Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ez az "olajsznobizmus"...

Miért ez az "olajsznobizmus" tényleg csak a drága a jó?

Figyelt kérdés

Szinte kivétel nélkül mindenki a drágább motorolajokra esküszik,Castrol Magnatec a sztár,ha pedig ne adj isten egy újrafeldolgozott teszkós olaj kerül szóba,mindenki fikázni kezdi.

Pedig a Shell is ezt csinálja ...

Szóval azt látom,hogy még 20 éves szutykokba is szintetikus olajat favorizál a zöm.

Holott semmi TÉNYSZERŰ ADAT nem létezik sehol azt illetően,hogy a "silányabb"(??) minőségű olaj elégtelen kenést produkál netán károsítja a motort .


2012. aug. 7. 22:32
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

A megfelelő kenőanyag kiválasztásához a teljesítményt a motor állapotát és a vezetési stílust is illik figyelembe venni és az évszak is döntő tényező lehet.Ezek alapján kell eldönteni milyen viszkozitású olajat használjunk ha csak az autó gyártója nem ír elő mást.Itt egy táblázat segít a meghatározásban.

[link]

Itt pedig a viszkozitás jelentése található.

[link]

2012. aug. 8. 03:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

Magyarázd már meg hogy a motorolajnak mi köze van a biturbó-hoz hátha én tanultam rosszul a suliba nézd meg nyugodtan hol látsz itt motorolajat?

[link]

2012. aug. 8. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%

Szóval te azt mondod, hogy a turbófeltöltők tengelye nem igényel kenést? Legközelebb figyelj oda az iskolában.


Az általad küldött linken is van a 11. ábrán jelölve az olajfogó gyűrűk és az olaj és hűtővíz csatlakozása is. És hogy jön ide a turbó? Mondjuk úgy, hogy a feltöltő nem egy colos csövön kapja az olajozást és ha nem megfelelő olajat töltesz bele, akkor a magas hőmérséklet hamarabb fog kokszosodni, ami majd lerakódik az olajcsövekben is. Ahogy csökken a keresztmetszet, úgy kap egyre kevesebb olajat a feltöltő. Mivel a legtöbb feltöltő tengelye olajnyomás hatására áll be munkahelyzetbe ( leállított motornál észrevehetően lóg a tengely, erre szokták mondani, hogy ez sz.r cserélni kell, a buta user cseréli a szerelő meg röhög a markába) a nyomás csökkenésével fog a tengely kiverődni, deformálódni, végül berágódni és besülni. És ahol egy szűk térben két feltöltő is izzhat vörösen, ott bizony nem mindegy milyen olajat töltesz bele.

2012. aug. 8. 05:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
Azt kihagytam, hogy ha a motorolajnak semmi köze a feltöltőhöz, akkor a labirintgyűrű elhalásakot, honnan nyomja a turbó az olajat a kipufogóba? Vagy épp mitől lesz olaj az intercoolerben? Nézzük csak légszűrő>feltöltő>intercooler hmm, biztosan a légszűrőből...
2012. aug. 8. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

Igen, ott az iskolában valamit rosszul tanítottak, ha azt mondták, hogy a turbot nem kell olajozni:)

Főleg olyan autóknál nem mind1, ahol baromi magas a fordulat, utcai autóknál a Wankel motor rohadtul érzékeny a motorolaj minőségére. Egy 10 000 pörgő Integrába sem mind1, mit öntünk, de akinek ilyen autója van, ne ezt a 10k-t akarja már megspórolni, később többe fog kerülni.

2012. aug. 8. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

Na, a nagyrészét már kifejtették, tegnap qrva fáradt voltam ehhez.


Egy dolog van: tényszerű adatot kértél.


Ezt nagyon egyszerűen meg tudod csinálni otthon is, az egyik olajcserénél egy Castrolt használsz, másiknál valami teszkós szart (igenis szarok), aztán megnézed hogy 15E km-el később mikor leengeded milyen színe és állaga lesz.


És pofáraesel. Nem egyszer láttam olyat hogy a delikvens beletöltötte a teszkós olajat, elromlott a gép (nem az olaj miatt), behozta a műhelybe vagy maszekban itthonra, és mikor leengedtem valami sűrű nyúlós kávézaccra emlékeztető anyag jött le. Pedig 7-8E volt az olajban.


