Szerintetek ez az autó megér ennyit?
Ma néztem egy használt autót és nem tudom, hogy megvegye-e. Vannak pozitívumai és negatívumai is.
Kerek 1,5 millió az ár legalja, amiért odaadnák.
Egy 2005-ös, 1.7-es dízel H Astráról van szó.
Felszereltsége szinte full extrás. Cosmo, opc csomaggal. Kanyarkövető xenon, fényszórók, összes ablak, tükör elektromos, elektronikus lengéscsillapítás vezérlés sport fokozattal, kipörgésgátló, gyári GPS navigáció, ülésfűtés, tempomat, teljes bőr belső, stb még lehetne sorolni.
Külsőre jó állapotú. Pár kisebb karc itt-ott, de még ez a legjobb állapotú, amit láttam eddig.
Belsőre is nagyon szép. A bőrön nem látszik a használat. újszerű. A váltógomb, kormány se látszik használtnak. A pedálokon minimális kopás látszik.
Még a szőnyeg is gyári. Ezen viszont látszik a használat. A pedáloknál ki van sarkalva.
Óra szerint 174.000 km-t futott az autó. Nekem reálisnak tűnik az autó állapotát tekintve.
A motor is normál állapotú. Külsőre nem patika állapotú. Van rajta kosz és rozsda(!) is rendesen. De olajfolyást nem láttam. Szíjas vezérlésű.
Hidegen(!) indították. Elsőre ugyan nem pöccre, de indult. Szép egyenletesen jár, nem ráz. Második indításra már tényleg pöccre indult. Nem csörög, nem zörög, nem kattog. A kettőstömegű lendítőkereket sem hallottam kattogni.
120.000 km-ig rendszeresen vezetve a szervizkönyv. Ekkor cseréltek rajta vezérlést is.
A lökhárító bal eleje 1-2 mm-t lóg. De körbe lett mérve. Elvileg minden eleme gyári, nagy valószínűséggel nem volt törve.
Ami nem tetszett, hogy 6-os váltóval hirdették, ezzel szemben 5 fokozatú van benne.
Valamint a féktárcsák éle olyan rozsdás, hogy válik le róla az anyag. Ez biztos azonnali cserés lenne. A féknyergek szintén hasonló állapotúak.
A könnyűfém felni is meg lett itt-ott padkázva, javítva lett ez látszik.
Természetesen mielőtt megveszem, elviszem egy szervizbe felméretni. Nekem első látásra félig-meddig laikusként ezek tűntek fel az autón.
Az ara nekem picit soknak tűnik. Mire átiratom, megcsináltatom a fékeket, stb. máris 1,7-1,8 M-nál tart az autó.
És ha belegondolok, jó állapotú 5-ös váltós dízeleket ki lehet fogni 1,4 M környékén is. Ugyanakkor a sok extra miatt lehet hogy mégis megérné az 1-2 százezres felárat.
Nektek mi erről a véleményetek?
Már egy ideje nézegetem az ilyen 2004-2005 körüli Astrákat. Szerintem a km nem sok, főleg dízelhez képest, inkább átlagos. Jellemzően 130 és 220e között szokott bennük lenni. Legalábbis amiket eddig láttam.
Nem azt írtam, hogy nem indult, csak hogy járt az önindító kb 1 másodpercet mire beindult. A motor hideg volt, láthatóan a napokban nem volt használva az autó (rozsdafolt a féktárcsa fékezőfelületén), szerintem dízelhez képest ez sem feltétlenül rossz.
Csak azért vacillálok, mert pont a héten vittek el az orrom előtt, egy ugyan ilyen évjáratú, ugyan ilyen autót, kevesebb km-rel, nem rohadó fékekkel, igaz kevesebb extrával (elegance felszereltségű), 1,35 M irányáron.
Ha meg azt vesszük, most kerestem rá a neten. Ehhez egy első-hátsó fékgarnitúra + beszerelés alsó hangon is 100 körül van. Plusz folyadékokat, szűrőket is lecserélném. Ha máshoz tényleg hozzá sem kell nyúlni rajta, máris minimum 1,65 milliónál tartunk.
Csak azért hogy legyen pl ülésfűtésem nem biztos hogy megér plusz 300e-t.
szerintem megéri....
az hogy nem 0,3 sec alatt indul hanem 0,9-1,2 sec alatt az tökmindegy, akár egy régi aksi is lehet mögötte
ne azt nézd h a bőr ülés nem ér meg neked 300e, hanem sok jóval fontosabb dolog viszont van benn:Kanyarkövető xenon, fényszórók, összes ablak, tükör elektromos, elektronikus lengéscsillapítás vezérlés sport fokozattal, kipörgésgátló, gyári GPS navigáció (cosmo-t azt nem tudom mi az de biztos enm baj hogy benn vann)
Cosmo az a felszereltség fantázianeve Opeléknél.
Közben aludtam rá egyet. Végül én is erre jutottam.
Leginkább a rohadó fékek zavarnak, de végül is azt talán egyszerűbb kicserélni, mind mondjuk egy lelakott kasznit.
Péntekre veszek ki szabadságot és ha állapotfelmérésen minden más nagyjából oké, akkor még aznap írhatjuk is a szerződést.
Csak attól félek, hogy a féktárcsák látszanak és ilyen állapotú, akkor a többi, elsőre nem látható alkatrész milyen lehet... De majd kiderül.
Kösz mindenkinek a hozzászólásokat, megy a zöld kéz!
Voltunk időközben állapotfelmérésen, a következő eredménnyel:
- Fékbetéteket cserélni kéne. A hátsókat azonnal, az elsőket a következő szerviz alkalmával.
- Első-hátsó féktárcsákat azonnal cserélni kell.
- Kézifék bovdent a tél előtt cserélni kell.
- Alánézve a motor hátsó részén volt egy kis olajfolyás. Valószínű, hogy az olajszűrű cseréjekor lötykölték ki csak az olajat, mert más ott nagyon nincs amiből származhat. Vagy ki tudja, legalábbis ezt mondták.
A kanyarkövető fényszóróknál az egyiknél időnként akad a mozgatómotor, ezért villog a visszajelző lámpája.
- Három hibakódok olvastak ki. Az egyik a fényszóróé. A másik kettő a motoré. Valami légtömegmérőről beszélt a szervizes, hogy lehet hogy légszűrő cserekor ráadták a gyújtást és ezért jelzett hibát.
- Vezérműszíjat is ajánlott cserélni.
Más hibát nem találtak. Persze a folyadékokat is javasolt cserélni.
Ha ezeket mind megcsináltatom, már kapásból 200.000-220.000 körüli a számla.
Az árat ezek miatt sikerült 1,45-re lefaragni.
Akkor lehet hogy várnom kéne még ezzel a vásárlással. Megnéztem pl hogy mibe kerül egy ilyen fényszóró. Hát dobtam egy hátast!
Állítólag külön mozgatómotort nem is lehet hozzá kapni, csak komplett lámpát. Vagy esetleg bontóból...
De mi van akkor ha kanyar közben úgy marad? Vagy pl műszaki vizsgán? Nem hiszem, hogy tolerálnák...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!