Az automata váltó a motoroknál ciki, az autóknál menő?
Egy sportmotor automata váltós, sőt a legtöbb nagymotor. Az automatákat, a robogókat meg szidják hogy gáz, milyen motor az amin nincs váltó...
Az autóknál meg népszerű az automata váltó. Az új sportautók csak automata váltóval készülnek. Akik BMW-t, Mercit vesznek sokan automata váltósat veszenek mert hogy azt könnyű vezetni, nem fullad le, stb.
Az új Audi Allroad quatro-ból nincs is manuális váltós, a Merci S-classban sincs.
"akik leszólták az automatát, aztán a sors úgy hozta, hogy utaztak velem, vagy a Nejemmel, bizony lejjebb vettek az arcukból...a csend, az erő, a biztonság... "
Ültem automata váltós autóban és nem hatott meg.
Az egyik egy BMW 5. Azt éreztem hogy pörög mint az állat, úgy zúgott mintha mindig csúsztatott kuplunggal menne a sofőr. A másik egy Merci E-class. Az kicsit más volt, úgy emlékszem hamarabb váltott, igaz hogy a sofőr csak simogatta a gázpedált.
Nekem robogóm van, ami ugye automata (CVT). Örülnék ha váltós lenne de egy váltós 50-esnél le kellene mondanom a sisaktartóról.
Szerintem automata váltós autót mindenki tudna vezetni. Nem kell ahhoz érzék, gyakorlat meg tudomány hogy nyomd a gázt meg a féket. Viszont egy manuálisnál már érezni kell hogy mikor mennyire engeded fel a kuplungot és mennyi gázt adsz hogy ne fulladj le induláskor és ne is rángasson az autó a váltásokkor. Sok ismerősöm csak dobálgatja a sebességeket, meg sokan szerencsétlenkednek egy kis emelkedőnél.
"Azt éreztem hogy pörög mint az állat, úgy zúgott mintha mindig csúsztatott kuplunggal menne a sofőr."
He? 5-ös BMW-ben olyan hangszigetelés van, hogy 130nál abban sem vagy biztos, hogy jár a motor....
"Nekem robogóm van, ami ugye automata (CVT)"
A robogóban VARIÁTOR van, nem pedig automata váltó..
Motor inkább sporteszköz,autó meg inkább közlekedési és szállító eszköz,ergó motornál az élmény a lényeg,autónál meg a kényelem ezért ciki ha egy motor automata váltós,persze igazából ezek a nagy dög autók azért automata váltós mivel vagy 3 másodperc múlva azt veszed észre hogy 100-on vagy,és képtelen lennél váltogatni mondjuk a 7-es fokozatig,mert igen egy sportkocsi nem 5 sebességes ám.
Motort azért veszel mert élvezed az utat,a szabad levegőt,persze motornál is van automata váltós de azok túra kategóriába sorolnám,tehát mondjuk 400km motorostúra alatt nem mindenki szeret váltogatni :)
Amerikába meg azért minden kocsi automata váltós mert az amerikai kocsit teljesen másra lettek tervezve,amerikai kocsik pl arra hogy hosszú utakat menjenek velük,míg európába rövid utakra lettek tervezve,ergó amerikába te sem szeretnél mondjuk SF meg LA között váltogatni hanem kényelmesen menni :) Egyébként meg nem azért mert lusták az amerikaiak hanem egyszerűen fárasztó hosszú utakon váltogatni,kamionoknál is ezért van automata,persze ott is van félautomata ahol te adod meg mikor váltson feljebb az automata,pl emelkedőnél vissza tudod venni a sebességváltót hogy több nyomatékod legyen,mert a sima automata váltó csak akkor vált vissza,ha már az emelkedő felén van és lassúl a kamion... :)
De mondom motor teljesen más mint egy autó.
Mert sokszor feldobja a gép ezt a kérdést,ha beírod hogy motor vagy motrok,ergó megnézetik sokszor még mert csak úgy mondom,hogy adminisztrátori joggal nézve ezen a héten 6-an nézték meg ezt a kérdést :)
Egyébként meg nem kellene idiótázni,gondolom nem vagy elmebeteg...
Autóba hasznos, nagy teljesítményhez szerintem sokkal jobban koordinálhatóvá teszi a gépet. 300-400 lóerős autót kézi váltóval eléggé kell pakolni. Városban meg életmentő, nincs kuplung fokozat le-fel rakosgatás...
S osztályban sose volt manuális, nem is kell. Kényelemről szól.
Mai Dsg váltók már eléggé kiforrtak, megkönnyítik a vezető dolgát. Nagy gázoknál az autó 2-3 fokozatot úgy feltesz, hogy utólag reagálsz...
Van egy feelingje a manuálisnak is, de a mai autókból szép lassan el fog tűnni.
Ha választanom kéne, automata lenne. Sokat járkálok a városban...
Fogyasztás 1 literrel több kb. Olajcsere meg a szerviz húzósabb tud lenni.
Motoron más a helyzet, egy hobbinak fogható fel. Gyorsaságin főleg el nem tudnám képzelni, hogy nincs manuális váltó. Az élvezet részét képezi ott...
Motoron is lehet utólag valami rendszert csinálni. Egyszer néztem magyarul egy videót, csávónak a szalagkorlát a lábát szét cseszte. Kapott egy műlábat, de a váltás ugye nem ment volna...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!