Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift 1.3 16V miért...

Suzuki Swift 1.3 16V miért pattog indításnál? Lent leírtam részletesen

Figyelt kérdés
A gépkocsi egy Suzuki Swift 1.3 16V gs 2002-ből, az óra szerint 68e km-el. Az lenne a gond a gépkocsival, hogy hidegindításnál (pl. ha egy-két napot áll) akkor pattogó hangot ad 1-2 másodpercig (már ha a gyújtás rajta van akkor is egy picit nyöszörög) a probléma csak akkor jelentkezik, ha hideg a motor egyébként ha melegen indul semmi probléma. A másik probléma az, hogy pár nap állás után indításkor kék fűst észlelhető a kipufogóból (melegen nem füstől). Az autóban 5W 40es Valvoline motorolaj van, olajfogyás nem érzékelhető. Új gyerták, új vezérmműszíj, új kipufogórendszer, olajcsere, szűrő (levegő, olaj) is most volt. Köszönöm a válaszokat!

2012. nov. 3. 10:40
 1/4 anonim ***** válasza:

Szia.

A kékes füst egyértelműen az olaj miatt van. Valószínűleg még nem számottevő az olajfogyasztás ezért, nem vehető észre a nívó pálcán. A másik probléma talán az önindítóban keresendő. Az enyém is kezed bendixes lenni. Néha (főleg hidegben első indításnál), "berág". Olyan hangot ad, mint amikor járó motor mellett önindítózol rá. :(

2012. nov. 3. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 B.Szabolcs ***** válasza:

Az olaj tekintetében teljesen egyetértek az előttem szólóval de azért azt is tegyük hozzá motorolajban is te is a legjobbat igyekszel adni neki és tegyük fel hogy ez nem hiba hanem egy jelenség giszen annyira finom minőségű ehhez a motorhoz hogy hosszabb (1nap) állás alatt lekúszik a gyűrűk mellett a fenmaradt maradékból valamennyi és az első pár motorfordulat alatt ég ki ! Részemről ez csak tipp , én Castrol 5w30 Edge-el járok de azt is sokan már túlzásnak tartják engem pedig az érdekel szintén hogy a kocsi sokáig jó legyen!

Szervíz időben én is inkább a jobbat teszem bele! (Drága mulatság ezért kérdezz meg valakit mit gondol arról ha visszalépsz egy minőségi 5w30-ra?)Hogy a motorról elképzelésed lehessen nagyobb megbontás nélkül , ha tudod nézesd meg hengertömítetség , és kompresszióvizsgálatra. A kartercső lehúzása a (nem alul a motornál) és az abból kiáramló gázok is utalhatnak a problémára (Tökéletes motor nincs! mindenképpen fogsz találkozni kartergázzal ami nem mindegy a mennyi!!!!)

A pattogó hangot illetően a szikra pattog. (Gyújtásképet kellene ellenőrizni először is műszerrel és előgyújtást.)

Esetleg szelephézagot is ellenőriztess! Bár erre magyarázatot nem tudnék adni és nem feltétlenül ide indokolt de azt érzem valamiért nálad érdemes!

Egyszer mindössze szánd rá magad (főleg egy idegen kocsi esetében) csináltass egy teljes motordiagnosztikát! Ez kiterjed mind fizikai (kompresszió,hengertömítetség mind pedig egyéb villamossági (gyújtáselemzés (egy szikra egy kisülése sok mindent mutat!) és kipufogógáz elemzésre ami szintén fontos!!!! (láttál már lambda szonda árat ha tönkre megy? Előzd meg!!!)

Ha ez megvan akkor teljesen képben vagy a kocsid szívét illetően!! Nálad nulláról indulhat!!

A gyújtás nyöszörgő hangról nekem pedig a szélvédő páramentesítő hiba jut eszembe! Most azt feltételezem hogy az előtét ellenállást megkerülve esetleg hibájából eredően átvezet valamennyit és éppen alig de forog a ventillátor!!!

Gyújtás nélkül csak önindító ,akkumulátor ,generátor van legfőképpen a körben, gyújtással pedig lehet tápszivattyút tutira (de azt hallod mikor pár másodpercen belül magától leáll határozottan!!) egy motort a műszerfal mögött nem pedig nem feltétlen veszel észre főleg ha az éppen csak alig "nyöszörög" és szinte nem szállít! Húzd le a csatit a motorról!! Nyöszörög még valami? Nos nem nagyokosnak akarok látszani de van egy autóm, vigyázok rá én is és sok a kókler akik csak a pénzedre vadásznak! Inkább egyszer járd körbe az utat ismerd ki a kocsidat mint személyiséget és sokat spórolhatsz!! Remélem segítettem! :)

2012. nov. 4. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az 1.válaszolónak akkor valószinű ,h a kék füst megszünik ha egy szelepszár szimering vagy egy olaj lehúzó gyűrű cserét beütemezek..

a 2.válaszolónak is köszönöm h ilyen részletesen leírta nekem :D szelephézag állítás szerintem nem szükséges, de egy motordiagnosztikára feltétlenűl elviszem. egyébként a héten vizsgáztatam és nemtudom, h eladjam e mert nekem volt 95ös évjáratú 8v suzuki swiftem amit múlt hónapban adtam el 148e kilóméterrel küszöbön a rozsdát kijavíttatam 50e ft ért és szintén levizsgáztattam(lehet h jobb lett volna nekem, kitudja h, amit vettem használtan mi hibája jön még elő..eddig 650e forintba van 500e ft ért vettem.) lehet h érdemesebb lenne egy 98körüli 8v swiftet néznem kb.300e ft körűl mert lehet, h amit vettem már egyszer átfordul tehát 164e km van benne, pedig autószerelőt vittem magamal.(azt mondta h tökéletes a autó)de ha legközelebb autót veszek én magam jobban megnézem!

2012. nov. 5. 10:54
 4/4 anonim válasza:

1.3 16V Swiftnél típusbetegség a szekepszár szimeringek elhasználódása, ennek következménye a reggeli hideg motoros indításnál a kék füstpamacs, valamint a meleg motornál 1-2 percig alapjáraton hagyás utáni elinduláskor, szintén kék füst jelentkezik. Nyilván ez lehet még olajlehúzó is, de ennél a típusnál a szelepszáér szimering hiba gyakori.


A másik gyakori típusbetegsége az EGR szelep meghibásodása (de a fent felsorolt tünetek erre nem utalnak), valamint az önindító motor meghibásodása.

2013. jan. 11. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!