Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kettesbe kapcsoláskor amikor...

Kettesbe kapcsoláskor amikor visszaváltok "recseg" a váltó. Mitől lehet ez?

Figyelt kérdés
Felkapcsolásnál semmi probléma nincsen, de amikor kanyar előtt visszaváltok 2-esbe akadozik a váltó. Gondoltam már arra hogy túl nagy még a sebesség ahhoz hogy kettesbe kapcsoljak tehát jobban le kell fékeznem. Suzuki 1,3-as autóról van szó, aki tud adjon értelmes választ, nő vagyok :)) Köszi

2012. nov. 22. 12:04
 1/10 anonim ***** válasza:
46%
A tünetek alapján mintegy 98% a valószínűsége annak, hogy ott bizony valami elromlott. Javaslom ülj be a gépjárműbe és menj el vele egy szerelőműhelybe és mondd meg neki a promlémád!
2012. nov. 22. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
95%

A "Suzuki" gondolom, régi Swiftet jelent. Nos, ezeknél típushiba, hogy a 2. és 3. fokozat szinkrongyűrűje hamarabb megkopik, mint az összes többi fokozaté. Ezek is sokáig bírják, de ők fáradnak el legelőször. Az indok egyszerű: ezeket a fokozatokat kapcsolgatják legtöbbször a sofőrök. Az 5. fokozat utazótempóhoz jó, lakott területen kívül bekapcsolod, azt' úgy is marad a következő faluig. Az 1. fokozat túl rövid, csak elinduláshoz használható, tehát amíg meg nem állsz, nem kell újra kapcsolnod. A 2. és 3. fokozat viszont kanyar előtt, előzésnél lassú menetnél gyakran "előkerül", tehát a szinkrongyűrűk gyorsabban kopnak, mint a többi esetben.

Valószínűleg nálad is ez lehet a hiba. A recsegés ellen egyszerűen lehet tenni: gázt kell adni visszakapcsoláskor. Mikor húznád be 2. fokozatba a váltót, adsz egy gázfröccsöt, ettől recsegés nélkül, simán tudod majd kapcsolni - lényegében elvégzed azt a munkát, amit a szinkronkapcsolónak kellene. Így nem erőlteted a fogaskerekeket és a kapcsolószerkezetet sem kínzod. Hosszú távon viszont érdemes kicseréltetni a kopott szinkrongyűrű(ke)t, mert kényelmesebb úgy az élet. De a gázzal visszakapcsolást utána is lehet alkalmazni, ha épp összejön, mert nem árt meg a szinkronkapcsolónak, ha nem mindig neki kell kiegyenlítenie a fordulatszám-különbséget.

2012. nov. 22. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Széthajtott autókban is tipikus tünet. Az önjelölt versenyzők, amikor erőből váltanak vissza (általában 2-esbe, 3-asba), akkor bizony szétgyepálják a szinkrongyűrűket.


Nem azt mondom, hogy te hajtottad, szét, talán valamelyik korábbi tulaj. Azóta meg szép lassan csak romlott a helyzet. :(

2012. nov. 22. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Hát én biztos nem hajtottam szét mert kb 4 napja van a kezemben a jogsim :)) Lehet hogy a faterom volt, aki azt mondja hogy béna vagyok és nem tudok váltani mert nem várom meg hogy vissza essen a fordulat szám. Régen az oktatóm is mondta hogy finomabban váltsak, lehet ő is erre gondolt. Minden esetre holnap elviszem meg mutatni, de lehet hogy én csinálok valamit rosszul ezért kérem a tanácsokat :)
2012. nov. 22. 12:41
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Szinkrongyűrű elkopott.
2012. nov. 22. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Kérdezd meg apukát,nála recseg-e...XD


Am.Suzukban a váltó túléli az autót,így gyanítom hogy te vagy a hunyó...

2012. nov. 22. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Bajer ***** válasza:
100%
Ha nem akarod, hogy recsegjen, jó ha extrém lassan tolod vissza 2-esbe a váltót. Ez egyszerűbb mint a dupla kuplungolás. Tulajdonképpen minden manuális váltót lehet használni akár kuplung nélkül is: üresbe rakáskor gázt fel, utána lassan tolni a következő fokozatba-ez persze csak sík úton vagy lejtőn lehetséges. Legalább 30 másodperc ilyenkor a váltás, apám egyszer így váltott ladán és nem recsegett. Én még nem próbáltam.
2012. nov. 22. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Hát az apámnál is recseg de ő azt mondta hát ez a suzuki ilyen :D tök jó fej, mert az ő kocsija többet bír mint ez, erre fogta :) Holnap majd kiderül mi a helyzet :D
2012. nov. 22. 16:51
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek aki eddig válaszolt! :)
2012. nov. 22. 16:51
 10/10 anonim ***** válasza:
Nekem a 2-es mellett a rükverc is szokott recsegni. Ahogy a többiek is írták a szinkron gyűrűk miatt van ez a recsegés. Meg kell tanulnod vele óvatosan váltani. ÉN először lecseréltettem a váltó olajat, de kutya fülét sem értem el vele (10Ezer Ft mínusz). ÉN, ha 2-be akarok váltani lelassítom az autót legalább 30-ig és óvatosan lassan teszem 2-be. Nálam így nem recseg (annyira). Javaslom tapasztald ki minél hamarabb, hogy a kocsinak hogy a jobb (azt a gázfröccsös megoldást én még nem próbáltam), ne hogy tényleg komolyan tönkre vágd a váltót. :)
2012. nov. 22. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!