Üzemanyag-fogyasztási szempontokból melyik a kedvezőbb lejtőn való fékezés esetében? 1. kiteszem üresbe és fékezek? 2. benn marad 3-asban / 4-esben és úgy fékezek?
Azért helyesebb, mert:
1., Kevésbé kopik a lábfék
2., Spórolsz az üzemanyagon
Körülményektől függ,ha ötven méter a lejtő akkor igazából tökmindegy hogyan csinálod.De mire leértem volna az alpokból 4000 méter magasról úgy hogy üresben fékezgetek,nem tudom mi maradt volna a fékből.
Hivatalosan és szakszerűen úgy kell (és valószínűleg ez a helyes),hogy a lejtő hosszától és dőlésszögétől függően megválasztod a megfelelő sebességfokozatot amelyben nem gyorsul be az autó hanem tart egy bizonyos sebességet amivel leereszkedsz motorfékkel.
Hogy közben eszik-e az autó fél deci benzint vagy sem ez szerintem tök lényegtelen,első a biztonság.Alföldi gyerek vagyok de megjártam párszor a Grossglocknert,hozzáteszem volt hogy egyes fokozatban motorfékkel is gyorsult néha az autó és muszáj volt néha féket nyomni,de egy nagy élmény,ajánlom neked is,ott aztán kitapasztalhatod magadat is meg a fékezést is.
Részemről is az a normális h megfelelő sebességi fokozatot kiválasztva motorfék és ha szükséges akkor a lábféket használni.
És ahhoz is hozzászóljak, h az oktatók miért mondják még h lámpánál ha lassítasz/megállsz, mert piros és h ne vedd ki sebességből, azért is ha véletlen lenne vmi a fékkel akkor motorfék segíthet minthogy üresbe semmit ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!