Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet tenni Audi a3 1.9 TDI...

Balazs00xx kérdése:

Lehet tenni Audi a3 1.9 TDI -re a turbóhoz leömlőt?

Figyelt kérdés

hogy meglegyen az e jellegzetes leömlő hang, pl subaro, és társainál

nem értek hozzá ,ezért felteszem elsőként itt a kérdést ,hogy boltba ne nézzenek hülyének


1999 es 1.9 TDI 110 LE

3 ajtós

:)



2012. júl. 11. 17:28
 1/5 anonim ***** válasza:

A turbónál van leömlő. A leömlő ugyanis annak a csődarabnak vagy öntvénynek a neve, amin a kipufogógáz az egyes hengerektől eljut a turbófeltöltőig.

Valószínűleg a lefújószelepre gondoltál, ez egészen más. Tehetsz rá lefújószelepet, hogy két kerregés között prüszköljön, de ne csodálkozz, ha kiröhögnek vele. Egyébként magának a lefújónak ezen kívül semmi haszna nincs, a dízelmotorokban teljesen felesleges. Viszont az a módszer nem fog működni, hogy "bemegyek a bótba egy tédéji feltöltőér", mert - éppen a felesleges mivolta miatt - nincsenek gyári, készletben árult darabok, egyelőre csak a kísérletezgetés folyik azzal, hogy a vákuumszivattyú vákuumát mindenféle elektronikus vezérléssel a benzinesektől "lenyúlt" lefújóra engedjék. De ezek a megoldások nem mindig tökéletesek.

2012. júl. 11. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
neértem miért nincsen értelme? Újabb A6-osnál (2.0 tdi) akkora turbólyuk van mint az állat, nemtuzdom egy 1.9 tdi milyen, de ha olyan azis, akkor van értelme szerintem, engem rohadtul zavar, bár igaz kilehet játszani, hogy ha kitapasztalod, váltásnál nem veszed el a gázt teljesen, hanem kicsit rajtahagyod a lábad, de amugy az a fél-1 mp-s kihagyás elég tré
2012. júl. 11. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

"neértem miért nincsen értelme?"

Tanulmányozd egy kicsit a dízelmotorok működését, úgy majd megérted. Benzinmotoron van a fojtószelep nevű alkatrész, mikor elveszed a gázt, ez bezáródik. Onnantól kezdve a levegő a turbótól semerre sem tud menni, kavarog a szívócsőben. Ez nem jó, mert a turbina ettől lelassul, aztán gázadáskor a "pincéből" kell összeszednie magát, nem nagyon tölt az elején.

Ekkor jön a képbe a lefújószelep: gázadásra kinyit, a feltorlódott légoszlop kisüvít a szabadba vagy visszatér a légszűrő mögé, a turbó szabadon foroghat, kevésbé esik a fordulatszáma, felkapcsolás után gázadásra azonnal ráengedni a töltőnyomását a motorra. A tulaj meg örül.

A lefújószelep viszont csak ezt a döglöttséget szünteti meg: sem az alacsony fordulati turbólyukat, sem a hirtelen gázadás utáni késlekedést (mikor ötödikben 90-ről lepadlózod és pár tizedmásodpercig nem akar menni, pedig kellene neki) nem tudja megszüntetni.

A dízelmotor meg olyan piszok, hogy fojtószelep nélkül működik. Ott mindig teljes keresztmetszeten dönget befelé a levegő, oszt' mikor mennyi gázolajat nyom hozzá az adagoló (jól van na, újabban nem adagoló, de talán érthető, miről beszélek). Ha padlóig nyomod a gázt, akkor is ugyanakkora a keresztmetszet, mint gázelvételkor. Igen, tudom, újabban van fojtószelep az Euro-akárhányas csodadízelek szívócsövében, de azt nem a gázpedál vezérli.

Szóval gázelvételnél a dízelben semmi sem történik, nem záródik be a fojtószelep, a levegő akadálytalanul mehet befelé. Tehát hiába ugrasz le a gázról, hogy megkeresd a 3. fokozatot és végre elkenhesd a TDI-vel az Integra száját, a turbót nem fogja fékezni a feltorlódott levegő. Vagyis ha van lefújószelep, az csak szépen sziszegni fog, de a turbó működésére, fordulatszámára nincs hatással.

2012. júl. 11. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat!

tökéletesek voltak.

2012. júl. 12. 18:52
 5/5 anonim ***** válasza:
ez mind szép és jó amit leírtál, de ezt mind tudom, tudom h mi aaz a mennyiségi, meg minőségi szabályzás, aztis tudom h nincs fojtószelep a dízelben, de ha elolvastad volna, vagy legalábbis értelmezted volna amit irtam, akkor látnád, hogy én pont a váltásról beszéltem. kb fél másodperc alatt váltok egyet, miután kihuztattam 4 ezerig a TDI-t, és mégis megtorpan ugyanugy, sőt lehet is hallani gázelvétel után has nem váltok csak elveszem azt a "szeletelő" lapátkerék fékező hangot, tudom h nincs pillangószelep a szívóoldalon, de valamiéárt mégis megreked a feltorlódott levegő, mert váltáa után egyből padlora taposva (mondom keveseb int fél mp telik el), és mégis megtorpan a kocsi, minimum fél másodperc, de inkább több, még megint megindul a köv fokozatban, na erre varjál gombot! Vagy magyarázd meg felőlem, én elhiszem ha kielégítő magyararázatot adsz, viszont ha váltás küözben még kivan nyomva a kupplung, nem engedme fel a gázt teljesen, csak egy kicsit rajtahagyom a lábam, akkor nem jelentkezik váltás után ez a turbolyuk jelenség, eztis irtam az előző válaszban, nemtudom igy érthetőbb-e, bár ugyanazt irtam le mint az előbb. Szerintem azért van, mert hiába viszafele szabad az útja a nagynyomásu levbegőnek, de nem tud megindulni kifele olyan hirtelen, és van neki tehetetlensége is, mármint a gáznak, úgyhoyg szerintem továbbra is van értelme dízelen is.
2012. júl. 12. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!