A modern időkben gyakrabban cserélik le az autóikat az
emberek?
A fogyasztói társadalom szelleme azt diktálja hogy az ember minél többet és többet költsön, ezért szándékosan úgy tervezik meg a holmikat hogy lehetőleg minél hamarabb elromoljanak, hadd kaszáljanak a hülye vevőkkel többször. Ezért cserélik le az emberek gyakrabban az autóikat, számítógépeiket és így tovább. Mert szándékosan úgy vannak megtervezve hogy lehetőleg 2 nappal a garancia lejárta után tönkremenjenek. Undorító ocsmány dolog.
2012. nov. 18. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha ma veszel egy új autót, akkor azt 5-6 év múlva jó lesz ha eladod, mert jönnek majd elő a hibák.
2012. nov. 18. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
2012. nov. 18. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Egyre jobban válok veteránautó pártivá :)
5/10 A kérdező kommentje:
És pont ezért egy marha nagy hazugság ez a folymatosan pofázott környezettudatosság. Hol környezettudatos az, hogy ötévente cseréld le az autódat?
"Ha ma veszel egy új autót, akkor azt 5-6 év múlva jó lesz ha eladod, mert jönnek majd elő a hibák."
Akkor kell csinálni rajta egy felújítást...
Sosem értettem az olyan "logikájú" embereket akiknek ha valami elromlik/hibásodik akkor meg se próbálnak segíteni rajta,csak dobják és szereznek egy újat!
Ennyiből ha a gyereked egy tartós betegségben fog szenvedni(amiből majd 10-20év múlva tud kigyógyulni) ,akkor dobd be egy intézetbe és csinálj egy másikat aki egészséges!!
2012. nov. 19. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
6 éves autót felújítani? Hol élünk? Nehogy már egy 100 ezret futott modern autót fel kelljen újítani mint egy wartburgot, vagy Ladát. Nem azon a technikai színvonalon vagyunk már szerintem... Féktárcsát, betétet, olajat, szűrőt, tehát a kopó, fogyó alkatrészeket természetes hogy cserélem, bármilyen autóról legyen szó. De szerintem abszurdum hogy a közös nyomócsöves dízelek, nem mennek el csak 150-200 ezret, aztán lehet felújítani az üzemanyag ellátó rendszerüket. Ez volt az egyik része. A másik: Gondolj bele hogy egy ilyen autónál, ha csak a gumi szilentek kopnak ki, az is több százezres tétel tud lenni. És ki a fene akarja az autó piaci árát elkölteni javításra? Már pedig el kell, mert nagyot zuhan az értékük, pár év alatt. A 90-es évekből származó autókkal, nincs ennyi baj, mint ezekkel. Iszonyatos pénzeket bele lehet ezekbe az új autókba ölni, ahhoz hogy egyáltalán működjenek még 10-15 éves korukban is. Németországban erre ott a roncsprémium. 10-12 év körüli autók, már mennek a levesbe. Ez a fogyasztói társadalom eredménye.
2012. nov. 19. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Kisebb felújításra gondoltam... de mondjuk teljesen igazad van...
Én kifejezetten csakis 15-25 .... éves autóra gondoltam ezt,hogy fel lehet/kell újítani!
(sokan mondják,hogy mit akar az ember ilyen öreg autókkal,meg ,hogy már túlkorosak/kiöregedtek)...
Pedig míg a huszon-akárhányéves' autót javítod alig költesz rá pár tízezret,míg az új autókra ráköltesz 100ezreket is! (+otthon nem tudod javítani sem,mert telis-tele elektronikával)!
2012. nov. 19. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja, csak az esetek többségében a felújítás cirka annyiba kerül mint egy vadonatúj. Akkor már célszerűbb egy újat venni, minthogy kétévente hordjuk a szervizbe hogy a végén má' forgóajtót szerelnek rá...
Pl. ha az autódban a motort úgy tervezték meg hogy lehetőleg minél hamarabb bedögöljön, a legolcsóbb szervizes is csípőből elkér annyit amennyiért már kapol egy újat.
2012. nov. 19. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Én is így vagyok vele. Csak "öreg autót" veszek. A 90-es években a japánok nagyon tudták hogy kell autót csinálni. Meg a jó öreg 123-as Mercik. Azok is 1 milliót elmennek gond nélkül, ha karban tartod. Kár hogy ilyen autók már nem fognak készülni...
2012. nov. 19. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: