Miért van az, hogy emelkedőnek felfele parkolásnál 1esbe kell hagyni a váltót, ha lefele van az autó orra akkor meg hátramenetbe?
valakitől hallottam ,de nem értem a logikáját
válaszokat előre is köszönöm !!
azért, mert így pont az iránynak ellenkezőleg van az áttétel, olyan ez, mint egy képzeletbeli kerékkitámasztó.
ha elindulna a lejtőn, a kerék nem akarna arra forogni, amerre indul a kocsi, így megakadályozza, hogy elszabaduljon
bocs a buta fogalmazásért, van jogsim, csak nem szeretem a szakszavakat
Az elsőt nem értem de mindegy
Én mindig 1 be hagyom akár merre fele is néz a kocsi orra és hogy miért mert az 1 a legkisebb áttétel a kocsin
Nem tudom, ki mondta neked, de FELEJTSD EL GYORSAN!
Így a motort PONT ellenkező irányba terheled, mint amerre neki természetes lenne!
Biztos a szerelőd mondta, mert kell neki a pénz.
Ha jót akarsz, akkor lejtőn fölfelé HÁTRAMENETBE, lejtőnek lefelé pedig EGYESBE kapcsolsz.
jó, rendben, legyek hülye (1-es), de a kérdező még mindig nem kapott magyarázatot
sok okoska megmagyarázhatná a logikát - még akkor is, ha szerintetek hülyeség az egész
Akkor megválaszolom:
Megnézed a kocsid specifikációjában melyik fokozatnak van a legnagyobb szorzója és abban hagyod megállásnál. Irány mindegy, mivel hátramenetbe téve is ugyanolyan könnyedén forog előre, mint hátra. Esetleg akkor érdemes, ha nagyobb a szorzója, mint az 1-es fokozatnak. Nagy emelkedőn viszont nem elég a fokozatban hagyás, rá kell fordítani az első kereket a padkára és úgy a biztos. A befagyás amúgy valós probléma, -10 fok alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!