Ford mustang 1966,4700 ccm. Megéri megvenni? Mennyit eszik kb?
Attól függ, mire akarod használni. Mindennapi használatra, munkába, bevásárolni járásra tökéletesen alkalmatlan. A hatalmas motor, elavult technológia miatt örülhetsz, ha egyáltalán valamilyen Euro besorolást kap egy ilyen motor, tehát hogy egyáltalán forgalomba tudod itt helyezni Magyarországon.
Városban 20-25 litert szerintem tuti benyel százon, hiszen újkorában sem volt éppen takarékos egy ilyen autó, ha pluszban rászámolod 40 év használatát, kopását...el lehet képzelni, mennyire jók a tömítések, mennyire pontosak a karburátorban a fúvókaméretek...
Venezuelában mondjuk tök mindegy, mennyit eszik egy autó, mert a rengeteg saját olaj miatt a benzin fillérekért van. Pár éve mesélte ismerősöm, hogy voltak kinn, és 1 l benya kb 2 (!) forintnak megfelelő helyi pézbe került. Tehát az sem volt baj, ha tiszta lyuk volt a benzintartály és 20 km-ként kellett tewletankolni, mert még így is olcsóbb volt, mint megcsináltatni. De 450 Ft-os benzin mellett már meggondolandó egy ilyen öreg konstrukciót minden nap használni...
"Megéri megvenni?"
Nem. Régi, ezért drága hozzá az alkatrész, mindennapi használatra nem jó. De veteránautót nem azért vesz az ember, mert megéri, hanem mert tetszik neki és szeretne egyet akkor is, ha nem éri meg. Gondolom, te sem ezzel szeretnéd reggel az óvodába vinni a gyereket és a kőművesbrigádot sem ezzel furikáznád ide-oda.
Ha tetszik, fogadd el, hogy nagyon nem fogja megérni és pénztemető lesz az autó. Igen, akkor is pénztemető lesz, ha semmi baja, mert a veteránautó soha nincs kész, ha meg mégis készen van, rögtön elkezded gyűjteni hozzá a korabeli ruhákat, kiegészítőket. Ha meg ez is megvan, elkezdesz vele kirándulni, jársz majd kiállításokra, találkozókra, amik csak viszik a pénzt (üzemanyagköltség, nevezési díj, szállás), de egy fillért nem hoznak vissza. Cserébe biztosan páratlan élményt fog nyújtani az autó. Aztán vedd meg és jöjj rá, hogy ez tényleg így van.
"A hatalmas motor, elavult technológia miatt örülhetsz, ha egyáltalán valamilyen Euro besorolást kap egy ilyen motor, tehát hogy egyáltalán forgalomba tudod itt helyezni Magyarországon"
Nem fog semmilyen Euro-besorolást kapni, mert a motornak nincs Euro-minősítése. Úgyhogy ha külföldről jön, csak muzeális járműként lehet forgalomba helyezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!