Mi a avéleményetek az olsóbb chipp tuningról?
Inkább ezt kérném kommentálni...ez valóban "hatásos" lehet
Ez egy igen hasznos kütyü. A forgalmazónak nagyon megéri, mert pár darab, dobozba szerelt ellenállásért másképp aligha tudna 30.000 Ft-ot leakasztani. Neked is megéri, mert a T***O-parkolóban tudod majd mutogatni a haveroknak, hogy "nézzétek, milyen tuningboxom van, a véercébe' is ilyennel mennek!". Már ha fognak egyáltalán látni bármit is a krómhatású műanyag dísztárcsáról visszaverődő UV-kék alvázneon fényétől. Na de azért van a napszemüveg. Az olajtársaságok is jól járnak, mert a ketyere által hathatósan módosított lambdaszonda-értékek jóvoltából a motor úgy fog zabálni, mint az őrült (fogyasztásban rögtön eléred a Skyline szintjét, csak teljesítményben nem). Az autószerelőd is boldog lesz, hogy onnantól kezdve hetente hordod majd hozzá az autót azzal, hogy rángat, kormolja a gyertyákat és valamiért mindig tönkremegy a katalizátor.
Szóval ennek igen nagy hasznát fogod venni. Az autó ugyan semennyivel sem lesz erősebb tőle, de rengeteg egyéb haszna van. Az ilyen tuningboxok ugyanis kb. azt a szintet képviselik, mint mikor az ifjú Simson-huszárok össze-vissza tekergetik a karburátoron a csavarokat és fúróval esnek neki a fúvókáknak, mert "a szomszéd gyereknek van valami haverja, aki ismer valakit, akinek állítólag a gyári S51-ese a karbi átállításától 160-at ment". Nekik nem szokott összejönni a dolog, a motor általában rosszabb lesz, mint előtte volt. És hidd el: te sem fogod feltépni az aszfaltot attól, hogy a jól kitalált gyári motormenedzsmentet egy ilyen primitív vacakkal terheled meg.
Ne mondj már ilyeneket, tudod mennyi maszek pénzem van az ilyenekből? Persze, nyugodtan rakd csak bele, nem lesz gond, jobban fog menni tőle, jobb lesz a hangja is, meg a csajok is egyből nedvesedni fognak ha meglátják, jobb mint egy puncimágnes.
Komolyra fordítva nettó parasztvakítás, a fentiekben leírt okokból, amellett hogy a fogyasztást beszorozhatod másféllel még a gépnek sem fog jót tenni, csökken az alkatrészek élettartama, de egyéb problémákat is okozhat, szélsőséges esetben be sem fog indulni, illetve egy esetleges rövidzárnál elbúcsúzhatsz a motorvezérléstől. Ami mondjuk nem akkora baj ha álló helyzetben történik, de pályán kiló harminccal már izgalmasabb mutatvány.
A "normál" chiptuning a motorvezérlés programjának elég komoly módosításáról szól, ami már tényleg hoz teljesítménynövekedést, de egy ilyen doboztól ne várj csodát, nagyjából kutyát hajigálni jó, másra nem. Ja, és a rendes chiptuning sem sokkal drágább.
Amúgy az áltudományos magyarázat valami fantasztikus, szívesen meghívnám egy sörre azt aki írta, igen jól csinálja, az összes laikus be fogja venni.
Egy kiragadott példa:
"
Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül.
Az effektív feszültség növekedés abból fakad, hogy a nagyfrekvenciás (négyszögjelhez közeli) jel kitöltési tényezője nagyobb, mint a kisebb frekvenciájú szinuszos jelé. Ezt a többlet feszültséget, nagyfrekvenciás mivolta miatt csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni. E többlet feszültség miatt tökéletesebb lesz az égés a hengerekben.
Emiatt, azaz a tökéletesebb égés hatására fog jelentkezni a fogyasztáscsökkenés, amely akár 8-10% is lehet."
Elméletben nagyon szép, gyakorlatban a gyújtószikrát 15-40kV (kilovolt, 15-40EZER volt) feszültség generálja, akármilyen egyen/váltóáramot kötsz a tekercsre nem fogja befolyásolni. De még ha befolyásolja is, a szikra másmilyensége nem fogja befolyásolni a lángfront terjedési sebességét, sem az égés gyorsaságát.
De az egész marketingszöveg humbug.
/Ezt most azért fejtettem ki, hogy egyszer ki legyen, ezentúl linkelni fogom az összes ilyen kérdéshez./ :D
Az F-16 Pulse Kingnél ezt írják:
" a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül"
Na mi van akkor, ha a kocsiban más elektronikai dolgok ezt nem fogják tolerálni, pl az Ecu, ha automata, akkor a váltóvezérlő, a TV, navi ... Lehet amperszag lesz, és akkora kár, amiből tankoltál volna két évig :)
Ha veszel egy komolyabb motort, ahol van légtömegmérő, szívó/töltőnyomás mérő, beszívott levegő hőfokmérő, kopogásérzékelő, vezérlő és kontroll lambdaszonda,meg még 3-4-5 jeladó, amiből a befecskendezést és a gyújtást számolja az ECU, na ott pont egy aksira akasztott vacakkal fogsz 10%-ot spórolni? Aha, persze.
Az ilyen utólagos tuningboxokról meg ezerszer leírák, hogy felesleges és hülyeség. Egy jól megírt chipnek több értelme van.
Az is el kellene fogadni, hogy nagyobb teljesítményhez több üzemanyag >> több üzemanyaghoz több levegő kell. Szivó benzinesnek hiába adsz ilyen kütyüvel +10-20% naftát ( max annyit amennyit a gyári injektor ki bír okádni magából ), több levegő nem lesz hozzá. Tehát nem csináltál semmit... :)
annyira tetszenek ezek a megfogalmazások :D
amúgy nem hiszem el, hogy létezik olyan ember aki ezt beveszi :S
ha csak a totalcarra ránézel, kedves kérdező, tudni fogod, hogy ezek kamuk
meg úgy egyáltalán, nem paradoxon egy kicsit? kisebb fogyasztás nagyobb teljesítmény? és mindez olcsón?
Hát köszönöm a válaszokat..igen pontosan ilyenekre számítottam, és olvastam a totalcaron a chippes cikket. Egy szaros kis ellenállással volt valami összekötve..és még a teljesítménye romlott az autónak...
( normálisan kérdeztem..normális válaszokat vártam, egy két embertől meg is kaptam, a többi meg kiszophatja...;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!