Használt autót akarunk venni,2002-2003 körüli Audi A4-eseket nézegetünk.1.9 PD TDI motorról mi a véleményetek? Mire érdemes figyelni ilyen autók esetében? Köszi.
A PD TDI-ről nagyon megoszlanak a vélemények. Alapjában megbízható és strapabíró erőforrás, azonban a Siemens által gyártott PD elemekkel voltak problémák (innen ered egyrészt a rossz híre), de ami ki lett cserélve asszem Bosch által gyártott PD elemekre, azokkal már semmi gond.
Másrészt pedig az általad kérdezett 1.9 PD TDI nagyon tartós erőforrás, simán elmegy 500-600 ezer km-t és vissza lehet tekerni olyan 150-200 ezer körülire és még nem is nagyon feltűnő. Persze, hogy sokan szidják, megvették a sok százezret futott példányt, ami vissza volt tekerve 150 ezer km-re, és csodálkoznak, hogy minden baja van, meg költeni kell rá, holott már simán lehet benne 4-5-ször 150 ezer is :)
Éppen ezért azt javaslom, nagyon alaposan nézesd át a kiszemelt autót, meg márkaszervízben érdeklődj az előélete után az alvázszám alapján. Olyan 5-6 litert eszik átlagosan 100km-en, szóval általában nem azért vették meg, hogy ilyen évi 10-20 ezer km-t menjenek vele.
Nem tudom, hogy vannak-e ilyen igényeid, de azért megemlítem, hogy az 1.9 PD TDI nagyon könnyen építhető motor. Vannak erre szakosodott műhelyek, ahol simán kihoznak belőle 200-300 lóerő közötti teljesítményt az igényeid szerint úgy, hogy még mindig elég tartós lesz a motor.
Pffffff :D A Volkswagen maga ismerte be, hogy szar konstrukció!!! Ez az oka, hogy már nem is gyártják!
Nekem haverom fél éve költött rá 800(!) ezer Forintot, 4 PD elem + magasnyomású szivattyú! 170 ezer kilométernél! Nagyon jó motor tényleg!
Kezdjük ott aki az autót fikázza, És a haver haverjának a haverja aki cserélt az autójában PD elemet és magasnyomású szivattyút, az már abból kiderül h kamu, mivel egy PD TDI-ben marhára nincs magasnyomású szivattyú, az a 2.0 TDI-ben van ami 2007-től lett gyártva, onnantól van a magasnyomású rendszeres dízel, elterjedtebb nevén "commonrail" dízel.
A PD elemek egyetlen ellensége, ha taknyolt szutyok gázolajat öntesz bele, igen az képes tizenezrek alatt megölni. Turbó az megint relatív dolog, azt is csak a gondatlanság öli, pl pályán parkettázod neki, aztán hirtelen leállítod..
Családban nekünk egy 1.9 pd tdi van amit te is kérdeztél, 310ezer km van benne, újkora óta nálunk van, SE pd elemet nem kellett cserélni, SE kettőstömegű lendkereket, és még a kuplungja is hibátlan.. El lehet gondolkozni, hogy azokban mennyi lehet, amire odaírják h 160ezer km és akkor kuplung csere... A futóműve sem olyan nagyon kényes, bár a szar utak tönkreteszik, sajátunkban is most ért oda a bal eleje, hogy kell egy kis újítás.
Amit tudok, és mint írtak, a siemens pd elemek nem a legjobbak, viszont egyszerű a megoldás, az újabb A4-eknél, a BPW motorkódú motorokat gyárilag boschal szerelték.
Tudom nem mai kérdés de nagyon jó motorok!
4-es válaszoló nemtudom honnan szedte hogy pdtdi motorba magasnyomásu van...jár neki a keksz!
Szóval az autó megbizható,jó a fogyasztása én csak ajánlani tudom!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!