Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ez az "olajsznobizmus"...

Miért ez az "olajsznobizmus" tényleg csak a drága a jó?

Figyelt kérdés

Szinte kivétel nélkül mindenki a drágább motorolajokra esküszik,Castrol Magnatec a sztár,ha pedig ne adj isten egy újrafeldolgozott teszkós olaj kerül szóba,mindenki fikázni kezdi.

Pedig a Shell is ezt csinálja ...

Szóval azt látom,hogy még 20 éves szutykokba is szintetikus olajat favorizál a zöm.

Holott semmi TÉNYSZERŰ ADAT nem létezik sehol azt illetően,hogy a "silányabb"(??) minőségű olaj elégtelen kenést produkál netán károsítja a motort .


2012. aug. 7. 22:32
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
74%
Mindjárt írok egy regényt csak kajázok.
2012. aug. 7. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
Mindig olyat veszek, amilyet az autószerelőm ajánl, ő már sokat látott, sose mondta még a Castrolt.
2012. aug. 7. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
87%
Őszintén szólva nem igazán érdekel, hogy drágább. Vicces, hogy sokan súlyos tízezreket költenek minden hónapban benzinre, de amikor olajat kéne cserélni, akkor meg a garasoskodás. Ha nagyon spórolni akarsz, akkor javaslom, hogy tanuld meg otthon kicserélni az olajat, mert a legnagyobb lehúzás a szerelők részéről megy, akik szart töltenek a kocsiba és közben csúnyán lehúznak. Az átlagos és a "prémium" olaj között sincs akkora árbeli különbség.
2012. aug. 7. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
53%
Attól függ mibe öntöd. Pl. egy öreg Lada vagy Suzuki motornak nem okoz különösebb gondot egy gyengébb minőségű olaj addig egy modern motor lehet hogy zokon veszi a Tesco gazdaságost. Nem tényszerű adat csak tapasztalat hogy a gyengébb minőségű olajat elég hamar megzabálja a motor míg egy jobb fajtából alig fogy el.
2012. aug. 7. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
90%
Nekem a 20 éves kocsimban Hunoil olaj van előtte Vip cart töltöttem bele és semmivel se rosszabb mint a drága olajak.Mondjuk a 10.000 km-ert nem várom meg hamarabb cserélek de akkor is hülyeség egy 20-30 éves kocsiba drága olajat önteni.A Lada régen is elment gagyi kitudja milyen olajjal most se szükséges bele minőségi mert úgyse lesz jobb!!!
2012. aug. 7. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:
2012. aug. 7. 23:40
 7/24 A kérdező kommentje:
2012. aug. 7. 23:41
 8/24 anonim ***** válasza:
53%
Az szgépjármű motoroknak (kivéve régi vasak) a legkissebb a tűrése, nagyon nem mindegy hogy Castrolt/Totalt/Repsolt/Elfet/Selénat/Mobil1t vagy valami mást tankolsz. Nem egyből jelentkezik a különbség, de mondjuk 150-200.000 kilométeren lehet, hogy több paci elszökik egy gazdaságos olajjal üzemeltetetett motorból. Biztos el lehet menni TESCO-s meg HUNOIL olajokkal is, csak nem biztos, hogy érdemes. Plusz a nagy olajcégek folyamatosan fejlesztgetnek, csiszolgatnak termékeiken, míg az olcsó dolgokat csak legyártják szabvány szerint, de plusz adalékokat nem igen raknak bele.
2012. aug. 8. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:

Igen, kb. 1000 km-ig az összes olaj normális kenést produkál, a gondok onnan kezdődnek.


Nagyon nem mindegy hogy pár ezer km után az olaj még mindig biztosítja a normális kenést, vagy ilyen kormos szutyok van benne.


Szerinted egy értelmesebb olajnak miért kerül többe literje, mint egy ilyen noname vacakból 5 liter. Elárulom nem poénból. Az ilyen noname izéket kb. csak ilyen régi szutykokba lehet belerakni mint te is mondtad. Más járműveknek én a közelébe se vinném.

2012. aug. 8. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:

Azért a Magnatec messze nem sztár, inkább az Edge vagy az Edge Sport.

Nyilván, ha a Castrolnak, Q8nak, Valvoline-nek, BPnek az olajai nem lennének elég jó minőségűek, akkor valószínűleg nem használnák őket az autó/motorsportban. Lehet, hogy a teszkós olaj is jó a Lada Szamarába, meg a Hunoil is, de WRC autóba nem biztos.

És hogy jön ide az utcai autó? Azért egy mai komolyabb common rail dízel motor gyári előírás szerinti olajjal elmehet 30-40 000km-t egy olajjal ( a gyár szerint), ezt sem próbálnám ki olcsó olajjal. Vagy vegyük a saját autómat, biturbo benzin. Ebbe sem raknék sz.rt, mert drága lenne két évente turbókat cserélni.

De ha veszel, egy sima 1.4es 12 szelepes Fiat Bravát, amiben elb.szott módon kis ármérőjű a szelepházba menő olajcső, ratyi olajnál( és nem időben cserélt szűrőnél) eldugul ( tipushiba ) aztán elkopik a vezérműtengely...


Lehet az olcsó olajok is bírják egy darabig- ahogy írták előttem- én a saját autómmal nem rizikózok, kapja a gyári előírt 5W30-at ( jelenleg Total Quartz Ineo-t ). Ha meg intervallum felénél cserélgetem az olajat, akkor meg nem spórolok semmit...

2012. aug. 8. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!