LPG vs dízel? Melyik a nyerő?
fiat bravo 1.6@LPG vs 1.9 JTD
LPG nél tudom kicsi lenne a csomagtér,talán pótkerék helyére?hány liter menne bele?35-40?durván 400km?
Semmivel sem lenne gyengébb az autó LPG-vel mint benzinnel ha jó LPG szettet veszel rá (pl. hengerenkénti befecskendezést).
Pótkerék tartály ~ 35L. A benzin fogyasztásra kb. +20%-ot számolj rá, annyi lesz a gáz fogyasztás.
Egyenlőre 100%, hogy évi 60.000km-nél az LPG gazdaságosabb. Kérdés, hogy kedves kormányunk mennyi + adót ver ki az LPG-re jövőre...
Saját gázas autóm sosem volt, de a cégnél, ahol korábban dolgoztam, 3 hétig használtam ilyet (75 Le, 1,3-as), kizárólag városi futkozásra. Nekem nem tűnt sokkal gyengébbnek a benzines üzemmódhoz képest, kissé lomhább volt ugyan, de azért elment. Viszont közel 2 literrel többet evett, ez nem legenda, saját magam tankoltam, és mindig számoltam a fogyasztást (merthát ugyebár el is kellett számolni a pénzzel). Benzinnel 7,5 volt az átlag, gázzal 9-10 között, ugyanolyan stílusban vezetve (nem gyötörtem!).
A sajátom diesel, 1,7-es 101 Le. Nagyobb és nehezebb autó. SOKKAL erősebb annál, mint amit az ember 25 Le különbségnél feltételezne. Egy hasonló lóerőkkel rendelkező 1,6-os benzines a nyomába se ér. A nyomatékossága miatt alacsony, 1500-as fordulaton is simán lehet vele közlekedni a városban, mégsem tohonya. Városban 6-6,5 azon kívül 5-5,5 literrel járok vele. Autópályán, nagy tempónál (140- vagy fölötte) 7-7,5 liter. Ez egy kis híján 1400 kg-os, és 180 cm magas kocsitól (Combo Tour) nem rossz.
Persze a benzinmotor csendesebb, ráadásul a "dupla" tanknak köszönhetően akár kicsit nagyobb is lehet a hatótávolsága.
A diesel szervizelése meg megintcsak egy agyoncsépelt téma. Ha egy 8 éves, 300ezerről 170-re viszatekert TD-t veszel, akkor van esély arra, hogy a következőkben lesz vele gondod, és százezreket költesz. De... egy normálisan használt, rendszeresen és jól szervizelt motor legalább 300E-t ki fog bírni hiba nélkül, vagy jóval többet is! Én 204 E-nél tartok az Isuzu motoros Combó-val, eddig egyetlen izzítógyertya purcant csak ki (12 ezer Ft), és semmilyen jelét (se füst, se zörgés, se gyengülés, olyan, mint újkorában) nem látom, hogy bármi is kezdene rosszabbá válni benne.
Én semmire nem akarlak rábeszélni, de amennyibe egy utólagos LPG beépítés a műszakiztatással együtt belekerül, annyiból egy rossz dieselt is fel lehetne újítani.
köszönöm a válaszokat!
ja és a kocsit nem LPG-sen venném,sima benzinesként amit elvinnék egy megfelelő helyre ahol beépítik az LPG-t.
#4/6 os itt nem csak ezekről van szó, hanem arról, hogy a dizel lehet kevesebbet eszik de míg a gázolaj literje 360 forint addig a gáz kb 180ft. Ez a nem mindegy.
Tehát üzemanyag költség ugyanannyi fenntartás és megbizhatoságban pedig az LPG a nyerő, ezenkívül az LPG még tisztább ezáltal jobban kíméli a motort a benzinnél.
Tehát a dízel mellett ami szól: Nagyobb nyomaték.(turbódizelnél általában) ( ennyi)
LPG mellett: Olcsóbb tankolás, megbízhatóbb technika, és olcsóbb szervízelés, kulturáltabb motor járás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!