Mit jelent, az hogy rugózatlan tömeg, és mi tartozik bele? (miért jó, ha minél kevesebb? )
Rugózatlan tömegbe minden beletartozik ami a rugók és lengéscsillapítók "alatt" van.
Szóval a kerekek, fékek, kerékagyak, difimű(ha van) és egyebek.
Rugózatlan tömeg az, ami - értelemszerűen - nem rugózik. A kerekek, fékek, lengőkarok tartoznak ide (esetleg hídtest és hasonlók). A karosszéria többi része már a rugókon ül, ezért az rugózott.
Azért jó, ha alacsony, mert akkor jobb a kerekek tapadása. Gondolj csak bele: jön az úthiba, megüti a nehéz kereket, az elindul felfelé. Nagy mozgási energiával megy, jókorát rúg a rugón, még talán el is szabadul, repül egy kicsit, mielőtt a rugóerő lefékezné és visszanyomná az útra. Ellenben a könnyű kerék mozgási energiája kicsi, nem nagyon szakad el az útfelülettől, pontosan követi azt. Ez pedig nagyon jó, mert a levegőben levő kerékkel se fékezni, se irányt változtatni nem lehet. Ráadásul az alacsony rugózatlan tömeg kevésbé ráncigálja a futómű alkatrészeit is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!