Üzemanyag-fogyasztási szempontokból melyik a kedvezőbb lejtőn való fékezés esetében? 1. kiteszem üresbe és fékezek? 2. benn marad 3-asban / 4-esben és úgy fékezek?
kétféle választ fogsz kapni
lesz egy tábor aki szentül állítja, hogy üresben, mert az hűűdejó, tovább gurul az autó...
lesz egy tábor aki azt állítja, hogy sebességben hagyva, motorfék plusz láb
én az utóbbit vallom, viszonylag modernebb autóknál (2000 után már tuti) gyakorlatilag nincs benzin befecskendezés motorfék esetén
nem vagyok szakértő, de minden autós cikket, szakirodalmat elolvasok, ami elém kerül, ezek alapján gondolom így
Köszi szépen a válaszokat! Pont amiatt kezdtem el gondolkodni ezen a kérdésen, mert üresjáratban is van 1000-es fordulatszám, tehát fogyasztás is. Motorféknél pedig mivel nincs hajtónyomaték, ezért gondolom nem is lehet olyan nagy a fogyasztás. Ezek szerint akkor nem hogy nem nagy, hanem 0.
Viszont érdekelne az, hogy hogyan van megoldva az, hogy motorfék esetén nem kap benzint a motor. Tehát mondjuk 50-nel megyek 4-esben. Elengedem a gázpedált. Akkor nem kap semmi benzint a motor? Viszont ha ugyanezt 20-szal játszom el és 2-esben (kipróbáltam), akkor viszont kapott.
1 elvileg nem is közlekedheetsz üresben...,ezt a tudatlanok mondják h akkor fogyaszt keveset
2 egyértelműen h motorfék jó mindennek, szépen kapcsolgatsz vissza, épp menyit akarsz lassitani,2 enél már rakhatod is az alatta lévő fokozatot, és persze igy a fék se kopik...
és mindenképp igy a legjobb mert a kreszkönyvbe is igy van, amit gondolom nem 8általános isk végzettség alattiak irták(a műszaki részére gondolok most elsősorban)
Természetesen a motorfékes verzió, az üzemi féket (a pedált) csak akkor használva ha szükséges.
Én nagyon kihasználom a motorfék adta lehetőségeket, pl. a gyári fékbetétek valószínűtlenül sokáig bírták. :)
Ahogy írta valaki, már a '80-as évek Ladái ("Ózon" karburátoros 2104, 2105, 2107) is tudtak olyat hogy nem adtak üzemanyagot motorféknél egy ügyes vákuumos-elektromos rendszer segítségével.
Persze vannak akiknek még nem sikerült ezt megtanulni, pl. az egyik jóbarátom, aki a 3,5 tonnás kisteherautóját is "kidobja" üresbe és inkább fékez lábbal, akkor is ha van valami a platón.. Így tanulta meg az apjától, legfeljebb több pénzt hagy a szerelőnél - akinek meg kell valamiből élni. Szerencse hogy nem hegyvidéken élünk, akkor hamar kikészítené így a féket. :)
Egyébként mániákus motoros/autós vagyok, van szerelő végzettségem, most épp mérnöki diplomára hajtok.
Köszi szépen a válaszokat!
Szerintem erre a dologra jobban fel kéne hívni a figyelmet vezetés-oktatások alkalmával. Mert pl. anno nekem az oktatóm annyit mondott, hogy fékezés közben nem tesszük üresbe és kész. Hogy miért, azt nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!