Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor váltás, hogy kell?

Motor váltás, hogy kell?

Figyelt kérdés

Ugye leteszem 1-esbe és ahhoz hogy feltegyem 2-esbe ott 2-őt kell "kattantani" felfelé vagy 1-et érzéssel?(mert ugye 1. kattanás üres 2.kattanás meg a 2-es)


És ha a sebességek(pl. 2-3, 3-4) között van üres akkor itt is 2-őt kell felfelé "kattantani" a váltón felváltásnál?



2013. jan. 6. 21:11
 1/6 anonim ***** válasza:
66%

Üres fokozatnak kell lennie minden sebbességi fokozat között


Azért mert más áttétel ha nem lenne közte üres széthullana a váltód

2013. jan. 6. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
81%

Sok motoron az 1-2 közötti ürest óvatosan lehet csak megtalálni (vmelyiknél inkább 2ből lekapcsolva lehet legjobban). Nem kell kettőt kattania, csak egy határozott mozdulattal felhuzod a kart, a többi sebességbe pedig ugyanigy, és szinte lehetetlen megtalálni köztük az üreset.

De ha mész vele úgyis ráérzel.

2013. jan. 6. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
39%

A 2-nak


A saját motorjaim 2 -t kattanak és mindig érzem a fokozatok közti üres fokozatokat. Az igaz ha már nagyon használt akkor nem nagyon lehet érezni

2013. jan. 6. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
64%

"Azért mert más áttétel ha nem lenne közte üres széthullana a váltód"

Ez mondjuk nem így van, de nem baj.

1-esből 2-esbe egy határozott mozdulattal, egy kattanással kapcsolható a kar. A fokozatrögzítő (arretáló) szerkezet úgy van kialakítva, hogy az 1-es és a 2-es fokozatba könnyebben betalál, mint üresbe, ezért az üreset néha csak kis bűvészkedéssel lehet megtalálni, de legalább nem tudsz lyukat váltani.

Két fokozat között általában nem szokott "rendes" üres lenni. Ha be is lehet tenni valami köztes állásba, az azért van, mert a kapcsolószerkezet két fokozat közé vált és onnan egyik helyre sem ugrik be a váltó. Ilyenkor vagy üres fokozat van (egyik sincs bekapcsolva), vagy félig bekapcsolt állapotban van valamelyik fokozat, a fogaskerekek reteszelése nem tud rendesen bekapcsolódni, csak kerreg és kopik.

Úgyhogy két fokozat között mindig egy határozott mozdulattal kell kapcsolni, érzed, hogy bekattant fokozatba a váltókar és akkor jó. Ha finomkodsz, megeshet, hogy két fokozat közé váltasz, aztán lehet ügyeskedni, hogy megtaláld a kívánt fokozatot. De ha majd kipróbálod, rá fogsz jönni, hogy jó váltószerkezet esetén el sem lehet rontani, minden jön magától.

2013. jan. 6. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Pontosan úgy van ahogy az utolsó irja.

Zerger! Ebben éppen nem értek egyet, megfordult már jópár motor alattam, és egyiknek se volt annyira "kemény" váltója, hogy váltáskor éreztem volna köztük az üreseket..

Egy váltó hogy elkopjon ahhoz a világból kikéne menni vele szóval elég sok kilométer szükséges, és ha "elkopik" akkor nem ebből fog feltünni, hogy kattanik vagy sem..

2013. jan. 6. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Mindenkinek köszönöm a gyors választ! Én is mentem régebb több motorral de egyiknél ilyen másiknál olyan és most nemrég ültem egy simsonon aminél 1-ből 3-ba sikerült feltenni (többször is és nem 1-ből 2-be) és csak 1-et kattant?!(biztos rohadt kopott lehetett ott minden:D) szóval nem tudom hogy mi volt ott, ezért is merült fel bennem ez a kérdés hogy ez így normális vagy úgy ahogy írtátok.
2013. jan. 7. 15:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!