Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek melyik a jobb a...

Szerintetek melyik a jobb a fiat 126P vagy a trabant 601 vagy még a trabant 1.1?

Figyelt kérdés

2012. dec. 26. 09:15
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
89%
Ezek közül a Trabant 1.1 a legjobb választás.
2012. dec. 26. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
89%

Trabant 1.1 egyértelműen.

Négy ütemű, korszerűbb VW motor van benne. A Fiathoz képest pedig tágasabb is, használhatóbb.

2012. dec. 26. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
12%
úgy érted melyik ég jobban?szemétdombon a helye mindegyiknek hogyan lehetne egyik jobb minta másik?fostalicska mindegyik
2012. dec. 26. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Kedves 3-ik válaszoló. Ha valakinek nincsen pénze jobbra, akkor melyik a legjobb választás? Ez volt a kérdés. Egy hasonlat: neked 5 millás mercid van. Erre volt pénzed, és így neked ez jó kocsi. De neki már csak egy fostalicska: [link]
2012. dec. 26. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
85%

Hétköznapi használatra mindegyik teljesen alkalmatlan. Sem kétütemű, sem négyütemű Trabanttal, sem pedig kis Polskival nem lehet minden nap munkába, iskolába, gyerekért járni, mert ott nem fér bele a "hopp, megint nyitva maradt a megszakító, kicserélem", mint hiba. Márpedig ilyen nagyságrendű bajok adódnak mindegyik típusnál.

A kétütemű Trabant igazi buliautó, a szép példányok után ma már megfordulnak az utcán, óriási élmény a visító motorhang, a műszerfalból kiálló váltó - viszont rémesen gyenge a motor, fűtés nincs, a zaj elviselhetetlen, a futómű pedig földutakon van elemében, aszfalton kelletlenül billeg.

A négyütemű Trabi már menni is hajlandó, akár 80-nál gyorsabban is lehet vele tartósan haladni és fűtése is van, de ahhoz meg nem lehet alkatrészt kapni. Karosszériaelemek még csak-csak akadnak, a motornál viszont már rosszabb a helyzet: a karburátorához szinte semmi sem létezik, mindent elnyelt a föld. Viszont a futóműve egy álom a kétüteműhöz képest: a hátsó tekercsrugós lengőtengely nem váltja meg a világot (van olyan a kétüteműek egy részében is), az első McPherson viszont egészen más, mint a kétütemű Trabi keresztben beépített laprugója.

Vannak viszont közös tulajdonságaik i a zwickaui csodáknak: mindegyik típusuk szeret alattomosan rohadni. Sajnos itthon évtizedekig tartotta magát az a tévhit, hogy "á, a Trabi műanyag, az nem rozsdál". Pedig a duroplast elemek alatt fémváz van, ami rozsdál is, ahogy illik, csak épp a karosszéria eltakarja. Fogynak a küszöbök, láthatatlanul rohadnak a hattyúnyakak, aztán szabályosan kettétörik az autó. Egyébként javítani aránylak könnyű őket, egyszerű a szerkezet, az alkatrészellátás pedig bőséges: lehet választani egyszerűen sz*r, borzalmasan pocsék, használhatatlan és beszerelhetetlen darabok közül. A gyári, jó minőségű alkatrészek árai meg egy-egy leharcoltabb autó árával vetekednek. Az ipari hulladékhoz hasonló minőségű alkatrészekből meg nehéz jó autót építeni.

A Polski sem sokkal jobb. Az utastere szűkösebb, mint a Trabiké, csomagtere gyakorlatilag nincs, fűtés ebben se nagyon akad és a menetteljesítményei is szerények. A farmotor és a hátsókerékhajtás télen izgalmassá teszi az életet, a négyütemű motor jóvoltából pedig akár emelkedőn felfelé is lehet menni az autóval. Viszont a karosszériája ennek is ugyanúgy rohad, alkatrészből van mindenféle, csak használható nem, a megbízhatóság pedig - éppen ezek miatt - kicsit kérdéses.

Na és ott vannak azok az apróságok, amiket egy mai autóban már megszoktunk, de itt feltűnik a hiányuk. A Trabin nem kapcsol ki magától az index, kézzel kell visszakattintani a kart kanyarodás után. A belső világítást csak be- és kikapcsolni lehet, automata állása nincs (és ha elfárad a lámpakapcsoló, a bekapcsolt állás is elmúlik). Az automata öv nem túl gyakori (de legalább működik, ha van), az üléseket lehetetlen normálisan beállítani. Az utastéren nagyon érezni, hogy egy majd' 50 éves szegényautóról van szó, a kényelmet hírből sem ismeri. És hidd el, ez nem csak több száz kilométeres autópályás utazásoknál jön elő: elég egy félórás zötykölődés a szomszéd városig, hogy elgémberedve szállj ki belőle.

A Polski valamivel fiatalabb és kényelmesebb is, de mondjuk az sem az ergonómia csúcsa. A pedálokat 43-asnál nagyobb lábbal élmény kezelni, 180 centi fölött pedig érdekes kuporgó pózban lehet csak elférni a vezetőülésben. Viszont legalább minden rendesen működik, a kormányközép nyomásával kapcsolod a dudát meg ilyenek.

