2-T motora kompreszor? 50 ccm!
Lenne, aztán 5km után szét is hullana az egész, kényszerléghűtéses kisköbcentis blokknál eleve halvaszületett ötlet.
Ha érdekel holnap meg is indoklom miért, most nincs kedven, legyen elég annyi hogy jó sok pénzből építenél egy üzemórás megbízhatatlan valamit.
Nagy részét leírták már.
Egyrészt ha feltöltött motort akarsz faragni akkor nagyon pontosan ki kell számolni a dolgokat, nem lehet "ex-has" nekiállni.
Alapból problémás, ugyanis karbis. Az egy dolog hogy nyomás alá kell helyezni az egészet.
/A karbi belsejében, a szívótorokban ugyanis vákuum van, az "rántja be" az üzemanyagot az úszóházból. Ha túlnyomást kap gyönyörű szépen visszafele fog dolgozni./
Két megoldás van:
-egy légmentesen zárt dobozba rakod a karbit, és a dobozban csinálsz túlnyomást
-kidobod a p*csába a karbit és injektorosítod a blokkot
Egyik sem egyszerű.
Ha ezt sikerült is elérni, és maradsz a karbinál, akkor jön a következő gond, a hangolás. Marha sokat kell vele játszani hogy jó legyen, nem kis tapasztalat és idő kell hozz.
Ha injektorosítod ez kimarad, jön a következő.
Mivel kisköbcentis 2T-ről van szó elég necces az anyagminőség is, jó eséllyel 2perc alatt leolvadna a gyári dugattyú, illetve megadnák magukat a csapágyak illetve a hajtókar. Tehát kell bele új dugattyú-hajtókar-csapágy szett. Ha már itt tartunk nem biztos hogy a henger bírná a nagyobb kompressziót, szerintem hosszú távon nem, tehát abból is le kéne gyártatni egy egyedit.
A feltöltő meghajtása is kérdéses, kompresszornál kicsit könnyebb a történet, annál csak egy kihajtást kell csinálni a blokkra , némi fogaskerék meg lánc, potom másfél hét tökölés és kész is.
Turbónál már neccesebb a történet, valahova fel kell rakni, áramlásviszonyokat számolni, kipufogót tervezni, megintcsak nem 5perces munka, tapasztalat nélkül meg sosem lesz jó.
Tegyük fel ez megvan, jön a következő: a feltöltőt hűteni is kell. A kompresszort is. Ezt olajjal célszerű megoldani, tehát kell még pluszban egy olajhűtő, némi cső, meg egy olajpumpa, és meg kell hajtani valahonnan.
Nagyjából ennyi a történet, mire eddig eljutsz ~200K környékén jársz pénzben, és ~3hónapnál időben. A végeredmény pedig több mint kétes, egy üzemórás, megbízhatatlan és túlbonyolított, de a házi megoldások miatt állandóan meghibásodó sz*r lenne a vége.
És addigra pont ott tartasz hogy vehettél volna egy olyan gépet ami 2X erősebb mint a tunying rotyogód, csak épp üzembiztosan és hosszú távon.
Nagyjából ennyi lenne.
"Nagyjából ennyi a történet, mire eddig eljutsz ~200K környékén jársz pénzben, és ~3hónapnál időben."
No meg minusz 5 lóerőben a kihajtások miatt!
:D
Gyárilag 2.5-3 pacierö, én ezt szeretném 10 pacira felhúzni!(ne nevesetek ki)
lehet h az lesz hogy rárakok 65 ccm hengert egy jó nagy karbit meg egy sport kiput oszt' jó van! Lehet h nem lesz 10 ló de bár sokáig lehet nyúzni! Azér más ötlet senkinek se nincs??? Irhatok még ötleteket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!