Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem dízel a forma 1-es...

Rizsazoli kérdése:

Miért nem dízel a forma 1-es autó?

Figyelt kérdés
2012. okt. 11. 23:03
 1/9 anonim ***** válasza:
47%

55-60kilós blokkokról van szó, a dízel a sokkal magasabb kompresszió miatt több anyagot igényel, így nehezebb lenne, illetve nem tolerálja a magas fordulatszámot, ami a váltó hangolásához nélkülözhetetlen az F1-ben.


Meg amúgyis, a dízel teherautóba való, meg esetleg terepjáróba, de nem versenygépre, kivétel a Le Mans-i 24órás.

2012. okt. 11. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Miért legyen az? :D


Ám azért mert a dízelek turbó nélkül elég gyenguszok, egy ugyanannyi köbcentis szívó benzines pedig erősebb. A dízelek robosztusabbak, ezért kevésbé forgathatóak, mint a benzinesek. Ez már két ok, de lehetne még sorolni. (porlasztók nagy fordulaton, bonyolultabb vezérlés...)

2012. okt. 11. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert a Forma-1-ben nem éri meg dízelmotorokkal foglalkozni. Hidd el, a mérnökök nem hülyék, mindent megtesznek a lehető legjobb eredményért, ha a dízelmotor jobb lenne a benzinesnél, már azt használnák.

Az első nagy probléma a dízelekkel a teljesítmény. A Forma-1 pontos technikai szabályzatát nem ismerem, de emlékeim szerint jelenleg nincs kivétel, egyáltalán nem engedik meg a feltöltést a motorokon, munkamódszertől függetlenül. Ez azt jelenti, hogy szívódízel motorokkal lehetne indulni a jelenlegi benzinesek ellen. Nos, a Le Mans-ban győztes Audik és Peugeot-k, illetve a WTCC-ben arató Seatok, valamint a tulajdonosok szerint 6.000 köbcentiig bárkit legyorsuló Passatok turbódízelek. A szívódízelek közt pedig olyan dinamikus sportkocsik vannak, mint a "zőccséges" Mercedesek (W123), az Opel Astra 1.7D-k és a 2-es Golf 1.6D nevű változata. Egyik sem tépi fel az aszfaltot, ugyanis a szívódízel motorok teljesítménye azonos lökettérfogat esetén kisebb, mint a benzineseké. Ezért aztán hátrányban lennének a Forma-1-ben, ahol néhanapján nem árt sietni.

De van még más is, ami hátráltatja a gázolajos kerregők bevezetését. Mégpedig az, hogy a dízelmotorok általában nehezebbek a benzineseknél, nem is kevéssel. A Forma-1-ben meg Colin Chapman ellentmondásokkal teli, de mindenképpen előremutató tevékenysége óta a tömegcsökkentés az abszolút divat, erre törekszik mindenki. Ebbe meg nem fér bele egy nehéz dízelmotor.

Egy ponton lenne nagy előnyben a dízelmotor a benzinesekkel szemben: kevesebbet fogyasztana, így kisebb üzemanyagtartály is elég lenne neki. Ez jól jönne, hiszen ha kevesebb az üzemanyag, könnyebb az autó, de ebből nem lehet akkora előnyt kovácsolni, ami kompenzálná a dízelek egyéb hátrányait.

Na, de majd jön a Forma-E, aztán meglátjuk, milyen is az együléses sportkocsi, ha nem benzinmotor üvölt benne.

2012. okt. 11. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Mert egy benzinmotorból bármekkora fordulatszámot ki lehet hozni, viszont a dízelek fordulatszámát lekorlátozza a lassú égés.
2012. okt. 12. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem.

Azért nem használnak, mert a motorra vonatkozó szabályzatban benne van a benzinmotorok kizárólagos használata.

2012. okt. 12. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
81%
Egyet jegyezzetek meg : egy igazi sport autó mindig benzines lesz !
2012. okt. 12. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ezt majd meséld el az Audi LMP1-es autóit fejlesztő mérnököknek is, hátha rájönnek, hogy feleslegesen dolgoztak az elmúlt több, mint fél évtizedben... :-P
2012. okt. 12. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
48%

"egy igazi sport autó mindig benzines lesz !"


Ezt beírom a "nagy hegy alatt van az arany" és a "100 kiló alatt nem férfi a férfi" beszólások közé, a lúzer beszólások könyvébe.

2012. okt. 12. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
A Le Mans-i verseny egy több mint 5 ezer km-es maraton. Egy hagyományos vonalvezetésű pályán, hagyományos versenyhossznál ahol nagy számú előzést kell abszolválni, sokszor befékezni majd kigyorsítani, ott jelenleg esélye nincs egy olyan Tdi hibridnek mint az R18. Éppúgy a drift és rally versenyeket sem fogják soha uralni a dieselek. Nem veletlenûl.
2021. nov. 14. 04:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!