Bírná a Simson egyszerre a tompítottat és a refit?
Úgy tudom hogy a kocsiknál a refivel együtt megy a tompított és a mostani motoroknál is így oldják meg.
Simsonnál ha így kötném be akkor lenne elég fényereje és működne ez így?
I.állás:tompított
II.állás:tompított+távolsági
Akksi nincs
Leégne előbb utóbb a tekercs és a kondi, mégha lenne aksi!
De van megoldás keress ledes izzót az kevesebbet fogyaszt és erős a fénye.
Ez nem egészen így van. Autók közül léteznek egy- és többoptikás fényszóróval szerelt típusok. Az egyoptikás fényszórónál egyetlen tükör van, abba van beszerelve egy kétizzószálas izzó. Ennek egyik izzószála adja az ernyőzött tompított fényt, a másik a távolságit. A többoptikás fényszórókban külön tükör van a tompítottnak és a távolságinak, bennük egyizzószálas izzók ülnek (vagy éppen HID fényforrások). Az első esetben (egyoptikás fényszóró) egyszerre csak egy izzószál ég, mert a tükörnek és a foglalatnak túl nagy hőterhelést jelentene, ha pl. egy H4-es izzó összesen 115 W-ját kellene működtetnie. A foncsor felső része valószínűtlenül rövid idő alatt égne szét, mert a tompított izzószál teljes 60 W-ja oda vetül (az ernyőzött izzó már csak ilyen), mellé pedig kap a távolsági izzószál 55 W-jából is. A többoptikás fényszórókban létezik az, amit te írtál: ott a távolsági fény felkapcsolásakor égve marad a tompított is, mert nem változik semmi (ugyanúgy 55 W-ot kell kibírnia a foglalatnak és a foncsornak), csak felkapcsolják mellé a két távfényszórót is. Ez hasznos, mert az alapvetően hosszú fénycsóvára kialakított távfényszóró az autó előtti területet nem világítja meg olyan jól és olyan szélesen (árokpart!), mint a tompított.
Motoroknál ugyanígy működik a rendszer: ahol egyetlen fényszóróegység van, ott váltanak a két izzószál között, ahol több, ott egyszerre mennek a lámpák.
Ebből nem nehéz kitalálni, hogy a Simson erre nem alkalmas, mert egyetlen fényszóróegysége van, ami nem szereti hosszú távon a 25/25 (esetenként 35/35) W-os izzó mindkét szálának egyidejű működését, mert szétég. Ezen kívül a foglalat is hamar elhalálozik, mert - hálózati feszültségtől függően - 6-12 A-es áram folyik át rajta. A kormánykapcsoló sem fogja sokáig bírni a kiképzést, mivel a fényszóró közvetlen kapcsolású, nem relézett, ezért a kapcsolón átfolyik a teljes áram és beég. Vagyis... Mindezek megtörténnének, ha mindkét izzószál képes lenne a névleges teljesítményén üzemelni, ám a Simson 45 W körüli teljesítményű lendkerékmágnese sosem lesz képes arra, hogy 50-70 W-os összteljesítményű fényszórót hajtson meg. Két pislákoló izzószállal meg semmit sem fogsz látni.
Látom, mire begépeltem a választ, valaki kielőzött...
A tekercs nem fog leégni, a kondi még úgy sem, mert köze sincs a világításhoz. A LED-es izzó pedig fényszóróban nem használható, mert az szűk tartományban (kb. 60°) sugároz, a tükrös fényszóró pedig a 360°-ban sugárzó izzókhoz lett kitalálva. Egyébként sincs BA20 foglalatú LED (no meg ha jól tudom, az EU-s irányelvek nem engedik LED-fényforrások használatát fényszóróként, csak jelzőfénykénet). Fényerőnövelésként a halogénizzó jöhet szóba, ebből lehet kapni olyat, ami belemegy a gyári foglalatba (BA20d), illetve hagyományos, tányérosat (P43x, HS-1). Ez utóbbinak az a nagy előnye, hogy az izzószálak szépen, szabályosan helyezkednek el és minden esetben van ernyője a tompítottnak, ami a BA20-as izzókról a legritkább esetben mondható el. Csak ahhoz másik fényszórótükör vagy átalakított foglalat kell.
Tompított: 55w, távolsági: 60w, persze ha nem emelt wattszámű vagy gagyixenon van a lámpába belebarkácsolva!
Egyszerre akkor világít mindkét szál -55w és 60w - ha nyomom a fénykürtöt!
Simsonnál nem tudom, hogy van-e fénykürt,nekem ETZ-m volt. Ha van fénykürtöd, akkor nem kell kötözgetned semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!