Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Katalizátort ki szabad venni?...

Katalizátort ki szabad venni? (bövebben lent)

Figyelt kérdés
többször hallom azt ha kiveszem a katalizátort akkor kicsit gyorsabb lesz az autó de többet is eszik!mi az igaz?ki szabad (vagy lehet) venni ugy hogy nem lesz semmi baja a motornak vagy sem?(az autó egy 1.2es seat)a válaszokat elöre is köszönöm
2009. júl. 22. 12:24
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Az túlzás hogy szabad, de ki lehet venni.

De ha kiveszed számolj azzal is, hogy a lambda szondát is ki kell majd venni. Valamint zöldkártyán nem biztos, hogy átmegy katalizátor nélkül.

DE! Lényegesen jobban megy tőle az autó, dinamikusabb, jobban gyorsul ("harap").

Legalábbis a mi F-es astránknál ez volt a helyzet. (az alapjárat kissé ingadozóvá vált ugyan)

Most hogy ismét katalizátorral megy hátttt, mint a döglött ló......

2009. júl. 22. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Sokkal jobb lesz a motor gázcseréje és volumetrikus hatásfoka.

A fogyasztás nem feltétlenül emelkedik, de tény, hogy jobban "meg lehet hajszolni" ezután.

A lambda szondát nem kell kivenni, sőt nem is szabad, az a katalizátor dob előtt van, és az oxigén szintet érzékeli a kipufogó gázban. Ha kiveszed, nagy az esély, hogy behülyül a motorvezérlő computer.

Zöldkártyát ebben az országban bármire lehet intézni.

2009. júl. 22. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
ha behülyül a computer akkor milyen problémáim lehetnek belöle? (egyébként az autó egy 1992es darab)
2009. júl. 22. 13:49
 4/6 A kérdező kommentje:
elfelejtettem kiegésziteni:ugy tervezem hogy a leömlötöl a hátsó kipufogódobig egy vascsövet teszek be középdob nélkül,ezt tanácsolták.szerintetek ez kivitelezhetö a motorvezérlö computer meghülyülése nélkül?
2009. júl. 22. 13:55
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
A motorvezérlő nem biztos, hogy megbolondul (te hamarabb fogsz a hangtól), ellenben a motornak nem tesz jót egy ilyen beavatkozás, ha nem kíséri megfelelő utánállítás. A kipufogórendszer áramlási ellenállása kisebb lesz, ezért szelepösszenyitáskor több friss keveréket ránt ki a hengertérből és az égés is a kipufogó felé tolódik el a henger felől. A kevesebb friss keverék kevésbé hűti a kipufogószelepeket, amelyek ráadásul kapnak még az égés lángfrontjából és hőjéből is bőségesen, így az élettartamuk csökken. A kipufogócsonk is túlhevülhet, illetve ha a közös csőszakasz elején vana lambdaszonda, az is képes károsodni. Ezért célszerű az előgyújtást megnövelni és a szívórendszert is átalakítani, mert csak akkor jó a motor működése, ha a szívó- és a kipufogóoldal áramlási ellenállása egyensúlyban van egymással (hiába tud több keverék távozni a kipufogón, ha nem jut be több a szívóoldalon). Egy hozzáértő kipufogóműhelyben viszont részletesebben is el tudják magyarázni.
2009. júl. 22. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
köszi a hasznos választ!!!igy elgondolkodok rajta!
2009. júl. 22. 15:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!