Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel lenne a legegyszerűbb...

Bazsixx kérdése:

Mivel lenne a legegyszerűbb komplett motor fém alkatrészeit a festéshez előkészíteni?

Figyelt kérdés
Újra szeretném festeni a motoromat, de nem tudom milyen módszerrel lenne a legegyszerűbb lecsiszolni a régi festéket ,homokszóráson gondolkoztam, de ahogy elnézem, nagyon drága. Így tehát bármi más ötletet szívesen meghallgatok.

2012. dec. 20. 12:47
 1/3 anonim ***** válasza:

Ez attól függ, most milyen festék van rajta és milyennel szeretnéd festeni. Ha ecsettel felkent, ismeretlen összetételű "kapufesték" vagy egyéb borzalom van rajta, esetleg az egymára mázolt rétegek vastagsága már reménytelenül nagy, akkor sajnos el kell távolítanod az egészet. Az olcsó, himi-humi festékek ugyanis néha "összevesznek" az új réteggel, van, hogy megráncosodnak alatta, esetleg betáblásodva leperegnek. Ilyenkor vagy kromofággal maratod le a festéket, vagy kérsz valakitől hőlégfúvót, azzal megmelegíted és spaklival letolod róla. Esetleg kályhában égeted le róluk a mocskot, de azzal óvatosan érdemes bánni, mert a lemezalkatrészek nem mindig szeretik - és ha nem szárítod ki előtte a tankot, akkor még a tűzokádó sárkánnyal is találkozhatsz. A letakarított felületet át lehet kenni rozsdamaróval, majd valami alapozóval, hogy ne rozsdásodjon.

Ha viszont csak enyén ütött-kopott a mostani felület, nincs egymáson 8-10 réteg, akkor nem kell eltüntetni róla az egészet, csak meg kell csiszolni. Ha vannak rozsdahólyagok, azokat ki kell szúrni, kikapirgálni, esetleg drótkefével megigazgatni, majd a teljes felület kaphat némi kezelést 150-es vagy durvább papírral vagy vászonnal (nekem erre a 80-as vászon jött be), szárazon. Ettől a bevonat gyengébb darabjai felszakadoznak, leperegnek, a használhatóak meg a helyükön maradnak ugyan, de eléggé bemattulnak ahhoz, hogy tapadjon rájuk az új réteg.

Akkor van a legjobb dolgod, ha nincs gond a fényezéssel, csak mondjuk bemattult vagy más színt szeretnél. Ekkor elég csak finom, 220-as vagy 240-es papírral vizesen bemattítani a fényezést és zsírtalanítás után mehet is rá az új szín.

2012. dec. 20. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Végülis a jelenlegi festés ami a váz elemein vannak, nem rossz minőségű, mondhatni elég jo állapotban van. Azonban az illesztési pontoknál ugye a másik felület miatt, néhány helyen lekarcolódott a festés, ezeket szeretném kijavítani. Jelenleg fekete, és kicsit fakó, ezért szeretném átfújni. Erre akkor elég ha csak dörzspapírral átmegyek az egészen és teli fújom alapozó nélkül ????? tank és dekni esetén gondolom a fémig kéne csiszolni, itt használjak alapozót a festés előtt, mást színt akarok ???
2012. dec. 20. 14:04
 3/3 anonim ***** válasza:

Ilyen esetben elegendő végigcsiszolni, hogy matt legyen és tapadjon rá a festék, majd zsírtalanítani és mehet rá az új szín.

A tank és az oldaldeklik esetén nem kötelező fémig csiszolni, csak akkor, ha olyan festék van rajta, amire nem lehet ráfesteni. Ha viszont nem pereg róla, nem ráncosodott fel és úgy általában jó a felület, akkor azt is csak meg kell mattítani. Legfeljebb majd több rétegnyi színt viszel fel, hogy biztosan takarjon. Ha viszont a fémtiszta felület mellett döntesz, akkor előzör rozsdamarózni kell (na, jó, rozsdaátalakító), majd úgy mehet rá az alapozó és a többi réteg, amit szeretnél.

2012. dec. 20. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!