Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 10w-40-as olaj mennyivel...

A 10w-40-as olaj mennyivel különbözik a 20w-50-től?

Figyelt kérdés
a motorom váltójába kellene.ja és még ide társul a jó öreg 80w-90-es.Most akkor melyiket a 3 közül? és lehet e szintetikus?valaki aztmondja hogy a 80-90-től nem bír kiemelni rendesen,a 10-40-től meg csúszik(ami biztos hogy igaz mert az enyém most csúszik tőle):/

2012. dec. 18. 14:52
 1/8 schocko ***** válasza:
Váltóba 80w-90-es olajat szoktak rakni, esetleg rakjál bele valami szintetikus váltóolajat, hidegben könnyebben vált majd.
2012. dec. 18. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

A 10W -20°C-os hőmérséklettől használható, a 20W -10°C-os hőmérséklettől; ebben különböznek. (Kopott motornál szokták használni azt, amelyik még dermedt adott hőfokon, mert jobban kitölti a réseket, mint a hígabb.)

Hajtóműbe túlságosan híg a motorolaj, oda ún. nehezen folyó olaj kell. (Pl. amit az 1. válaszoló írt.)

2012. dec. 18. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Így van, a motorolaj nem lesz jó bele, én is egy szintetikus váltóolajat javaslok. Mondjuk olyat ami a gyári előírás.


Ha 80W90-es olaja van tervezve akkor tökéletesen fog vele működni, ha mégsem emel ki akkor van 70W80-as, illetve 70W75-ös is, csaj ezt elég komplikált beszerezni.

2012. dec. 18. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
80W90-est ne tegyél a váltóba, az hajtóműolaj, neked pedig ez keni a kuplungot is. Ahogy az előttem szólók is mondták, a 80W90-es sűrű. Pont emiatt nem tud rendesen kiürülni a kuplunglamellák közül és csúszni fog a kuplungod. Ha a 10w40-essel is csúszik, akkor ott már nemhiszem hogy olaj probléma van. Amúgy milyen motorba kellene? Az sem hátrány ha azt is tudjuk :)
2012. dec. 21. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Amúgy motorkba általában 10W40-es szokott lenni a gyári előírás. De ennek rajta kell lennie a blokkon.

Az előző válaszoló voltam.

2012. dec. 21. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Etz 250. Voltam szerelőnél vele,mert a kuplung szarul volt összerakva,nem emelt ki rendesen.Addig 80w-90 volt benne.azzal nem is volt baj.Most 10W-40 van benne,Castrol magnatec résszintetikus.Ezzel sem csúszik,tegnap állítottam a karnál,Csak amikor 1-be rakom hangosabb,darabosabb lett a váltás.Lehet hallani a kattanást meg ahogy a léptetővilla-fogaskerekek mozognak.Meg több fokozatban is lehet ezt hallani.Gondolom a váltó jobban szereti azért a sűrűbb olajat.
2012. dec. 22. 07:50
 7/8 anonim ***** válasza:

Szerintem kopottak a lamellák. Ha van benne akármilyen olaj, akkor nem szabad recsegnie ha minden oké. azért recseg mert állítottál rajta, és így mostmár nem csúszik, de nem is emel ki rendesen. Mintha nem húznád be teljesen a kuplungkart. Attól már tud recsegni, ropogni.

Ha nem olyan durva a recsegés, és nem akar menni a motor behúzott kuplungkarnál sebességben, akkor szerintem nem lesz komolyabb baja ha így használod se, de azért én egy szett lamellára befizetnék.

Még mindig a 14:41-es vagyok :D

2012. dec. 22. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
új lamellák vannak benne
2012. dec. 22. 21:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!