Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jövőre marad a 16 éves korhatá...

Jövőre marad a 16 éves korhatár A1-es jogosítványra is?

Figyelt kérdés
2012. aug. 22. 14:28
 1/10 anonim ***** válasza:
44%
Csak az A kategória változik. (meg talán a C?)
2012. aug. 22. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
39%
M kategória is 16 év lesz.
2012. aug. 22. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

M kategória NEM lesz 16 év!!

Felejtsük már el ezt a baromságot...

Az marad 14 év mint eddig.

2012. aug. 22. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Az AM, A1, B1 lesz 16 éves kortól megszerezhető!
2012. aug. 22. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
30%

AM = M és 16 éves kortól lehet megszerezni. Nem baromság, ezek tények. A tények makacs dolgok.

2013. január 19-től:


„A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerűrtartalommal és legalább 40 kW motorteljesítménnyel.


Mivel a 600 cm3 névleges henger űrtartalmú motorok valódi henger térfogata mindig kevesebb, mint 600 cm 3, ezért az oktatáshoz legalább egy 650-es motor kell.

Ez viszont azt jelenti, hogy 2013-tól biztosan növekedni fog e kategória megszerzésének a költsége.

Ezért javaslom, hogy ha valaki teheti, akkor még ebben az évben szerezze meg a jogosítványt erre a kategóriára.


A vizsga tervezésekor figyelni kell a következőre:


„Az „M”, „AM”, „A korl.”, „A2” és „A” kategóriás és az „A1” alkategóriás járműkezelési és forgalmi vizsgáztatást december 1-je és március 1-je között szüneteltetni kell. November hónapban a hirtelen változó út és időjárási viszonyokra tekintettel a vizsgák megtartásáról a közlekedési felügyelőség jogosult dönteni.”


Az „A2” és az „AM” kategóriák új, 2013. január 19-től bevezetésre kerülő kategóriák.


„A2” kategória: oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 400 cm3 hengerűrtartalommal és legalább 25 kW motorteljesítménnyel.

„AM” kategória:

– két- vagy háromkerekű jármű, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál

– könnyű négykerekű motorkerékpár, amelyek terheletlen tömege (az akkumulátor tömegét nem számítva) kevesebb 350 kg-nál, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál.

2012. aug. 22. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"AM = M és 16 éves kortól lehet megszerezni. Nem baromság, ezek tények. A tények makacs dolgok."


Hát ez így ebben a formában nem igaz! Az M is megmarad mint a többi nemzet kategória, de bejön még néhány, mint az AM, A2, B1.


Egészen pontosan a jogszabályban így van leírva:


Nemzetközi kategóriák


a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től



„AM” kategória

Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:

a) kétkerekű típusnál a motor:

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy

– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

b) háromkerekű típusnál a motor:

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,

– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy

– folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;

Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek

– hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3?-nél a külső gyújtású motorok esetében;

– legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy

folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.



„A1” alkategória

– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg


„A2” alkategória

– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át


„A” korlátozott kategória

– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár


„A” kategória

– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” alkategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja


Gépjárművek



„B1” alkategória

– négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel


„B” kategória

a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű

b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg

c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg


„B+E” kategória

– „B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg


„C1” alkategória

– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó, de legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„C1+E” alkategória

– „C1” kategóriába tartozó járműből és nehéz pótkocsiból álló olyan járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege

a 12 000 kg-ot nem haladja meg, továbbá

– olyan járműszerelvény, amelyben a vontató jármű a „B” kategóriába tartozik, pótkocsijának vagy félpótkocsijának megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege a 12 000 kg-ot nem haladja meg


„C” kategória

– nem a „D1” vagy „D” kategóriába tartozó, 3500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„C+E” alkategória

– a „C” kategóriába sorolt gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„D1” alkategória

– a vezetőn kívül legfeljebb tizenhat utas szállítására tervezett és gyártott, 8 m-t meg nem haladó legnagyobb hosszúságú gépjárművek; „D1” kategóriába tartozó gépjármű és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„D1+E” alkategória

– „D1” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„D” kategória

– a vezetőn kívül több mint 8 utas szállítására tervezett és gyártott gépjárművek; a D kategóriába tartozó gépjárműből és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény


„D+E” kategória

„D” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény


„TR” trolibusz

meghatározás a nemzeti kategóriáknál



Nemzeti kategóriák



„K” kategória

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű


„T” kategória

– mezőgazdasági vontató (mezőgazdasági és erdészeti traktor) és két nehéz pótkocsi

– lassú jármű és pótkocsi

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására


„M” kategória

– segédmotoros kerékpár (a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével)

– állati erővel vont jármű hajtására

– kerti traktor (16. életév betöltése után)


„TR” trolibusz

– trolibusz

– mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi

– segédmotoros kerékpár

– lassú jármű és pótkocsi

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására


„V” kategória

– kerti traktor

– állati erővel vont jármű hajtására

2012. aug. 22. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
No és a csukám kivan, hogy a Blikkből meg Kisalföldből veszi mindenki az okos dolgokat az helyett, hogy fellapozná azt a k.va Magyar Közlönyt!
2012. aug. 22. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei



I. Életkori feltételek


1. 14. életév az „M” kategóriába tartozó jármű vezetésére.


