Üdv. Az autómnak szeretném a teljesítményét növelni minél olcsóbban. Tudom, hogy például a sportlégszűrő, kipufogórendszer csere segít. Ezen kívül lenne még ötletetek?
Azért azt elárulhatnád, milyen autóról van szó. Sokat segít. Egy szívó benzinmotorral ugyanis nem sokat lehet kezdeni, ahhoz, hogy érdemben nőjön a teljesítménye, szinte mindig alakítani kell a hengerfejen, ami nem olcsó. Ezzel szemben egy turbómotoron elég csak kicsit nagyobb turbónyomást engedni, több üzemanyagot adni hozzá és máris repül a bódé.
Az a baj, hogy - sok más dologhoz hasonlóan - a tuningban nincsenek csodák. Egy bizonyos átalakítás esetén az olcsóság, hatékonyság és tartósság hármasából legfeljebb két kritériumot tudsz teljesíteni. Vagyis a sportlégszűrő és a "nagykipufogó" olcsó és tartós lesz, de nagy eredményre ne számíts. A kisebb szívóoldali ellenállástól valószínűleg élénkebben pörög majd fel a motor, a nyitottabb kipufogórendszeren át pedig jobban lélegzik kifelé, de ha veszed a fáradságot és ehhez hangolod a keverékképzést, akkor sem fogja feltépni az autó az aszfaltot és nem fogsz 200 fölött repeszteni az autópályán.
Egyébként az ilyen egyszerű és olcsó módszerek közé tartozik még a hengerfej járatainak polírozása (néha még a kis mértékű bővítés, átszabás is megvan kis költségvetésből), a dugattyúk, hajtókarok "grammolása", a főtengely centrírozása, a lendkerék könnyítése (centrírozással együtt) és az ékszíjtárcsák cseréje alumíniumra. Ettől a motor pörgősebb lesz, magasabb fordulaton is jól érzi majd magát, de a teljesítmény ettől sem fog az egekbe ugrani. Viszont azt az érzetet fogja kelteni, hogy erősebb az autó, hiszen "pörög, mint az állat".
Nagyon szépen köszönöm a segítséget :)
Amúgy egy 2.0 PD TDI Octaviám van :))
Szerencséd van a turbódízel motorral, mert ott egyszerűbb könnyen, gyorsan megnövelni a teljesítményt. Chiptuninggal lehet emelni a turbónyomáson, megy hozzá a több gázolaj, aztán örülsz, hogy megy az autó, mint az őrült. Csak arra kell figyelni, hogy a motor utána kicsit több törődést igényel: célszerű gyakrabban cserélni az olajat, olajszűrőt és levegőszűrőt. A PD-motoroknál a befecskendezőszivattyút a vezérműszíj hajtja, ezért annak a csereperiódusa is rövidül, mert többet kell dolgoznia a szivattyúnak, ez jobban terheli a szíjat és ha az elszáll, csúnya dolgok történnek a motorban.
Ja, és a reklámokkal ellentétben ne számíts arra, hogy a nagyobb teljesítmény mellett csökkenni fog a fogyasztás. Ha ki is használod ezt a nagyobb teljesítményt, biztosan nem.
"Ja, és a reklámokkal ellentétben ne számíts arra, hogy a nagyobb teljesítmény mellett csökkenni fog a fogyasztás. Ha ki is használod ezt a nagyobb teljesítményt, biztosan nem."
Tudom nem illik, kérdést írni egy kérdésbe. De:
és ha én a fogyasztáscsökkenés miatt akarok csiptuningot? Olyan létezik?
Létezik olyan "chiptuning", ami csökkenti a fogyasztást, ezt - ahogy írták is - motoroptimalizálásnak hívják. A gyárban ugyanis univerzális motorok készülnek, amelyek sokféle környezetre (hőmérséklet, tengerszint feletti magasság, terhelés, stb.) vannak "kitalálva", ennek köszönhetően vannak bennük lehetőségek, lehet még finomítani a programon.
Az így átírt ECU-val a motor a te vezetési stílusodhoz, az itthoni időjáráshoz és az autó jellemző felhasználási módjához igazodik, így valamivel kevesebbet fogyaszt, mint a gyári programmal. De ez sem csodaszer: csak keveset lehet faragni a literekből úgy, hogy a motor képes legyen a gyári teljesítményadatot hozni és a károsanyag-kibocsátása is megfeleljen az előírtnak. Ráadásul az optimalizálásnál még jobban oda kell figyelni, mint a teljesítménynövelésnél, mert még több a kókler. Teljesítményt növelni ugyanis egyszerűbb, mint fogyasztást csökkenteni: több levegő, több üzemanyag és kész is az erősebb motor. Az optimalizálásnál meg a lehető legjobban meg kell közelíteni azt a lambda értéket, aminél még elfogadhatóan megy az autó, de nem fogyaszt sokat. Ehhez már saját műhely kell, gázelemzővel, a szenzorok és az ECU adatait értelmezni képes számítógéppel és egyebekkel. Viszont mivel újabban már nem csak az a célja a tuningot választó tulajdonosoknak, hogy legyorsulják a szomszéd Józsikát, hanem egyre többen vágynak fogyasztáscsökkentésre is, ezért azok is belevágtak az optimalizálásba, akiknek fogalmuk sincs az egészről és korábban is csak gagyi tuningboxokkal hergelték a TDI-motorokat.
És hol írnak ilyen programokat?
Engem nagyon nem érdekel a gyorsulás, viszont ha az 5.4 helyett 5.7-et látok tankolásnál az összesített fogyira, akkor mérges vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!