Nem mellesleg a drágább olajokat adalékolják, van benne egy rakat kenésjavító cucc, nem csak marketing.


De mondok mégegy életszerű példát, anyám Swiftjébe egyszer sikerült valami rettenet olcsó olajat rakni (ő vette, én meg nem néztem mit rakok bele, pont elhagytam a f*szomat a meló miatt), 1000km-en bekajált belőle majd egy litert. Mikor leesett mit raktam bele lecseréltem egy Magnatecre, és láss csodát, 1decit eszik ezren.



Na meg még egy, az olcsó olajat ugye előbb kell cserélni. Egy márkás olaj maradhat 15E-t is, a teszkósat meg 10E után kötelező lecserélni, úgyhogy ami a márkással 2olajcsere lenne az a teszkóssal 3. Így is megéri?

2012. aug. 8. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:

Bocs a turbósnak!Igazad volt!

Annyit még hozzáfűznék a témához hogy minden olajcserénél cseréljünk olajszűrőt és légszűrőt!Ha lehet olajszűrőből szelepeset tegyünk bele csak pár száz forinttal kerül többe mint a sima szűrő!

2012. aug. 8. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
sok értelme van, 15-20e kilóméteren, 4-5eFt-ot spórolni9, hogy olaj helyett valami tescós szert raksz bele, az ilyeneknek nem szeretném megvenni az autóját, tiszta szívből remélem hogy elromlik alatta a gép és teljes motorgenerálra lesz szüksége párszázezernél, akkor majd megtanulja hogy olajon (ami nem is drága) nem szabad spórolni. Castrol magnatec a minimum.
2012. aug. 27. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 kopasz78 válasza:

A hunoilnak semmi köze a tescos olajhoz, és a különböző olajok ára nagyban függ, hány kereskedőn megy keresztül amíg a vásárlóhoz kerül... A castrolt pl. úgy hamisítják, mint a huzat, a kereskedések is tele vannak hamis olajjal. Aki azt állítja, hogy a kocsijába azt tesz, nem kizárt, hogy átbaszták. Én momentán q8 10w40-el hatvanezer km-t mentem a következő olajcseréig, és az alatt az idő alatt a motor nem evett meg két litert sem. A kocsi azóta is vígan koptatja a kilómétereket.

Szóval ennyit a beképzelt biturbós marhaságról...

2012. szept. 16. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Na most nem értem mi a bajod a bi-turbós marhasággal, ezt kifejthetnéd kicsit bővebbben.


A q8-at sokan dicsérik, én még nem próbáltam. Azt is leírhatnád, hogy milyen autóban mentél 60 000-ret egy olajjal és autónak mennyi a gyárilag előírt csereperiódusa.


Bár én egy rossz szót nem írtam a Hunoillal/Tesolajjal kapcsolatban, ha szerinted megfelelő, akkor miért nem azzal járatod a verdát?


Az egyik ok, amiért én nem szeretem a hosszú csereperiódust személyautónál : a legjobb olaj is veszít a viszkozitásából, kokszosodik, ha jó a szennyeződés lebegtető képessége, akkor azt viszi magával mindenhova. Lehet, hogy most elment az autód 60 000-ret gond nélkül, lehet hogy a következő 2-3-4 alkalommal is el fog(ha új). De ha valami hiba van a rendszerben amiről te nem tudsz, akkor úgy 200 000 km után majd meg lehet nézni a vezérműtengelyedet, a főtengelycsapágyaidat az olajszivattyút. Lehet lesznek olyan kopások, hogy csere a vége. Persze lehet, hogy nem, akkor kijelenthetjük majd, hogy a te autódban ( és csakis abban, mert lehet más hasonlómód rábszik vele rendesen ) bevált ez az olaj és csereperiódus kombináció. Viszont sokunknak nem éri meg ezzel kísérletezni, én inkább fizetek úgymond felárat a két-háromszor annyi olajcsere miatt, mint egy fél motort cseréljek. Lehet nekem is elmenne így, de ha nem...?


Ismerek egy fuvarozót, ő az extrém hosszú olajcsere periódusok prófétája. Az egyik 450-es dxi Premiumban még 300 000km-nél a gyári olaj volt. Nagyon büszke volt rá, 330 000-nél sült be a motor. A csere 7 jegyű volt, és nem 1-essel kezdődött. Ott is bírta az olaj, egy darabig :)

2012. szept. 16. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!