2 es vw Golfot mennyire érdemes venni?
Mekkora motorral? Diesel vagy benzin? Mennyit fogyasztanak? Mennyit érdemes minimum illetve maximum áldozni?
Egyszóval minden érdekel ezekről a kis autókról
Húú, ember én csak egyet tudok javasolni, szigorúan a saját hibámon tanulva, engem is egy ilyennel ver a rosseb, hogy nagyon gyorsan felejtsd el ezeket a francba, mivel túlárazottak viszont van benne bőven szériahiba, meg sok nyavaja ami viszont folyamatos elfoglaltságot ad a tulajának, meg kiadásokat. Legjobb esetben is kb 20 évesek ezek a szarok, és akkor még jön a hírhedten lepukkant magyar autópark meg a nemzeti jelleg a összekókányolás meg a nemtörődömség. Szóval még majd jön a szérianyavajákra a bőven tervezett futáson felüli elhasználódásból adódó dolgok.
Ezek meg különösen jellemzőek erre a modellre, mert komoly pénzbe kerülne ha valaki normális állapotra akarná hozni, és akkor még mindig csak egy 20 éves fapados szarod van, kb mint egy Suzuki. Csak a Suzuki az lehet első tulajtól és 70e km futással patent állapotban. Én úgy voltam vele, hogy évi pár ezer km-re kellett volna egy minimális rezsijű autó, természetesen egyből a kíméltebb Swiftekre utaztam rá, kb 3 hónapig lesegettem őket, itt ÉNY régióban már lassan ezek is kikopóban vannak, viszont pesttől keletre Duna tisza köze, dél dunántúl hemzseg az alulárazott viszont tényleg megkímélt suzukiktól, csak hát én nem tudtam meló mellett heti párszáz km-et utazgatni épp emiatt. Aztán helyben beugrott ez és elsőre még jónak is tűnt, különösebb hibája nem látszott, mert ezek jól titkolják, és beleugrottam ebbe a borzalomba, miután kb 6 nagyon patent Swiftet vittek el az orrom elől gyakorlatilag még aznap(nem véletlen viszik ennyire) Azóta már csak az gátol meg benne hogy akár holnap túladjak ezen mert az átírái költséget megint ki kéne köhögnöm bármit veszek helyette.
Akkor a lényeg: dízelekkel alapvetően nem is akartam foglalkozni mert 3 ellenérvem is van: általában nem mennek olyan jól mint a konkurens márkák megkíméltebb darabjai, épp azért mert dízel rettenetes futásteljesítmény van mindegyikben, 1.6-os a motor így minden járulékos költség már a 2L-es motor kategóriába csúszik át, így fizetsz utána minden hivatalban mint a katonatiszt. És ehhez a költséghez véletlen se egy nagy 2L-es autó tartozik tehát még pozitív oldala sincs a dolognak. Hogy most üzemanyagon mennyit tudnál spórolni az érdektelen, mert ahhoz évi nyagyon sok km-et kéne belehajtanod, és akkor a használat közben előforduló dízeles hibákat még bele se számoltuk, mert az adagoló, porlasztócsúcsok, izzítók, hengerfej, kompresszió a legtöbb esetben már rég halott ezekben. Télen alig akarnak beröffenni.
Ugyanez van az 1.6-os 1.8-as benzinesekkel rezsi szempontjából. Arról nem is beszélve h az 1.6-os benzinmotor nem a legjobban sikerült konstrukció.
Tehát én egy karbis 1.3-as MH mot.kódú mellett döntöttem (gyujtáselosztófej a motor jobboldalán vez.tengelyből kivezetve) Ez egy Audi által tervezett motor, egész jó, a németek szerint is ez vált be a legjobban.
Viszont szériahibái a kocsinak az eresztésre hajlamos vízcsőrendszer, a bedöglő fűtőradiátor(francia), behaló műszeregység(néha ez is francia), a karburátor egy rémálom(Pierburg 2E) utánaolvashatsz a karburátor-szervíz fórumán a fele fórum ezeknek a nyűgjével van tele, és már nem kapni a fél kocsihoz gyári cuccot csak utángyári szemetet a maradék gyári pedig aranyáron akár egy nagyobb japánba, és még ehhez hozzájön hogy az évek alatt sokat variáltak a cuccokkal, és ezért az egyes évjáratok és típusok külön megnehezítik az alkatrész beszerzést. A típushibáira még bontott cucc se igen van, én hetek óta hajtok egy műszeregységet a szétesett óráim helyébe. A generátor is francia benne (Valeo) az is totál meg tud halni, fesszabályozót csak generátor szétbontás után lehet cserélni, és valszeg ezt nem éli túl generátor ez is kukába végzi, kb 40e egy felújított. Rohadási pontok jellemzően a kerékdobok, a küszöbök végei, itt alul nagyon át kell nézni, a hátsó dobok különösen a jobbhátsó ahol a betöltőcsonk van mert eszméletlen mennyiségű sár tud oda beülni a lehetetlenül hülye tank formájának köszönhetően és gyakorlatilag széteszi az egész jobbhátsó dobot tornyostul. Lakatolni csak a hátsó híd és a tank leszedése után lehet ez nekem még hátra van, bele se merek gondolni mennyi lesz a vége.
