'99-es Nissan Almera 1.4 LX Fitt, gyorsításkor rángat, mi lehet a probléma okozója?
Akkor itt bővebben, valós 24000km van az autóban, inkább állt mint ment 13 év alatt. :)Motorkódja GA14, értelemszerűen hengerenkénti injektoros és az utolsó japánban készült széria Almeraból.
A hiba: gyorsításkor időközönként nagyokat ránt, néha leáll miután kiveszem sebességből.
Üresben pörgetve és alapjáraton hibátlanul működik! A motor ellenőrző lámpa nem gyullad ki, tulajdonképpen minden hibátlan, de valami még sem stimmel. :)
Jó néhány dolgot végig néztem rajta, mindjárt új üzemanyagszűrővel kezdtem, hogy a legalapvetőbb hibalehetőséget kiszűrjem. Persze a kiszerelt gyári hibátlan volt. :) Gyertyák, gyújtókábelek, gy.pipák jók, folytószelep és alapjárat állító csavar/ furat ki lett takarítva miután az alu ház kiszerelésre került. Egyébként alig volt korom lerakódás. Motortérben a csatlakozókat lehúzogattam, szemrevételeztem, mint az újak... Üzemanyag elvileg rendben van, nem lett mellé tankolva sem.
Biztosítéktáblát kiméricskéltem, relék végig nézegetve...
Nekem úgy tűnik, hogy bármilyen fokozatba kapcsolva, gázadáskor/gyorsításkor az injektorok időnként mintha kihagynának- megszűnik az égés- majd újra kap anyagot és pár másodpercig megint rendesen működik aztán a fordulat növekedésével csökken a rángatás.
Ha gyújtás hagyna ki- bár nem tudom érzékeli-e a kompúder és elveszi-e az üzemanyagot- akkor durrogna a felhalmozódott benzin miatt.
Alapjárati fordulat növelésével sem változik a diagnózis.
A benzinpumpa nem jellemző hiba ezeken az autókon, úgy egyáltalán nem szoktak különösebb gondjai lenni a rohadáson kívül. Üzemanyag nyomás mérést kellene csinálni, de odáig még nem jutottam.
Nagy hibája nem lehet, de egyelőre kifogytam az ötletekből.
Van a tankban is egy üzemanyagszűrő, meg elvileg egy propelleres szivattyú ami előrenyomja az AC-nak az üzemanyagot ,azt is illik megnézni.
A hosszú állás utáni használatnál felkavarodhatott a leülepedett szmötyi és eltömhette.
Plusz a gyertyákat én azért megnézném mégegyszer, lehet hogy kiszerelve jónak tűnnek, de nyomás alatt lehet hogy már nem jók.
Benzinnyomás rendben, kolléga megmérte...
Az injektorokra nem gyanakodtam, mert eltömődni a szűrő miatt nem igazán tudnak. Ha egyszer eldugul akkor nem csinálhat olyat, hogy van mikor rángatás nélkül is megy. De érdemes megnézni, egyel kevesebb bizonytalan pont!
Egyébként belegyantásodhat elvileg az üzemanyag a sok állás miatt, mióta ethanol is van benne még rosszabb a helyzet.
Nekem már nincs időm vele foglalkozni- ismerősé az autó. Úgyhogy a 3. kolléga gondjaira lesz bízva akinek épp ugyan ilyen van. Ha kiderül a bibi leírom! :)
Én még mindig vmi elektronikai, üzemanyag vezérlési gondra gyanakszom...
Lamdaszonda is jó! :)
Időközben kiderült, hogy megtankolva elmúlik a rángatás. Tehát az üzemanyagszint mérő mutató utolsó negyed állásánál kezdődik a probléma. Most vagy a műszer jelez rosszul és alig van a tartályban vagy valamiért azon a szinten nem tudja minden esetben felszívni a benzinszivattyú a naftát.
Nos évek múltán meg is lett a hiba! A helyzet egyre romlott bizonyos fordulatszám felett csökkenni kezdett a teljesítmény, volt vagy 40ló a kocsiban a 80 akárhány helyett, de a fogyasztás nem romlott...
Végül egy használt üzemanyag szivattyú cserével megoldódott minden!
Nagyon cseles jelenségként könyvelhető el mert anno amikor csak 1/4 tank környékén kezdett rángatni az üzemanyag nyomás megfelelő volt... Idő közben lefutott 25ezer km alatt viszont szépen megadta magát a szivattyú... Valószínűleg a sok állás számlájára írható, mert összesen most is csak 50ezer körül van a kocsiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!