Lehet tenni Audi a3 1.9 TDI -re a turbóhoz leömlőt?
hogy meglegyen az e jellegzetes leömlő hang, pl subaro, és társainál
nem értek hozzá ,ezért felteszem elsőként itt a kérdést ,hogy boltba ne nézzenek hülyének
1999 es 1.9 TDI 110 LE
3 ajtós
:)
A turbónál van leömlő. A leömlő ugyanis annak a csődarabnak vagy öntvénynek a neve, amin a kipufogógáz az egyes hengerektől eljut a turbófeltöltőig.
Valószínűleg a lefújószelepre gondoltál, ez egészen más. Tehetsz rá lefújószelepet, hogy két kerregés között prüszköljön, de ne csodálkozz, ha kiröhögnek vele. Egyébként magának a lefújónak ezen kívül semmi haszna nincs, a dízelmotorokban teljesen felesleges. Viszont az a módszer nem fog működni, hogy "bemegyek a bótba egy tédéji feltöltőér", mert - éppen a felesleges mivolta miatt - nincsenek gyári, készletben árult darabok, egyelőre csak a kísérletezgetés folyik azzal, hogy a vákuumszivattyú vákuumát mindenféle elektronikus vezérléssel a benzinesektől "lenyúlt" lefújóra engedjék. De ezek a megoldások nem mindig tökéletesek.
"neértem miért nincsen értelme?"
Tanulmányozd egy kicsit a dízelmotorok működését, úgy majd megérted. Benzinmotoron van a fojtószelep nevű alkatrész, mikor elveszed a gázt, ez bezáródik. Onnantól kezdve a levegő a turbótól semerre sem tud menni, kavarog a szívócsőben. Ez nem jó, mert a turbina ettől lelassul, aztán gázadáskor a "pincéből" kell összeszednie magát, nem nagyon tölt az elején.
Ekkor jön a képbe a lefújószelep: gázadásra kinyit, a feltorlódott légoszlop kisüvít a szabadba vagy visszatér a légszűrő mögé, a turbó szabadon foroghat, kevésbé esik a fordulatszáma, felkapcsolás után gázadásra azonnal ráengedni a töltőnyomását a motorra. A tulaj meg örül.
A lefújószelep viszont csak ezt a döglöttséget szünteti meg: sem az alacsony fordulati turbólyukat, sem a hirtelen gázadás utáni késlekedést (mikor ötödikben 90-ről lepadlózod és pár tizedmásodpercig nem akar menni, pedig kellene neki) nem tudja megszüntetni.
A dízelmotor meg olyan piszok, hogy fojtószelep nélkül működik. Ott mindig teljes keresztmetszeten dönget befelé a levegő, oszt' mikor mennyi gázolajat nyom hozzá az adagoló (jól van na, újabban nem adagoló, de talán érthető, miről beszélek). Ha padlóig nyomod a gázt, akkor is ugyanakkora a keresztmetszet, mint gázelvételkor. Igen, tudom, újabban van fojtószelep az Euro-akárhányas csodadízelek szívócsövében, de azt nem a gázpedál vezérli.
Szóval gázelvételnél a dízelben semmi sem történik, nem záródik be a fojtószelep, a levegő akadálytalanul mehet befelé. Tehát hiába ugrasz le a gázról, hogy megkeresd a 3. fokozatot és végre elkenhesd a TDI-vel az Integra száját, a turbót nem fogja fékezni a feltorlódott levegő. Vagyis ha van lefújószelep, az csak szépen sziszegni fog, de a turbó működésére, fordulatszámára nincs hatással.
köszönöm a válaszokat!
tökéletesek voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!