2. 16. életév az „A1” alkategóriába tartozó gépjármű, a „T” és a „K” kategóriába tartozó jármű vezetésére.


3. 17. életév a „B” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére.


4. 18. életév az „A” korlátozott, a „C”, „C1”, „B+E”, „C+E” és a „C1+E” kategóriába (al-, kombinált kategóriába) tartozó gépjármű vezetésére.


5. 20. életév a „V” kategóriában és a „TR” kategóriában a jármű vezetésére.


6. 21. életév a „D”, „D1”, „D+E”, „D1+E” kategóriába (al-, kombinált kategóriába) tartozó gépjármű vezetésére.


7. 21. életév az „A” kategóriába tartozó, teljesítmény korlátozás nélküli motorkerékpár vezetésére. A vezetési jogosultság 18. életév betöltésétől bejegyezhető, ha a gépjárművezető legalább két éve rendelkezik „A” korlátozott kategóriára vagy „A1” alkategóriára jogosító érvényes engedéllyel.


8. „D” kategóriába vagy a „D1” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedély, kizárólag a Magyar Honvédség kezelésében lévő autóbuszok belföldön történő vezetésére való korlátozással, a 18. életév betöltésétől is kiadható, amennyiben a járművezető a „D1” alkategória megszerzése esetén már „B” kategóriára érvényes bejegyzéssel, továbbá „D” kategória megszerzése esetén „B” és „C” kategóriára érvényes bejegyzésekkel rendelkezik. A vezetői engedélybe bejegyzett korlátozást a 21. életév betöltése után kérelemre a vezetői engedély cseréjével törölni kell.



II. Jártassági feltételek


1. Teljesítménykorlátozás nélküli „A” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni,


a) aki legalább két éve rendelkezik „A korlátozott” kategóriába vagy „A1” alkategóriába tartozó gépjárműre érvényesített bejegyzéssel, valamint annak,


b) aki a 21. életévét betöltötte, és külön vizsgát tett a kategóriára jellemző vezetői jártasságáról és magatartásáról.


2. A „C” kategóriába, a „C1”, „D1” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni, aki „B” kategóriába tartozó járművek vezetésére érvényesített bejegyzéssel már rendelkezik.


3. A „D” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni, aki „C” kategóriába érvényesített bejegyzéssel már rendelkezik.


4. Kombinált kategóriára jogosító bejegyzés csak annak a személynek érvényesíthető, aki már jogosult a vonó gépjármű vezetésére.


4.1. A „C1” alkategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához és a „D1” alkategóriához.


4.2. A „D1” alkategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához.


4.3. A „C” kategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes mindazon kategóriákhoz, alkategóriákhoz, amelyek a vezetői engedélyben érvényesítve vannak.


4.4. A „D” kategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához és a „D1” alkategóriához.


4.5. A jártassági feltételek teljesítésének kell tekinteni azt az esetet is, ha a járművezető a feltételül szabott járműkategóriára érvényes vizsgával rendelkezik.

2012. aug. 22. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Miért nincs valami olyan főoldal GYIK-en ahova ki vannak írva az olyan kérdésekre a válaszok amiket naponta megkérdeznek?

Pár hete naponta linkelgettem a magyar közlönyt.

Pár hónapja naponta 2-en megkérdezték hogy akkor most lehet-e B-s jogsival 125-ös motort vezetni meg még sok-sok ilyen kérdés...


Ha valaki nem tudja pontosan és hivatalosan a választ akkor írja oda legalább hogy asszem vagy talán...

2012. aug. 22. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 waland ***** válasza:
Az M kategóriát kivezetik az Akorl.-al együtt, azaz már nem lehet tanfolyamon megszerezni őket. Akinek már megvan, az az eddigi feltételekkel használhatja tovább. Ami inkább zavar, hogy ezek szerint én még a B-vel az M-et kaptam, ami nemzeti, így határon túl nem érvényes, az újak viszont AM-et kapnak, ami már nemzetközi. Bár az is igaz, hogy ettől még nem tudnak majd itthoni robogóval kimenni, rendszám híján.
2012. aug. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!