Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motorokon miért úgy van a...

A motorokon miért úgy van a sebesség, hogy lefelé egyes, aztán a többi fent van?

Figyelt kérdés
miért nincs az alapjárat legalul,mint a crossokon? Félreértés ne essék,akármelyik motoron megtalálom az alapjáratot,csak elgondolkodtam,hogy miért így van

2012. júl. 2. 17:26
 1/4 anonim ***** válasza:
csak egy kis kiigazítás : az üres,az nem az alapjárat,
2012. júl. 2. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Azért, mert lámpánál induláskor ez így kényelmes. Üresben ketyeg a motor, nézed a pirosat, sárgánál meg felteszed a lábadat, taposol egyet lefelé, megvan az egyes és mehetsz is. Kényelmesebb, mint megemelni a kart. Menet közben pedig ezzel a megoldással sokkal kisebb az esély, hogy "lyukat" váltasz: az összes fokozat ott van egymás alatt, szépen, sorban vissza tudsz kapcsolgatni 1-esig. Szinte biztos, hogy 2-esből nem üresbe fogsz visszakapcsolni, álló helyzetben meg van időd megkeresni az üreset. Ha az üres alul lenne, akkor ha elszámolod magadat, egyesben kigyorsítás helyett lehet, hogy üresben bömböltetnéd a motort.

De nem általános ez a "lefelé egyes, a többi meg fel" elrendezés. A Jawa Mustangok kapcsolási sémája fordított volt (felfelé 1, lefelé 2-3), sportmotorokon is van, hogy megfordítják a váltókart és akkor fordul a fokozatkiosztás is és az 1959 utáni egyhengeres Pannóniákon is alul volt az üres. Ott erre azért volt szükség, mert a váltó műszakilag eléggé gyenge, nehezen kapcsolható, bizonytalan volt és könnyebb volt így megtalálni az ürest, mint két fokozat közé "beszúrni" a kart.

2012. júl. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

első: tényleg,most látom,hogy hülyeséget írtam.Előtte egyébként suzukis,meg Fiat uno-s alapjárati problémákról olvastam,ezért írtam el valószínűleg:D


második: így már értem,köszi.Mikor még simsonom volt,akkor annak minden sebessége között volt egy "üres" :D

2012. júl. 2. 19:20
 4/4 anonim ***** válasza:

Ez nem csak a Simsonon van így: a legtöbb motor fokozatrögzítő (arretáló) berendezése olyan, hogy ha eléggé ügyes vagy - és eléggé kopott -, akkor két fokozat közé is tudsz váltani, olyankor meg szegény váltó azt se tudja, mit kapcsoljon össze, jó esetben üresen fut (rossz esetben meg kerregnek a helytelenül bekapcsolt fokozatok reteszelői).

Viszont "rendes" üres csak egy helyen szokott lenni, ezt az arretáló rögzíti, tehát ha odakapcsolsz, nem fog nyomaték vagy remegés hatására kiugrani üresből a váltó.

2012. júl. 2. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!