Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Etz 125-ön hova kössem az...

Etz 125-ön hova kössem az ampermérőt? Melyik fogyasztóra?

Figyelt kérdés
2012. júl. 3. 13:21
 1/6 anonim ***** válasza:
Mit akarsz mérni?
2012. júl. 3. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ha "fogyasztóra" kötöd, akkor azon fogyasztó elé vagy mögé kösd, aminek a fogyasztására kíváncsi vagy. De sokkal jobban jársz, ha az akkumulátor pozitív vezetékébe kötnéd be, ekkor a teljes áramkör áramviszonyait tudod vele nézegetni. Csak arra ügyelj, hogy nagy keresztmetszetű vezetékkel kösd be, mert onnantól kezdve az akkumulátoron átfolyó teljes áram végig fog sétálni a vezetéken és kis keresztmetszetű vezeték esetén feszültségesést okozhat.
2012. júl. 3. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Tehát, jön az akksiról a pozitív vezeték, és arra kötöm sorban vagy párhuzamosan?
2012. júl. 3. 13:37
 4/6 anonim ***** válasza:

Nem tudom, jártál-e valaha fizikaórán vagy csak annak közelében. Ha igen, akkor biztosan tanultál a feszültség- és áramerősség-mérő műszerekről. Ott pedig elmondták, hogy a feszültségmérőt mindig párhuzamosan, az áramerősség-mérőt (ampermérő) pedig sorosan kötjük az áramkörbe. A kettő nem felcserélhető, mert érdekes eredményeket kapsz vagy elfüstöl a műszer.

(kis kitérő: a "minek nekem a fizika/matek/biológia/földrajt, úgysem használom semmire!" hozzáállás ilyenkor bosszulja meg magát, csak sokan nem hiszik el)

Szóval megnézed a műszeredet. Ha tényleg ampermérő, örülsz. Ennél már csak akkor örülsz jobban, ha középállású, tehát pozitív és negatív tartományban is tud mérni. Ha nem ilyen, akkor nem tudod használni, mert annál a piszok motornál előfordul ám az, hogy a terhelés nagyobb meg az is, hogy a töltés. Ha a töltés nagyobb a terhelésnél, pozitív irányba lendül ki a mutató, ha pedig a terhelés a nagyobb, negatívat kell mutatnia.

Na, tegyük fel, hogy minden jó. Megkeresed ezt a szép, piros vezetéket, leszereled az akkuról. Fogsz egy nála vastagabb vezetéket, azt teszed a helyére, elviszed az óra helyéig, ott rákötöd, majd mehet vissza a vezeték az akkutartóba és ott kötöd rá az eredeti pozitív kábelt, így minden kötés a helyén marad. A sarukat megfelelően rögzíted, forrasztod, zsugorcsővel szigeteled a kötéseket (nem vicc ám, tud szikrázni), az új vezetéket rögzíted, hogy ne sérüljön a szigetelése, ahol lemezen húzod át, ott védőgyűrűt teszel rá, majd örülsz az ampermérődnek.

Utána pedig elgondolkozol rajta, hogy egy feszültségmérő nem lett volna-e egyszerűbb (egyébként igen, mert kisebb áramerősség halad rajta át, vékonyabb vezeték kell hozzá és nem szól bele a kapocsfeszültségbe).

2012. júl. 3. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
A mérőműszer középállású, -30 - 30-as a tartománya, csak nagyapámnál találtam egy ilyet, és szeretném valahogy felszerelni rá.
2012. júl. 3. 14:05
 6/6 anonim ***** válasza:
Régi Mtz traktorok műszere.Nem fogsz vele nagyon méregetni mert a töltő áram nem lesz annyi amit a műszer értékelhetően mutatna.
2012. júl. 3. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!