Ha szaladgálós, napi használatú autó kell, felejtsd el a fenti típusokat, nem jók rá. Ha meg hobbiautóra vágysz, úgysem az alapján fogsz dönteni, hogy melyik típus a legjobb, hanem az fog motiválni, hogy melyiket szereted a legjobban.

2012. dec. 26. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
25%
3.vok arra gondolok ha nincs pénze (elég) akkor jobb ha atöbbi közlekedő ill a saját testi épsége érdekében nem vesz ilyen kocsikat csak egy példa autópályán képtelen lenne bármelyikkel huzamosabbann közlekedni az előirt sebbeségröl nem is beszélve sem egyéb müszaki igényeknek nem felel mehg sem a világitás sem afék sem müszakilag nem alkalmassak már a mindennapi használatra,egy esetleges balestenél bármelyik korszerű kocsi magaalá gyüri akármelyik emlitett modellt,harmatgyenge teljesitmény ,fékrendszer,biztonsági eszközök teljes hiánya stb.ezek a "kocsik"egy alsó kategoriás kerékpá árszintjén mozognak...az 5 millás mercim meg egy 8 millás volvo s 60 2011 .5 havi d5ös de ezt hagyjuk.. a téli kerékszettem (pirelli sottozero 16")árán vehenél 4 darab kispolszkit de hagyjuk ezt
2012. dec. 26. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Nem azt kérték, hogy vágj fel a pénzeddel, az meg hogy legalább 50ezer forintot adtál egy téli gumiért, legyen a te bajod. Az meg megint más kérdés, hogy név nélkül azt írsz, amit akarsz.

[link]

Nézd csak meg, 2012-es kocsik és semmivel nem nagyobbak, mint egy Fiat 126P. Esetleg magasabb kicsit, de az meg lényegtelen. A kérdés is az volt, hogy a 3 közül melyik a legjobb, nem írta, hogy milyen sűrűn és hol használná. Az mindenkinek egyértelmű, hogy pályán nem állja meg a hejét, de egy 80-as tempót rövidebb távon, mondjuk 10-15 km-en simán kibír mind3 gond nélkül, csak több idő kell neki, míg felgyorsul ekkora sebességre. Mentem már Fiat 126P-vel 100-at. Nem kilóméterek alatt éri el, mert csak 2km-et mentem összesen, de egészen 1km sem kell neki, de van egy ismerősöm, szűkebb anyagi hejzete volt, de muszály volt dolgozni járni, így vet egy kispolszkit. napi szinten 30km-et ment vele és az út 70%-át 90-el. És még mindig él. Igaz csak pár hónapig tartott, de minden nap reggel oda, este vissza. Én a 3 közül az 1.1-es Trabit választanám a 4ütemű korszerű VW motor miatt (ugyan ezt kapta a VW Polo III 1.1-es motorral szerelt változata is) És ez a legnagyobb. Bár talán a minden napos használatból talán tényleg kiöregedtek, mégis a hétvégi bevásárló köruakat simán eljesítik.

Viszont faterom testvére mindíg napi 2x 2km-et megy egy Fiat 126-al reggel 6-kor és este 7-kor. Télen is minden hétköznap Már vagy 10 éve és még él, pedig 90-el megy, nem 60-al. Autópályán nem tudja tartani a lépést, de megbízható autó és 2 ember kényelmesen elfér benne, ha összehúzzák magukat, még 2 vékonyabb ember hátra is befér.

2012. dec. 26. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

ma 11:12, írj légy szíves a Ladákról is egy ilyen élvezetes összefoglalót!

Nekem van egy 2101-es Ladám (is). Az biztos, hogy sokkal kevésbé biztonságos és kényelmetlenebb is egy mai autónál. De én szeretem vezetni. 1-1,5 órát ki lehet bírni benne simán. Na meg évtizedek alatt sem lett rá annyi szervizköltség költve, mint az újabb autómra a vásárlás utáni két hónapban. Ahova kellett, mindig elvitt. (Hozzáteszem a megszakító már legalább 20 éve nem a hagyományos megszakítós, ami benne van, hanem optikai. Tehát azzal sincs gond.)

2012. dec. 26. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

kit érdekel hogy neked milyen kocsid van meg hogy mennyit költöttél 1 gumira.

és szerintetek kispolszki munkába járni?

2012. dec. 26. 17:26
 10/14 anonim ***** válasza:
Ha nagyon akarod, lehet vele munkába járni, de csak akkor, ha nem kell minden reggel pontosan odaérni. Akárhonnan is nézed, a legfiatalabb Polskik is idősebbek 20 évnél, az elérhető árúak épp ezért szét vannak taposva, a használhatóak meg drágák. Annyi pénzért, amennyiből vennél egy tényleg jó állapotú, nem kazánlemezből "kiheggesztett", TSz-udvarban, traktoralkatrészekből generálozott Polskit, lehet kapni egy jó tízessel fiatalabb olcsó kisautót, ami kevesebb meglepetéssel szolgál és még kényelmesebb is.
2012. dec. 26. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!