Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorokon, robogón hol vannak...

Motorokon, robogón hol vannak a fékkarok és a gázkar?

Figyelt kérdés
Mondanátok néhány kombinációt? Például ha a jobb kéznél van a gázkar, akkor a hátsó fék a bal kéznél van? És az első fék a jobb kéznél? Vagy az a kuplung...?
2012. jún. 28. 21:33
 1/8 anonim ***** válasza:

Az attól függ, milyen motor.

Ha váltós a motor, akkor jobb kéznél a gázmarkolat, jobb kéznél a kar az első fék, bal kéznél a kar pedig a kuplung, jobb lábtartónál pedig a hátsó fék.

Ha nem váltós a motor, akkor jobb kéznél gázmarkolat, hátsófék, bal kéznél pedig első fék.

2012. jún. 28. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
67%

Gázmarkolat jobbkéz, első fék jobbkéz->mindig.

Kuplung bal kéz, váltó bal láb, hátsó fék jobb láb-> többnyire, váltós motornál általában így van, kivéve a kuplungpedál-váltóbot kombót.


Ha nincs kuplung (robogóknál) akkor a hátsó fék van a helyén.

2012. jún. 28. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Robogóknál mindig jobb kéznél van az első fék, balnál a hátsó.
2012. jún. 28. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az első fék mindig a jobbkéznél van, kivéve ha átkötöd. :D
2012. jún. 28. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Váltós motorokon a jobb oldali markolat a gázkar, jobb kéznél van az első fék és bal kéznél a kuplung. Ha lábváltós a motor, akkor a váltó bal lábnál van, de akad még 1-2 kéziváltós csoda is (főleg a kisebbek között, elsősorban akkor, ha pedálosok), ott a bal oldali markolatot kell forgatni váltáshoz. A hátsó fék jobb lábnál van, pedálos motor esetén "kontrázni" kell a pedállal. Robogókon kuplungpedál és váltókar nincs, az első fék és a gázkar a helyén marad, csak a bal oldalra, a kuplung helyére kerül a hátsó fék. Ha automata váltós nagymotorról van szó (tehát nem CVT-váltós nagyrobogó, hanem kétkuplungos vagy hidrodinamikus váltó), akkor a bal oldalról eltűnik a kuplung, de jobb lábnál marad a hátsó fék. Bal lábnál lehet váltókar, amivel a váltó "manuális" üzemmódját lehet kapcsolgatni, de az sem törvényszerű: inkább a kormányra kerülnek nyomógombok.

Épített motorokon néha előfordul kéziváltó is, ilyenkor egy olyasmi váltókar áll ki a blokkból, mint az autók botváltója, azt kell ide-oda mozgatni. Egyes oldalkocsis retteneteken a lábváltó mellett a hátramenetet így kell kapcsolni. Voltak régen egészen izgalmas, kéziváltós-lábkuplungos motorok is, létezett fordítva működő gázszabályzó, markolattal szabályozható előgyújtás meg minden egyéb cifraság. De ilyenekbe ne menjünk bele, sok haszna nincs, hiszen aligha fogsz százéves Indiannel motorozni.

2012. jún. 28. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Rigán volt olyan megoldás, hogy markolatváltós...:D (De ez kivétel.)
2012. jún. 28. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
jobbkéz gáz markolat, és első fék, ez minden motornál, bal kéznél kupplung, bal lábnál váltó, jobb lábnál hátsó fék (pedálos). Robogóknál pedig ugyanugy jobbkéz gáz és elsőfék, bal kéz meg a hátsó, kupplung és váltokar pedig ugye nincs
2012. jún. 28. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Tityo_1981 válasza:
Nekem két robogómon volt úgy, hogy bal kézhez volt az első fék kötve, mint a bicikliken. Valaki meg esküszik, h robogókon is jobb oldalon van az első fék... szóval ez változó lehet.
2015. jún. 27. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!