Miért drága a BMW, ha sok típushibája van?
Miért drága a BMW, ha sok típushibája van, drága az alkatrész, stb.? Miért nem vesznek az emberek annyi pénzből egy japán Lexust, Mazdát, stb., ami legalább annyira komfortos / precíz / jól felszerelt / jó menettulajdonságokkal rendelkezik, mint egy BMW, és a meghibásodások / típushibák egyáltalán nem jellemzőek?
Nem kell fikázni, bmw tulajok, komoly válaszokat kérek.
A Lexus az igen de a Mazda azért nem igazán ugyanaz a kategória mint a BMW. Inkább az Infiniti.
Én úgy vettem észre hogy 2 féle ember vesz BMW-t.
1- márkaszeretetből. Itt az ember elnézi a hibákat az autónak, szereti az autót, nem akar mást venni.
2-felvágásból. őket szintén nem érdeklik a hibák csak lássa mindenki hogy ő mivel jár.
Nagyjából minden hasonló kategóriájú autónak ugyanannyi típushibája van és ugyanannyira is drága. Azért drága, mert egy fullosan felszerelt kocsit tovább fejlesztenek ( több munkaóra), minőségibb alapanyagokból gyártják, a több extra megint árnövelő, mert az sem ingyen jön a kocsiba.
Ott a Suzuki Kizashi, 2.4 (elég gyér) motor, CVT váltó, motoros bőr ülések, két zónás klíma, sok légzsák bla bla új ára közel 10 millió. Ők sem tudják olcsóbban előállítani, mint a BMW egy hasonló felszereltségű 325-öst.
És aki BMW-t vesz, azért vesz BMW-t, mert az tetszik neki.
Ha te pl Boci csokit eszel és megkérdezik tőled, hogy miért nem Milkát eszel, akkor mit válaszolsz? Kb ugyanannyi, kb ugyanolyan jó...
"Azért drága, mert egy fullosan felszerelt kocsit tovább fejlesztenek ( több munkaóra), minőségibb alapanyagokból gyártják"
EZ nagy tévedés, az autókat a felszereléstöl függetlenül gyártják le, és csak a végén raknak bele ezt-azt. A fejlesztés ugyanaz, mivel az autókban ugyanazok a motorok, stb vannak, a felszereltségtöl függetlenül.
"EZ nagy tévedés, az autókat a felszereléstöl függetlenül gyártják le, és csak a végén raknak bele ezt-azt. A fejlesztés ugyanaz, mivel az autókban ugyanazok a motorok, stb vannak, a felszereltségtöl függetlenül."
Ez részben igaz, de mit gondolsz, melyik motornak nagyobbak a fejlesztési költségei? Egy 8 szelepes 1.3-as karburátoros benzinesnek vagy egy 2-3 literes, hengerenként 4 szelepes, feltöltött, közvetlen befecskendezéses euro 4+ motornak?
Szerinted nem igényelt több időt, CAD/CAM órát és tesztelést az A8 alu térvázas kasztnijának létrehozása, mint egy akármelyik egyszerű alsó kategóriásét?
Az addig oké, hogy a modellek a felszereltséget leszámítva alvásban és fődarabokban megegyeznek, de valakinek azt is ki kellett agyalni, hogy építsék meg úgy az autót félkészre, hogy utána abból a legkisebb ráfordítással lehessen telerakni mindennel. Lehet a CAN-busz előtt, ez is okozott pár óra fejtörést.
És akkor legyen egy nagyon sarkos példa is, a Swift MK III-ban a legkomolyabb extrák az ABS,légzsák,klíma, elektromos ablak voltak a 90-es évek végén. Ezzel egy időben egy E38-ban benne volt minden földi jó, tv,navi, ASR, ESP, motoros memóriás masszázsülés, állófűtés és lehetne még sorolni. Ezeket csak bele kell dobálni a félkész kasztniba, de valakinek azért csak ki kellett találni, hogy milyen legyen nem ? Az is munka, az is pénz.
Remélem már érted mire gondoltam.
Igen, tényleg sok mindent ki kellett találni, csakhogy ezeket már régebben kitalálták (EGYSZER) és azóta minden lényeges változtatás NÉLKÜL használják fel, NEM pedig minde újabb autóhoz ÚJRA kifejlesztik.
Mellékesen pl az ÖSSZES AUDI,VW, SEAT autónak (méret szerint) ugyanaz az alváza, kizárólag a karosszéria alakjában van különbség - tehát semmiféle alvázfejlesztés nincs.
"Igen, tényleg sok mindent ki kellett találni, csakhogy ezeket már régebben kitalálták (EGYSZER) és azóta minden lényeges változtatás NÉLKÜL használják fel, NEM pedig minde újabb autóhoz ÚJRA kifejlesztik."
Értem, akkor a tömeggyártásban elérhető common rail motorok ott állnak a raktárakban a hatvanas évek óta, csak előbb kiszórták a szemetet :) Persze sok mindent felhasználnak, és sok új dolgot kitalálnak időközben ( ezt hívják fejlődésnek nem ? ).
"Mellékesen pl az ÖSSZES AUDI,VW, SEAT autónak (méret szerint) ugyanaz az alváza, kizárólag a karosszéria alakjában van különbség - tehát semmiféle alvázfejlesztés nincs."
Söt, nem csak a VW konszernben, hanem a PSAban is meg a Fordnál is. Az alvázat leszámítva egy A6 kasztnija mégsem hasonlít a Passatra. És azt sem nagyon hiszem, hogy a B4-es Passat ugyanarra az alvázra épül, mint a B7.
Én értem, hogy te mit akarsz mondani, de úgy látom te nem érted, amit én írok :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!