Motorbicikliknél mért nem olyan elterjedt az injektor mint az autóknál?
Van olyan tulajdonság, amiben jobb a karburátor: egyszerűbb, illetve jobban tűri a rázkódást, esőt, port, mint a befecskendező. Sőt, ügyes tervezés esetén kisebb helyet foglal és könnyebb is annál.
A befecskendező ugyanis jó dolog, de érzékeny. Az ECU nem szereti az erős rázkódást, az esőcseppeket és a port. Motoron meg ilyen hatásokkal gyakrabban találkozik, mint az autókban, ahol mondjuk a kesztyűtartó alján az idők végezetéig békében elvan. Sőt, komoly probléma motorok esetén az erőforrás hőtermelése is: a biztonságos helyre, vezetőülés alá helyezett ECU-t kis sebességnél rendesen tudja fűteni a motor.
A karburátor ezekre nem annyira érzékeny. A zárt könnyűfém ház nem ázik be, a por sem jut bele, a melegtől meg legfeljebb felforr a benzin az úszóházban, aztán kicsit köhécsel, de utána meggyógyul. A remegésért mondjuk a karburátor sincs oda, de az sem lehet tökéletes.
Viszont a karburátor jóval egyszerűbb. Ejtőtartályos rendszernél kell egy benzincső a tanktól a karburátorokig, illetve egy gumicső a légszűrőháztól a szívótorkokig. Ha még szívató- és gázbowden is van, minden működik. Befecskendezőnél meg kell benzinszivattyú, hogy nagy legyen az üzemanyag nyomása, kell nyomásszabályzó visszatérő ággal, kell légmennyiség-mérő, fojtószelepállás-jeladó, MAP-szenzor, motorhőmérséklet-jeladó, lambdaszonda, ECU, befecskendezőfejek, pillangószelepek... Sokkal több alkatrészből áll és ezek jobban el vannak szórva, ezért nehezebb is őket biztonságosan elhelyezni. Éppen ezért az egyszerűbb, olcsóbb motorokon megmaradt a karburátor.
Mára viszont annyit fejlődött az elektronika, hogy már tömegesen lehet megbízható elektronikus vezérlésű befecskendezőket előállítani, így egy ilyen rendszer olcsó motoron is használható. Ráadásul az új motorokra érvényes károsanyag-kibocsátási normák már csak szabályozott motorüzemmel, befecskendezővel és katalizátorral teljesíthetőek (ezért is vannak újabban szép, nagy kipufogódobok a motorokon).
Meg amúgy az injektor motorokon nincsen berúgókar ezért ha lemerül az aksi szivtad mert nem tudod beindítani a motort,de karbison pedig kit érdekel ha nem megy za öndinditó berúgókarral is beindul :)
Ez jól jöhet mert motorral túrázól jó messzi magyarországtól és lemerül az aksi vagy valami leszívja akkor szivad mert ott ragadtál de karbisnál no problémo
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!