Fogyi az a legjobb esetben lemehet vegyes 7,5-8 köré de ez a nyári, télen még nem mentem, jobb ezt is nem tudni h mennyi, egy laza 100 km-es úton szinte látom ahogy halad a mutató le, pedig cca 100-at tartok végig.
Szóval ha rám hallgatsz közelébe nem mész már ezeknek, mert rég lejárt már az idejük, amit ebbe beleburítasz egy röpke év alatt a vételáron felül abból már klasszisokkal újabb és megkíméltebb autót kapsz, én kifejezetten a tömegdarabokra hajtanék rá Fastra, Swift, hamar ki lehet fogni egy maszek kézből 1. tulajos keveset futott darabot, a vásárlásnál ajánlott kicsit jobban a zsebedbe nyúlni hogy aztán később teljes nyugtod legyen, ha megkíméled a javát úgyis visszanyerheted a vételárnak. Suziba ráadásul gyakorlatilag mindbe ugyanazok a cuccok kellenek, a típusok között minimális a lényegi különbség, a hazai vagy lengyel gyártású astrákkal ugyanez a helyzet és lényegesen olcsóbban is osztogatják őket. Astrába a régi 1.4-es 8 szelepes a legjobb, 6 literből eljár, ha jó akkor alig van hangja olajat az se igen eszi és komolyan tágas és eszméletlenül kényelmes az Opel. Max a jobbhátsó dobra érdemes odafigyelni, de a torony pl nemigen rohad és az a lényeg. Vagy esetleg ha kisfogyira hajtasz akkor Corsák az 1.5TD Isuzu motorral, de ezekkel is nagyon oda kell figyelni mert japán az egész és ritka. Ezeket tudom javasolni még ha ezzel a magam esélyét is rontom majd ha oda jutok hogy meg kelljen szabadulnom az enyémtől. valszeg belpiacos japán lesz a következő vagy németből kizárólag opel.
Kiegészítve még a fenti regényt, hogy ha mégis ilyen nyűgöt veszel magadra, mert mindenkinek maszek dolga hogy mivel mérgezi magát, akkor azt mondanám hogy egy látszólag jó darabért se javaslott 250e-nél többet adni, de ekkor a kaszni teljesen makulátlan kell hogy legyen különben egyből egy pár tizes plusz a lakatolás.
Ezenkívül nagyon erősen javaslok a legközelebbi autóklub vizsgaközpontjában egy pontokba szedett teljes átvizsgálást, ahol ütemezett terv szerint végignézik és megmondják hogy mikre kell rákölteni. Az egész 4-5e ft-ba fáj és nagyon sok kínt meg lehet vele spórolni. Festéket persze körbe kell méretni, ilyenkor érdekes dolgok szoktak előjönni. És ezt javaslott bármely jelöltesélyes kocsinál megcsináltatni.
Szerencsés vadászatot.
Volkswagent ne.
Annyi pénzért amennyiért normális 2es golfot kapnál már vígan be is pattanhatsz más márka jóval fiatalabb és adott esetben jobban felszerelt példányaiba
nekem egyes van. és a kopó alkatrészeken kívül meg a futóműszilentek és apróságokon kívül a motorgyűrűzés és hengerfej csere volt a legnagyobb baja. Azóta is indul télen is és öt litert se eszik. De az amit megcsináltam azt már tudom hogy jó. nem zsákbamacska. Mintha veszek egy másikat és kitudja mi bajai vannak.
Szóval ha veszel egyet olcsón és azt szépen megcsináltatod akkor abba biztos lehetsz hogy jó. De ha ezekhez nincs kedved akkor inkáb egy 2000 körüli gyártású suzukit ajánlanék mert azokkal nincs az égvilágon semmi gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!