Mi a szerepe a megszakítóhézagnak? (Simson)
És mik a jelei ha túl kicsi a hézag illetve túl nagy ?
És hogy lehet beállítani ?
Nagyon köszönöm a segítségeteket!
Gyújtás beállítása:
"Első körben be kéne állítsd a hézagot
ennek lépései:
- felrakod az alaplapot és a lendkereket a gépre (rendeltetés szerűen)
- figyelj, hogy a lendkerék jól illeszkedjen az íves reteszre (ék)
- lendkerék anyát meghúzod
- alaplap mindegy hogy áll (célszerű azt is rögzíteni a karmokkal, hogy ne tudjon elforogni)
- elkezded a lendkereket tekerni és figyeled, mikor nyit ki a megszakító egészen addig az állapotig, amikor már nem nyílik tovább illetve még nem csukódik össze
- itt kell a 0,4mm-es hézagot beállítani, ehhez kell a hézag mérő
Majd meghatározod az előgyújtási pontot:
- ha gyári 50ccm (ill. javító furatai), akkor más gondod sincs, mint a lendkeréken található jelölést és a blokkon található jelölést (összeforgatni) abban a pillanatban kellene a szikra
- ha ilyen jelölésed nincs, akkor a tolómérő segítségével a gyertya helyén meghatározod a felső holtpontot, onnan köbcentitől függően visszamérsz (1,8mm 50ccm, 1,6mm 60ccm 1,4mm 70ccm) és meghatározod az előgyújtási pontot
- most már csak annyi a teendőd, hogy az alaplapot addig forgatod, hogy a megszakító pont akkor kezdjen el nyitni, amikor a lendkerék a kívánt előgyújtási pontot elhagyja (tehát akkor még éppen zárva van, mikor az előgyújtási ponthoz ér a lendkerék. Amint elhagyja akármennyire picit is, a megszakítónak nyitnia kellene!)"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!