Sok melóval jár Simson s50-ben berúgótengelyt cserélni?
Simson vásárlás előtt állok. Egyik rokonomnak van egy Simson s50-ese, szinte ingyen odaadná, csak van egy kis baj vele. Nincs rajta berúgókar, és a kar felfogatási helyén a tengely se jó. Tehát a tengelyt is cserélni kéne.
Akinek van ilyen irányú tapasztalata, le tudná írni, hogy ez milyen munkával jár? Egyáltalán milyen nehéz berúgótengelyt cserélni Simsonon?
A válaszaitokat előre is köszönöm.
Utánanéztem, kb. 3000ft egy tengely, és még 2500ft a berúgókar.
Szóval akkor egyedül esélyem sincs, igaz? :S
De ha mégis egyedül állnék neki, plusz apám besegítene, nagy az esély rá, hogy valamit elbarmolok? Apámnak régen volt Riga-ja, meg MZ-je, azért ért hozzá egy kicsit.
Akkor faterod gondolom ért hozzá egy kicsit :)
Annyira amúgy nem bonyolult. Neten keresel hozzá robbantott ábrát, abból már könnyebb dolgozni. Sokkal könnyebb.
Én azt mondanám hogy ehhez való célszerszámok nélkül(persze jó szerszámokkal) 2 óra alatt meg lehet csinálni ha még sose csináltál ilyet :)
Persze arra vigyázzatok hogy az oldaldeknit ne gyepaljatok meg leszedésnél mert akkor később ereszteni fogja az olajat. Meg ugye ott is illik tömítést cserélni ha leszeditek. Azt vagy vágsz otthon vastag papírból vagy veszel azt is.
Igen, valamennyire ért hozzá, csak már 20 éve nem szerelt motort. Kicsit kijött a gyakorlatból. :)
Ez a robbantott ábra már nekem is eszembe jutott, le is szedtem s50-hez pár ábrát, meg a javítási kézikönyvét.
Na akkor gond nem lehet :D
Én úgy kezdtem hogy előtte csak fűnyírót szereltem :D
Jó kézikönyv mag robbantott ábra aranyat ér :)
De vigyázz!!! Ha szar minőségű berúgótengelyt veszel, akkor el fog akadni a fogaskereke, ebben biztos vagyok, mi is így jártunk. Egyszer eltört berúgás közben a tengely. Megvettem a 3000 Ft-os utángyártott hulladékot, beraktuk, majd amikor rúgtam be, összeakadt a 2 fogaskerék. Oké, szétszedtük, megcsiszoltuk kicsit, utána jó lett nagyjából, de még mindig néha befeszült. Egy hét, és kb. 30 rúgás után ELHAJLOTT a tengely. Szétszedtük megint, most a padláson talált régi eredeti tengely van benne. Eddig szuper!
Tehát ha nem akarsz szívni, akkor vedd a drágábbat és valami német minőségit rendelj.
Inkább 51-est vegyél, könnyebb szerelni.
Az 50-est szét kell húzni a berúgótengely cseréjéhez, ami nem kis munka lesz elmélet/gyakorlati tudás és célszerszámok nélkül. Illetve már illik cserélni a csapágyakat, szimeringeket is. Na meg igen, amit írtak, hogy az utángyártott szarokkal meggyűlhet a bajod. És ha állandóan húzni kell a blokkot, az úgy nem lesz vicces
Viszont írod, hogy szinte ingyen kapnád. Ebben az esetben azt javaslom, keress egy megbízható szerelőt, aki ért is hozzá, nem csak állítja. Rendbe teszi a blokkot, aztán örülsz, hogy évekig megy a Simson. Ha ezt választod, arra felhívnám a figyelmed, hogy csak jó minőségű alkatrészeket szerelj be! Csapágyból japán gyártmányú Koyo, szimering viton anyagú, ha a hajtókart is cserélni kell, akkor Rocket, vagy CKR.
Ha van javítási kézikönyv, az alapján meg tudod csinálni. Csak mindent pontosan úgy kell csinálni, ahogy le van írva. Én ETZ 250 seb.váltóját, és első teleszkópját újítottam fel könyvből. Anélkül is meg tudtam volna csinálni, de egy csomó barmolással járt volna. A könyvben az összes trükk le van írva. PL.: alapból én a csapágyakat ütögetéssel szedtem volna ki, ill. raktam volna be. A könyvben viszont szépen le volt írva, hogy ez tilos. melegíteni kell a blokk öntvényét, és a hőtágulás miatt szinte ki fog pottyanni a csapágy, ill. a berakás is sokkal egyszerűbb, mint ha kalapáccsal barmoltam volna.
Ja, és ahogy írták is, tömítéseket is vegyél. pár 100 forintos dolog, és nem kell ollóval papírt vagdosni, kinlódni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!