoroknak van két forgásiránya, a nagyobb teherhajók motorjai mind így működnek. Nincs mechaniukus irányváltó áttétel, a motor közvetlenül hatja a hajócsavar tengelyét. De ez, ismétlem, kétütemú motor, zweitatk, teccikérteni? Nem négyütemű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!