Hogyan tudnék most Trabanttal vagy MZ-vel járni manapság?
Szeretnék venni valami kétütemű autót vagy motort,Trabi,Mz,Etz a nosztalgia miatt,de nem tudom a hatályos jogszabályokat(katalizátor ilyesmi).
Mit kell csinálnom vele,miután vettem egy ilyen járművet?
A motoroknál nincs környezetvédelmi mérés, képzeld ha beledugnák a szondát a Pannoniám kipufogójába tönkre is menne a mérőegység.. :D
A Trabival más a helyzet, ott katalizátor kell.
MZ-t viszont olcsón (széklet-vizelet árban, ahogy felénk mondani szokták) tudsz venni, akár 125 vagy 250 cm-eset is. Ráadásul biztosítás sem sok, teljesítményadó minimális.
És akkor ti mindig visztek magatokkal Arol 2T-t a tankoláshoz?
A Trabihoz drága/bonyolult a katalizátor?
Az egyébként a füstölésen is változtat vagy csak az összetételét szűri kicsit a kipufogógáznak?
Emlékszem régen gyűlöltek az emberek,amikor Trabiztam,Mz-ztem :))
Persze most én is utálom amikor valamelyik bejön elém és szagolhatom.
Érdekesen változik az ember nézőpontja attól függöen hol ül :))
Nem kell bele katalizátor. Nagybátyámnak Wartburgja van, nincs benne, nem is kell. Műszakin se kérdezték tőle van-e benne.
Én úgy csináltam, ha hosszabb útra mentem, hogy az olajat beleraktam a táskámba. Előtte mindig átöntöttem egy ilyen kupába :
Abba a felső kis kockába belenyomod a jelölésig és oda van írva, hogy az pont 5L-hez elég.
Ha meg csak a környéken szaladgáltam és kifogyóban volt a cucc akkor egy gyógyszeres üvegcsébe öntöttem olajat, annyit amennyi kell.
Arol 2T-t nem, mert komoly lerakódásokat csinál. Nekem ugye gyárilag 1:25 van előírva (késői Pannonia), 1:30-ban használom Repsollal. Csak indításkor és alapjáraton füstöl észrevehetően, egyik sem vészes.
A flakon oldalára alkoholos filccel jeleket csinálok öt literhez való mennyiségenként, tankoláskor egyik kézben pisztoly, másikban flakon.
#4 írta:
"Nem kell bele katalizátor. Nagybátyámnak Wartburgja van, nincs benne, nem is kell. Műszakin se kérdezték tőle van-e benne."
Persze, mert a jelenlegi szabályok szerint a régi tulajdonosok 2020-ig használhatják katalizátor nélkül! Viszont tulajdonos váltásnál kötelezik az új tulajt a katalizátor beszerelésre!
A törvény nem ír elő katalizátort az új tulajoknak sem. Arra kötelezi őket, hogy teljesítsék az új CH-határértéket, ami 2000 ppm. Ezt akkor tudja teljesíteni egy Trabant, ha 1:50-es keverék van benne, szintetikus olajjal, ha a kipufogórendszer új, vagy normálisan ki van égetve, és általában előnyösebb, ha újfajta, Hall-jeladós elektronikus a gyújtásrendszere (a '85 utániaknak már ilyen a gyújtása).
De ha valaki ragaszkodik hozzá, beépíttethet egy univerzális katalizátort (új ára 15ezer Ft) a jobb eredmény érdekében, viszont a törvény erre nem kötelezi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!