Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt autót akarunk venni,2...

Használt autót akarunk venni,2002-2003 körüli Audi A4-eseket nézegetünk.1.9 PD TDI motorról mi a véleményetek? Mire érdemes figyelni ilyen autók esetében? Köszi.

Figyelt kérdés
Előző használt autonknál a motor miatt szívtunk nagyot, emiatt akarom körüljárni az 1.9 PD TDI-t. Viszonylag jókat írnak róla a neten.

2012. júl. 20. 16:07
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
PDTDI-ről nem tudom hol találtál te jókat. Ugyanis a legrosszabbul sikerül dízelmotor a világon!!!
2012. júl. 20. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

A PD TDI-ről nagyon megoszlanak a vélemények. Alapjában megbízható és strapabíró erőforrás, azonban a Siemens által gyártott PD elemekkel voltak problémák (innen ered egyrészt a rossz híre), de ami ki lett cserélve asszem Bosch által gyártott PD elemekre, azokkal már semmi gond.


Másrészt pedig az általad kérdezett 1.9 PD TDI nagyon tartós erőforrás, simán elmegy 500-600 ezer km-t és vissza lehet tekerni olyan 150-200 ezer körülire és még nem is nagyon feltűnő. Persze, hogy sokan szidják, megvették a sok százezret futott példányt, ami vissza volt tekerve 150 ezer km-re, és csodálkoznak, hogy minden baja van, meg költeni kell rá, holott már simán lehet benne 4-5-ször 150 ezer is :)


Éppen ezért azt javaslom, nagyon alaposan nézesd át a kiszemelt autót, meg márkaszervízben érdeklődj az előélete után az alvázszám alapján. Olyan 5-6 litert eszik átlagosan 100km-en, szóval általában nem azért vették meg, hogy ilyen évi 10-20 ezer km-t menjenek vele.


Nem tudom, hogy vannak-e ilyen igényeid, de azért megemlítem, hogy az 1.9 PD TDI nagyon könnyen építhető motor. Vannak erre szakosodott műhelyek, ahol simán kihoznak belőle 200-300 lóerő közötti teljesítményt az igényeid szerint úgy, hogy még mindig elég tartós lesz a motor.

2012. júl. 20. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Az első válaszolóval nagyon nem értek egyet, ugyanis ez az egyik legjobb dizelmotor szerintem. Sok ismerősömnek van ilyen motorral szerelt Audija vagy Volkswagene, megy, mint a huzat és még senkitől nem hallottam hogy nagyobb problémája lett volna vele. A turbóra és a vezérműszijra kell nagyon ügyelni.(Nagyobb menet után kell hagyni a motort 1 percig hogy a turbó leálljon, a szijat pedig időben ki kell cserélni, de ez minden autónál igy van)
2012. júl. 25. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%

Pffffff :D A Volkswagen maga ismerte be, hogy szar konstrukció!!! Ez az oka, hogy már nem is gyártják!

Nekem haverom fél éve költött rá 800(!) ezer Forintot, 4 PD elem + magasnyomású szivattyú! 170 ezer kilométernél! Nagyon jó motor tényleg!

2012. júl. 30. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nem értem ezt a sok panaszt erre a motorra. A környezetemben nagyon sok Volkswagen és Audi van ezzel a motorral, és még senkitől nem hallottam hogy megment volna a PD elem, és hogy mennyit költött rápedig majdnem mind túl van a 200000 km-en. Például a haveromék vettek 2008-ban egy Audi A4-et 140000 km-el (2006-os) és már túlvannak a 200000 km-en és eddig még semmit nem költöttek rá, csak az olajat cserélték, pedig nem épp lassan járnak vele, kihuzatják 3-4 ezres fordulatig, 160-180 átlag utazótempó, stb. Ja, és nem egy ilyen példám van még.
2012. júl. 31. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Kevinko21 válasza:
Nekünk 2002-es vw sharan-unk van 1.9 pdtdi 116le 190.000km-el vettük német szervizkönyves manuális váltó van benne csak városban használjuk minden nap van , hogy napi 300-350km-t megyünk vele 6-6.5 literes fogyasztással úgy h SEMMI BAJA csupán ezekre kell figyelni!! : olaj (mi 15ezer km-ént cseréljük)olaj és gáz szűrő nagyjából ennyi. Nagyon szerethető 1 kis oda figyeléssel a világból kimegy oda meg vissza
2012. szept. 9. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 turizs91 válasza:

Kezdjük ott aki az autót fikázza, És a haver haverjának a haverja aki cserélt az autójában PD elemet és magasnyomású szivattyút, az már abból kiderül h kamu, mivel egy PD TDI-ben marhára nincs magasnyomású szivattyú, az a 2.0 TDI-ben van ami 2007-től lett gyártva, onnantól van a magasnyomású rendszeres dízel, elterjedtebb nevén "commonrail" dízel.

A PD elemek egyetlen ellensége, ha taknyolt szutyok gázolajat öntesz bele, igen az képes tizenezrek alatt megölni. Turbó az megint relatív dolog, azt is csak a gondatlanság öli, pl pályán parkettázod neki, aztán hirtelen leállítod..

Családban nekünk egy 1.9 pd tdi van amit te is kérdeztél, 310ezer km van benne, újkora óta nálunk van, SE pd elemet nem kellett cserélni, SE kettőstömegű lendkereket, és még a kuplungja is hibátlan.. El lehet gondolkozni, hogy azokban mennyi lehet, amire odaírják h 160ezer km és akkor kuplung csere... A futóműve sem olyan nagyon kényes, bár a szar utak tönkreteszik, sajátunkban is most ért oda a bal eleje, hogy kell egy kis újítás.

Amit tudok, és mint írtak, a siemens pd elemek nem a legjobbak, viszont egyszerű a megoldás, az újabb A4-eknél, a BPW motorkódú motorokat gyárilag boschal szerelték.

2015. jan. 4. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:

Tudom nem mai kérdés de nagyon jó motorok!

4-es válaszoló nemtudom honnan szedte hogy pdtdi motorba magasnyomásu van...jár neki a keksz!

Szóval az autó megbizható,jó a fogyasztása én csak ajánlani tudom!

2016. aug. 14. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Jimi66 válasza:
A 4 es válaszolonak uzenem, tandem és magas nyomásu között nagyon sok kulömbség van... a pdtd nekem eddig nagyon pozitiv csalodás volt. Az elsö disel autom is egyben. Erös motor, jo nyomaték. Városban 5. 50el is elketyereg és csak a 116 le. Mol evoneo uzemanyag és aro 2t tankonként egy deci. Olaj csere 10 ezrenként és nincs vele gond. Vagcom al rá tudtok mérni milyen állapotban vannak a pd elemek és ha 1.25 felett mér akkor kuka. Mérésnél annyira kell figyelni hogy uzem meleg legyen a motor. Akkor ad reális értéket.
2017. febr. 22. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!